Sidor

fredag 6 maj 2011

Jag har en sexig...

...dialekt.
Åtminstone enligt en undersökning som gjorts av SIFO:


Undrar om min dialekt blir sexigare om den låter lite hesare och med en snorig och rinnande näsa?
För i sånna fall så ligger min dialekt just nu på topp!

Appropå sexig; en fredagsfräckis kanske skulle sitta bra:

Pappa, jag har glömt vad det heter. Vad heter det när två människor ligger ovanpå varandra?

Pappan, något generad:
- Öööhhh... Älska?
- Nej nej... Det heter något annat.
- Öööhhhhh... Gänga?
- Nej nej.
Pappan, illröd i ansiktet:
- OK, DET HETER KNULLA FÖR HELVETE!!
- Näää.... Nu kom jag på det! Det heter våningssäng!










32 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Haha....trevlig fredag på dig!!
Kramiz

Helene sa...

Ha ha = ))
...och min dialekt var inte ens med = /
Östgöta-dialekt = ))
Ha en mysig fredag.
Kram Helene.

Kati sa...

Du har samma tema som din syster idag... krya på dig!

I am up on the top... göteborskan klingar vackert ur min strupe... uppväxt där och ränderna går inte ur... hur mycket jag än vill.

Nu skall jag sluta "tjöta"...

Trevlig helg!

Kram!Kati

Camilla sa...

Din lilla härmapa,där ;)
Krya på dig nu!
Kram!

Miruschka sa...

Tankeöverföring? Tänker på ditt och Camillas inlägg idag, men hur som helst så kvarstår faktum att vi ÄR sexiga;)
Krya på dig!
Kram♥

Anonym sa...

Hahaha! Säger precis samma som hos din syster:
Tryckfelsnisse har varit framme, ettan och tvåan ska byta plats :-D

Quila o Ronja sa...

Jaha....och vad hände med min dialekt??? Den var inte ens med. Vad kan det betyda.......att den är såå hemskt!
Krya på dig kram!

Tinezza sa...

Ha ha ha ha :D

Där ser man vad man kan tänka olika :)

Diana sa...

Sedär, det är de vuxnas fantasi som är snuskig. :)
Hoppas du kryar på dig! Kram

Oretuscherat sa...

själv så pratar man värmländska och det känns som en skämmig dialekt ibland. göterborska och norrländska är helt klart mysigast :D

Stattinskan sa...

Hahaha ... det skulle kunnat vara jag som var den pappan :-)
Jag pratar norrländska med skånsk melodi så min dialekt måste ju vara 35% sexig ;-D

Stattinskan sa...

... glömde fråga ...
Vad vinner jag? ;-D

ansepanse sa...

hahahaha - den var bra
en fin fredag till dig - kramar

Milla sa...

Tänk vad roligt det vore om man kunde höra alla bloggare. Snacka om en salig blandning dialekter.

Fredagens fräckis var toppen.Hahaha.
Kram

Mita sa...

Jag är väl halvsexig då som är halvnorrlänning,hehe...närkingska finns inte ens med.Helt förståeligt,tsss....
Stackars den pappan,hihi....inte lätt alla gånger,
En varm kryapådejkram!

Unknown sa...

Haha, här kommer en supersexig kommentar! Ja, eftersom jag (nästintill i alla fall) pratar Göteborska, så måste ju allt jag säger vara sexigt. Eller?!?

Sexig fredag på dig! ;-)

Kram!

Marie-Louise sa...

hahaha vilken bra fräckis :)
Attans min dialekt, Stockholmskan, ligger inte bra till ;) Kram

Carina Sjölund sa...

Sänder dig många krya på dig kramar♥

Diana sa...

Sv: trist att ni har dåligt väder, men du ska se att solen kommer hitta till er med!

lena sa...

Östgötska var inte ens med på listan..(gråter)

Anonym sa...

Det fungerar inte alltid att vara rak på sak! Tack för ett gott skratt :D säger en högt plaverad skåning!

Bara Jag sa...

Jag har sällan tid att läsa bloggar numer, saknar det och vill trots allt önska dig och de dina en trevlig helg!

Kram!

Rigmor sa...

Ha, ha... å nu skrattar jag, men inte åt att du ligger sjuk!! Fräckisen...den var bra!!
Lite tråkigt det där med undersökningen om dialekt, vi örebroaren kom visst längst ned på skalan...jag som tycker jag är så sexig när jag kliver upp på morgonen, håret på ända, kollar termometern och säger på ren närkingska "...tviii vale va´kallt dä´ä´...". Tur som är, mannen har redan åkt och de enda som ser mej då, förskräckta, är kattdamerna...
Ha´en bra kväll!!
Kram

Sus sa...

Ha haa!
Bäst! Den stjäl jag :)
Kraaam

Mia systeryster sa...

Hahaha, härlig fräckis;)
Jag har INTE en sexig dialekt, tydligen, tur att jag är gift med en stockholmare som låter likadan;)
Kram

Viktkamp sa...

Haha klockren :D

gunsan sa...

Hahaha, den var bra;))
Stockholmskan låg inte högt i kurs, tur att man flyttade till norrland;))
kramizzzz

Anonym sa...

Hihi, roligt med frågvisa barn...

Ta dig en STOR Whiskey, varför inte en sigarr, och se till att få den där härligt sexiga rösten... Du skall se att det hjälper på humöret om inte annat...

Paula sa...

Kikar in o önskar dej en jättefin lördag!
Kramar

Susann sa...

God morron fina du.
Ja det är härligt med olika dialekter :)
Ha en fin dag
kram kram

Mystjejen sa...

Haha...vilken fräckis;-)

~~Sara~~ sa...

Jaha ja... sörmländskan är inte ens med :/

Kram