Sidor

fredag 2 april 2010

En födelsedag...


I dag är det en stor dag!
Min lillasyster fyller år!

Denna lilla dikt är till henne:

Du den bästa syster i världen är
Och jag håller dej så väldigt kär
Och jag vet att känslorna går åt båda håll
fast vi har i vårt liv haft våra groll:

Jag har minsann sett artister på både
det ena och andra stället
Medan du suttit och surat utanför istället

Pink Hink, Brolle, Glen Spove, Gyllene Tider & Noice
har jag sett och det var ju skojs

När vi tillsammans var ute för att lyssna på
Daniel Lindström, och mot slutet jag blommorna skulle få

Så tror du att du tog din revansch
när du slängde dej, helt hejdlöst, och trodde du tog din livs chans

Men hade det inte varit för mej & benen
så hade du slagit ditt huvud i scenen

För blommorna var ämnade till mej
och jag var ju bara så rädd om lilla dej

Trots denna "lilla" incident
är du min syster och jag vet helt bestämt
Att ingen i världen kan vara så lycklig som jag
som har en sån underbar syster
som jag kan jäklas med var dag!

Vad ska man annars ha en syster till?!


Kram & grattis på din födelsedag, syster!

18 kommentarer:

Miruschka sa...

Inget är som syskonkärlek, när det verkligen gäller så står man upp för varann.
Synd bara att det blev till din nackdel när du skulle rädda henne, för jag förstår ju att blommorna var till dig;)
Ha en härlig dag/kram

Camilla sa...

Tusen tack för den underbara dikten.
Du fick mig att gråta fast det mesta i dikten var en lögn,men jag förstår att det var svårt att få ihop ett rim ;)
Det enda som var sant var: jag vet att känslorna går åt båda håll
fast vi har i vårt liv haft våra groll.
Jag älskar dig!
Puss!

pillan sa...

men sååå vackert !!!

Din syster Camilla ska vara glad att hon har en storasyster som du som räddar och jäklas med henne ...

kram , fick nog en lite tår ja mää , en lite

Mia64 sa...

Det var en vacker dikt.Har varit inne och grattat henne.Ha en skön långfredag/Kram

Douglas Söderlind sa...

Det var en gullig dikt

Lena sa...

Vad duktig du är som fick ihop denna dikt till din syster.
Grattis till henne!
//Lena

Sussi sa...

Den dikten var inte dålig du!! Härligt med den syskonkärleken ni har. Kan tänka mig att era nära och kära njuter lika mycket.. eller?? ;-)

Kramisar

cecce sa...

Såå fin dikt!
Började nästan gråta...:-)

Önskar dej en riktigt skön påskhelg och en GLAD PÅSK!

Många kramar!

Sus sa...

Snyft!
Vad glad jag blir för att ni är så glada för att ha varann!!

En LåååångKraaaam

Sanna sa...

Vilken poet du är!!!! :)

Glad Påsk och kramen från mig!

Tigris Predikantan sa...

Så fint du skriver, din syster lär bli glad!
:)

soffie sa...

GRATTIS till din syster å guuu va fin dikt,
Kram

Mia systeryster sa...

Så fint!!Och bra beskrivet, det finns inga som man älskar så mycket och samtidigt bråkar så mycket med. Nu måste jag in till Camilla o säga grattis!!Kram

♥ Carina ♥ sa...

Åh, vad rart! Vilken tur hon har, som har dig som syster och vice versa.
Kul att ses idag :)
Kramilikram

Mita sa...

Vilken fin dikt,klart man ska hålla sin syster kär,min syster beryder mycket för mig.
Ha det fint vännen,
kramiz!

Diana sa...

Grattis till lillasyster!
Jag har alltid velat ha en lillasyster, istället har jag tre småbröder... :)

Allis sa...

Tittar in och önskar Dig en riktigt GLAD PÅSK!!
Kram Eva-Lis och springertjejerna

Mia64 sa...

Godmorgon!
önskar dig en fin påskafton /Kram