Sidor

tisdag 12 augusti 2014

Goldenspecialen 8-10 augusti 2014...

... är nu avverkat.
Det är det största evenemanget som goldenklubben arrangerar och i år var det lagt i Norrland, Trehörningsjö.
Antalet anmälda till WT(jakt) var ca 113 ekipage och till utställningen var det ca 133 anmälda ekipage så det rörde sig om en massa golden på ett och samma ställe.

Vi var två sektioner som samarbetade att anordna detta i dagarna tre, Ångermanland och Västerbotten.
Västerbotten tog sig an WT-delen och vi i Ångermanland tog oss an utställningsdelen. Vi och vi...jag avgick som utställningsansvarig för tre år sedan men var vår nya utställningsansvariges högra hand.

I natt drömde jag att jag skulle knäskura ett oljigt, kladdigt garagegolv, någon kom med en hand full med lakritsgodisar och undrade vart hon skulle lägga detta och jag vaknade av att jag satt upprätt i sängen och hörde mej själv säga:
-Vad är det för dag? Är det WT eller utställning idag? Lägg godiset till höger om domarborden, vid rosetterna.




Jag var stendöd när jag vaknade och lade mej i soffan i köket och somnade om men vaknade av att det var friidrott på TVn. Det enda jag tänkte på var:
- Sponsorerna! Vart ställer vi alla sponsor saker vi fått?

Nu är det inte många hjärnceller som funkar i mitt huvud. Men jag tror och hoppas på att alla de som deltagit i helgen har haft det bra. Både hundar, förare, arrangörer och andra som på ett eller annat sätt varit med under dessa dagar.Vi har ju haft en sak gemensamt - golden.
Och vilka underbara människor man träffat! Vissa har man bara haft kontakt med på nätet men det kändes som om man känt varann i evigheter.

Titta på den här härliga filmen så förstår du hur underbar vår ras är.





11 kommentarer:

Mita sa...

Inte konstigt att du drömmer knasiga drömmar. Hela din arma hjärna är fullmatad av allt från den gångna helgen. Det krävs ju en hel del för att få det att fungera.
Men att döma av bilder man sett på FB har ni haft toppenroligt,vilket härligt gäng såg det ut att vara...
Kul att se videoklippen på underbart fina hundar.
Kramiz♥

Anonym sa...

Härligt !:-D
Men Norrbotten!?
/Robert

moi sa...

Den filmen får ju vem som helst att önska sig en golden!!!
Härlig film med glada, duktiga hundar
Kram

Anonym sa...

Fantastisk ras är Golden & fin film...
hihi Gillar ditt foto måste jag ju bara "säga" :)

/Puss

znogge sa...

Kan tänka mig att det varit intensiva dagar. Vilket jobb ni har gjort alla inblandade för att genomföra detta :-)

Kram

soffie sa...

jisses vilka intensiva dagar ,fniss bilden på dej :) kramen ps hur har hundarna mått i värmen som har varit?

Freja sa...

Hahaha, jag brukar oxå bli så uppfylld av intensiva stunder att jag tar med mig det i sömnen. Nu har jag drömt massor om min katt...

Camilla sa...

Herre Gud vad du/ni jobbar på. Du skulle ju behöva ta semester efter detta.
Hänger du kanske på då vi åker ner till Lillebror? ;)
Kram!

Ama de casa sa...

Haha! Lite mycket för "lillhjärnan" kanske? ;-)

Härlig film och underbar bild på dgi :-)

Rigmor sa...

Jo jag har förstått att det varit ett och annat att jobba med...men också att ni haft förbaskat trevligt! Nu är det ju kanske svårt för utomstående att förstå vilket jobb som ligger bakom ett arrangemang av detta slag, men av bilderna på Fb att döma har ni jobbat stenhårt...*fniss* och kryddat det med lite annat...Att det är en fantastisk ras, ja det visste jag redan, och filmen förtydligade det bara. Nu undrar jag bara...vad hände med all lakrits...??
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

fialia sa...

hahaha, förstår att du haft mycket omkring dig ett tag.
Underbara hundar.
ha de Fia