Sidor

måndag 29 augusti 2011

Nu är tävlingen....

...avgjord.
Reglerna för dragningen gick till på detta sätt:
(obs! protester emmottages ej!)

  • Alla lotter samlades i sex högar.
  • Tärningen kastades. De antal prickar på tärningen visade vilken hög som skulle utses.
  • Tärningen kastades igen. Antalet prickar avgjorde hur många lotter som skulle tas bort.
  • Tärningen kastades. Antalet prickar avgjorde vilken hög som utsågs och lika många lotter som prickar lades till den första, utvalda högen.
  • Ytterligare en gång kastades tärningen och denna gång visade antalet prickar den hög som valdes ut. (av de kvarvarande högarna)
  • Ett kast till och prickarna visade hur många lotter som skulle läggas till, till den först valda högen.
  • Nu hade jag sex lotter och tärningen kastades för att visa vilken av lotterna i den första högen som blir den vinnare av min tävling.....lott nr. 4!
För dej som tycker detta verkar krångligt så kommer en liten bildinstruktion hur det hela gick till:


Alla lotter samlades i sex högar.


Tärningen kastades. De antal prickar på tärningen visade vilken hög som skulle utses.


Tärningen kastades igen. Antalet prickar avgjorde hur många lotter som skulle tas bort ur denna hög.


Tärningen kastades. Antalet prickar avgjorde vilken hög som utsågs och lika många lotter som prickar lades till den första, utvalda högen.





Ytterligare en gång kastades tärningen och denna gång visade antalet prickar den hög som valdes ut. (av de kvarvarande högarna)

Ett kast till och prickarna visade hur många lotter som skulle läggas till, till den först valda högen.


Nu hade jag sex lotter och tärningen kastades för att visa vilken av lotterna i den första högen som blir den vinnare av min tävling.

Och vinnaren blev...
*
*
*
*
*
*
*


Grattis Sara!!!

Ett hemligt paket kommer att skickas till dej inom kort.








21 kommentarer:

Miruschka sa...

Du la ner ett enormt arbete för att kunna utse en vinnare;) Grattis till Sara!
Jag kommer förresten förbi dig i morgon, ska bland annat till Byggmax.
Bättre sent än aldrig *skäms*
Kram♥ och god morgon

Majken sa...

Grattis till Sara!

& dig önskar jag en riktigt fin måndag!
Kram

Camilla sa...

VA!!!
Vann inte JAG??
Och jag som ville ha just den där vinsten.
Jaja...nu vet jag ju inte vad det var. Men vinna,det ville jag. Nå ja...
Grattis till Sara.
Kram!

Diana sa...

Jag tror där var något som gick lite galet, jag menar hög fem.. men från vilket håll? Tsss, om rätt hög blivit vald så hade jag stått där som vinnare. Så det så! ;)
Grattis Sara!

mystjejen sa...

Grattis till Sara:)
Ha en fin måndag kramar <3

Herr Nilssons Fru sa...

Oj oj de där var verkligen en dragning som hette duga!! Vilken energi.
Grattis till Sara!!
Ha en skön start på veckan (även om du har svårt för måndag)

Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Grattis Sara! Fint namn du har by the way ;)
Men vi andra då? Hallå... vi är ju nyfikna på den där hemliga presenten. När avslöjas det vad det är?
Ha en fin dag. Kram.

Milla sa...

Grattis Sara, men kan du förklara en gång till *skratt*
God morgon!

Sara sa...

Haha... vad roligt *studsar upp och ner på stolen* Tack!!

Kram

Ama de casa sa...

Oj så pedagogiskt beskrivet! Jag fattade allt! Nåja. I alla fall begrep jag att Sara vann.
Grattis Sara!
:-)

Rigmor sa...

Grattis till Sara, och ingen ska väl kunna klaga på den dragningen...*skrattar*
Kram

ansepanse sa...

ett hemligt paket? ska du inte visa oss nyfikna vad det är för något?
kramar

♥ Carina ♥ sa...

Du har stavat mitt namn HELT fel!! Sedan tycker jag att du kunde väl ha lagt ner liiiite energi på själva dragningen. Inte bara slamsat ihop nånting!
Jag sur? Nä inte alls! Inte ett dugg! ;)
Kram och grattis till Sara!

Anonym sa...

Coolt sätt att "Dra lott" på...
♥-ligt Grattis till Sara!
/Kram i ☼

Znogge sa...

Det var verkligen en seriös dragning! Grattis till vinnaren!

Afrodite sa...

GRATTIS till Sara! =) Vilken dragning! Ändlöst spännande ju! =)
Kramiz

gunsan sa...

Här var det verkligen ordning o reda;))
Stort grattis till Sara;)
kramizzzz

soffie sa...

Grattis till sara, kul med tävling!!!
svar:jo då vi kollar alltid efter svamp å hittar en hel del:)men igår då jag å pappa var ute letade vi bara stolpar:)kram

Semester & Mat sa...

Grattis till Sara!
Ja det var en utförlig beskrivning hur det gick till när vinnaren drogs ;)

Ha en trevlig kväll!

Mia systeryster sa...

Oj, vilket jobb du la ner!!
Grattis till Sara=D
Kram

cecce sa...

Grattis till Sara!!

Själv hoppas jag på bättre tur nästa gång!

Kramar