Sidor

fredag 24 november 2023

"Barnbarn är...

 ...livets efterrätt" sägs det. Jag hade svårt att förstå innebörden i detta innan jag/vi fick barnbarn. Men nu förstår jag och kan skriva under att SÅ är det! VERKLIGEN! PÅ riktigt!

Man får ta russinet ur kakan. Ta det gottaste ur vardagen eller på helgen, när det bara är mys, pyssel, önskemat mm mm.


Här kommer ett S-citat som jag fick till mej ikväll:

S: Mamma, min mage pirrar!

Mamman: jaså? Varför då?

S: Vad är det för dag i morgon?

Mamman: lördag...

S: ÅHHHH! Det är dagen jag ska till mormor och morfar, det är därför det pirrar i hela min mage! Den är liksom... helt LYCKLIG!

Mormor & S

(Tilläggas ska att alla fyra barnbarn sov över förra helgen hos farmor/mormor & farfar/morfar.) 

Har man uppfostrat sina barn rätt så får man skämma bort barnbarnen! Det är sen gammalt.

Kul att du tittade in!

Inga kommentarer: