Sidor

måndag 29 juli 2013

Den ljuvligaste doften...

...slog emot mej i går kväll, när jag satt och väntade på att middagen skulle tillagas.

Jag satt ute på altanen och njöt av den underbara varma sommarkvällen när plötsligt en ljuvlig, välbekant doft slog emot mej.
Var det luktärtor? Nä, några såna har jag inte i år.
Pelargonerna? Nä, de doftar inte på detta sättet.
Och chokladblommorna? Nä, de doftar kakao.
Men doften var sååååå bekant....
Det doftade utomlands....
DÅ kom jag på vad det var:

Min Änglatrumpet hade precis slagit ut!

Den enda, vita, lilla blomman fyllde hela altanen med den ljuvligaste av dofter man kan tänka sig!
Det är något visst med vita blommor. Visst doftar de mer än andra...?

24 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Tss... vad dina änglatrumpeter stressar då! Mina knoppar har inte alls lika brottom... ;-)
Kram

Ama de casa sa...

Och syrrans? Haha! Dom är väl inte ens på gång va? :-D

Diana sa...

Aha, så de luktar gott... det förklarar varför ni är så besatta vid dem. ;) ;)

moi sa...

Nu när du säger det så!
Mina vita rosor doftar mer än någon av de andra.
Mina änglatrumpeter doftar inte alls för de har knappt kommit upp ur jorden....
Kram

Camilla sa...

Hmmm...så klart att Ama ska ha rätt...
Men du tror att du gör mig avundsjuk?
Men då ska du veta vad gott blommorna luktade..dom jag fick av Daniel Lindström ;)
Kram!

Majken sa...

Härligt!
Tror jag.. minns inte vad trumpeten luktar ;-)

Ha en fin måndag!
Kram

Maud sa...

Ingen aning hur dessa vackra blommor doftar, men jag tror dig! ;)

Anonym sa...

En ljuvlig doft är det :)
/Kramar Annmi

Afrodite sa...

Men herregud vilken lättnad att det verkligen VAR något som doftade GOTT! Jag trodde nämligen att du plötsligt kände odören av att någon öppnat en surströmmingsburk och att det var det som fick dig att gå upp i limningen...eller fick dig att kråma dig som en hankatt i mars (been there, seen that!!!) :D

Kram och godmorgon!

znogge sa...

Har aldrig känt hur de doftar men överlag är vita blommor väldigt vackra!

åse sa...

aha så de doftar gott, hade jag inte susning om, får kanske införskaffa en sådan....nästa år.

Kram

Mita sa...

Jag hade ingen aning heller att dom doftade så gott. Inte har jag sett nån trumpet i verkligheten heller måste jag till skam säga..**
Kramen på dig♥

Quila o Ronja sa...

Kan nästan känna doften du beskriver!
Joo, jag håller med dig. Vita blommor doftar nog mera, och godare.

Satt här och kom på att jag inte hittar till alla mina vänner här i bloggvärlden längre :-( Många vet jag inte ens vad dom heter......Dig hittade jag så klart ;-)

Ska skriva om det i dagens inlägg, så kanske dom som känner sig manade kan skicka länken.
Har inte lärt mig hur det fungerar på bloggplatsen riktigt, men det löser sig....
Kramar

Quila o Ronja sa...

Nej, men nu kom jag på en sak till.........måste ju skriva min nya adress!!!
Provar igen!

malin sa...

Åhh,vad härligt!
Ja, vita blommor är nog ofta de som doftar mest.
Och vissa sorter även de som håller bäst tror jag.

Soffie sa...

Mm va härligt å de är så vackra vad roligt att den blommar igår igen,kram

Freja sa...

Den enda doft som jag känner genom den öppna altandörren är alla grannars tändvätskegrillande, inte alls lika njutbart...

Miss Juni sa...

Å jag som trodde det luktade bebis! För det är en av dom godaste dofterna jag vet!

Lotta sa...

Hade ingen aning om att änglatrumpeter doftar. Får väl sticka näsan i en sådan när jag får tillfälle.
Men vackra är dom!

Kram!

fialia sa...

Min sommardoft är vildkaprifol som växer överallt här i krokarna. Oxå en härlig doft.
ha de Fia

Afrodite sa...

Sitter du under korkeken och luktar på blommorna än, eller...?! ;)

F5?!

Gomorron!

Hörni sa...

Härligt! Vita blommor är vackrast i alla fall.

Carina Sjölund sa...

En änglatrumpet har jag aldrig haft. Kanske man få gulla med någon bloggvän om ett skott :)
Kramen♥

Susan sa...

Åhhhh & Ahhhh & Nuuuu bir jag avis IGEN!
Ska kanske satsa på Änglatrumpet igen nästa sommar…kanske :)

Kraaaam