Sidor

fredag 3 augusti 2012

Det är ju en massa sport...



...just nu på TVn.
Det är visst OS eller nåt sånt trams, som sänds dygnet runt.
En massa sport b.la simmning.

Appropå det, så kommer här en fredagsfräckis;

Välutrustade Pekka skulle simma en tävling i älven. Han brukade alltid vinna.
Starten gick! Och han simmade som fan, ifrån alla men efter halva
loppet börja han att sacka och gick i mål på 79:e plats.
Speakern undrar:
- Pekka, va fan hände?
-Jo, tu vet, jak såg 3 snykka sejer, då tog den i potten..
-Men att du inte vände och simmade på rygg!
-Jooo... men tu vet proarna...
 
♫ ♫ ♫♪♫ Nu blir det fredagsmys ♫ ♫ ♫♪♫





29 kommentarer:

fialia sa...

hahahaha tack för ett gott skratt så här på fredag morgon.
ha de Fia

Anonym sa...

hahaha :)) Det var en pra start på morgonen!
Treflik helg!

Anonym sa...

Hihi...
Ha en underbar Fredag!

Diana sa...

Haha, det är ju synd om Pekka! ;)

Milla sa...

Hahahaha, de där Pekka historierna slår än :))

OS. Ja det är mycké nu. Så mycket att det jag faktiskt skulle vilja se drunknar i alla dessa tv-tablåer där man ska veta kanal etc. Blir gaaaalen!
Sonen ser fram emot att se brottning som vi nu tror är på söndag om inte annat får jag väl be maken låna min baddräkt och ta en svängom på vardagsrumsgolvet, skratt.
Ha en härlig dag! Kram

♥ Carina ♥ sa...

Inte lätt alla gånger med "utrustningen" ;)
Kram och trevlig helg!

Miss Juni sa...

Hahahahaha!! Underbart!

Tack för det fredagsgarvet! :)

ansepanse sa...

:) önskar dig en fin fredag också
kramar

Maud sa...

hualigen... =)

Anonym sa...

Ha ha, stackars Pekka, eller inte?!//Moi

Helene sa...

Hi hi = )))))
Ha en härlig och mysig fredag.
Kram Helene.

Majken sa...

hahahahaha

Önskar dig en härlig fredag!
Kram

soffie sa...

hihi va bra:) å jag gillar friidrotten som har börjat ´nu men jag måste erkänna jag har kollat jättemycket på simningen:)

Znogge sa...

Ha ha! Man ska akta sig för att idrotta för mycket ;-)

Kram

Afrodite sa...

Hahaha! Underbara fredagsfräckisar! :D Kram och godmorgon goding!

Ps. Förlåt för den där sms-terrorn igår...hihi! Vad galet det kan bli...:D Skyller på solsting! :D
Puss!

Petra sa...

Så glad att det bara är jag som bestämmer vad som ska visas på tv:n här ;)

Kram

Sus sa...

Ha haaa aaa aaa...suck ;)
Stackars Pekka!

Och näe...nåt OS har det inte blivit här. Det 'är skönt att vara enbo ibland :D

Kraaaaaam

~~Sara~~ sa...

haha...den var bra...även en lördag ;)

kram

Rigmor sa...

Hahaha...den var bra, minsta lika bra på en lördag dessutom!!
Å du...visst är det förbaskat mycket sport på tv, alldeles för mycket...ska nog be om att få tillbaka lite licenspengar, för den sista tiden har jag då inte utnyttjat tv:n speciellt mycket!!
Kram kram

Hovdamen sa...

Ha, ha, asgarv! Den var bra!

Jag blir också trött på sport:-))

Jag snor din historia.

Kram

Camilla sa...

Hahahaha...och ville man se mer av den varan ska man titta på OS. Löpningen,du vet ;)
Kram!

Viktkamp sa...

hahahaha

Ama de casa sa...

Hahaha! :-D

Diana sa...

Sv: Naw, inte kan jag vara så taskig mot mitt lilla hjärta. Eller? Mohahahaha! ;)

Mia systeryster sa...

Hahaha, härlig start på den här veckan!
Sv: Oj krampade hon i 20 minuter?Vilken hemsk upplevelse. Hoppas att man aldrig behöver uppleva en sån sak. Finns det ngt tecken på att det kan vara på G med anfallen. Bella har varit lika pigg som vanligt efteråt, så jag hoppas att det inte händer igen. Veterinärena säger att anfall kommer oftast nattetid om det händer, stämmer det?
Kram

Tommy sa...

Sv: Sorry för sent svar!

Är hemma från husvagnen igen och här hemma går internet betydligt mycket fortare än där, därav inget svar.

Hoppas allt är bra.

Ingrid sa...

Dög gott som Måndagsfräckis också kan jag meddela!

Miss Juni sa...

Tittar inte på sport överhuvudtaget, men liiite stolt är jag ändå! Att en tjej från Höör, grannkommunen, tog silver i triathlon! Och efter vad jag förstått på de som såg spektaklet, så borde hon fått vara med och dela på guldet!
Ps: Kommer du fortfarande inte in på min blogg??

Camilla sa...

Hoho...Susan,where are you? ;)
Kram!