Sidor

tisdag 24 november 2009

"Vem tänder stjärnorna..."


30 dagar till jul!
I går, på min lediga måndag, på min promenad så gick jag förbi massor med hus som var pynade med både advetsstakar, adventsstjärnor, girlanger runt räcken, granar utomhus som var klädda med ljus...
Men hallå!!!
Det är väl lite för tidigt?
Eller?
Det tycker ialla fall jag!
Vad tycker du?
Inte förrän till helgen, möjligen på fredag, så kommer mina advetsgrejor fram.
Fast nu har jag ingensomhelst känsla för att det snart är advent.
Det kanske inte blir några stjärnor i fönstren hos Pettersson i år...
Inte förrän snön kommer. Och den lyser minsann med sin frånvaro.
Ha en bra dag!
Kram

14 kommentarer:

Camilla sa...

Men...om vi inte får någon snö då?
Vad händer då?
Blir det ingen gran då?
Äh,det spelar ingen roll.
Huvudsaken är att det finns ägg ;)
Ha det bra och puss på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Godmorgon!
På fredag får mina advents saker titta fram :)
Nu måste jag rusa....
Ha en fin dag, kram

Mona sa...

Jag tänker oxå dra fram mina grejer på fredag. De ligger framplockade i alla fall, så det går nog snabbt att få på plats. Det ska bli kul.

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Ja det blir tidigare och tidigare för varje år tror jag.Jag väntar nog till Fredag med mitt pyntande.En mysig tid och det är så kul och ta en promenad och titta så fint i fönstren alla gjort.Men lite snö hoppas jag på.
Ha en toppen dag vännen!
Kram Kram

Sanna sa...

Nej det är hög tid att pynta sina fönster men sedan blir det uppehåll åtminstone hos mig tills efter Luccia.
Ha det bäst och kram på vägen...

Douglas Söderlind sa...

jag håller med dej om att det är för tidigt.

Douglas Söderlind sa...

jag håller med det är för tidigt

Sussi sa...

Håller med.. Det är alldeles för tidigt! Lite kan man tjyva men inte en vecka! På fredag kommer jag också smyga igång ;-)

Ha en fin kväll
Kramisar

Niklas C sa...

Svar: Vad kul att du vill vara med i Veckans blogg. På onsdag (imorgon) väljer jag ut sex bloggar som får chansen att vinna =)

Allt bra med dig idag?

Kram

Camillasrum sa...

Jag håller med, tidigast på fredag åker stakarna upp :-) Å snön den kommer :-) Kram!

soffie sa...

nej jag tycker man kan pynta den här veckan å det blir så mysigt i alla fönster nu,
Må gott

Carolines hemligheter sa...

Här i området har många smygstartat lite med ljusslingor av olika modeller på balkongerna och det är ju så mysigt! Men själva ljusstakarna & stjärnorna tycker jag nog allt att man skall vänta med några dagar till... Haha, skall jag säga som lyssnat på julskivor i flera veckor redan, ätit julamt och dricker glögg mest hela kväll ;-)

Hoppas att du har en mysig kväll, kramar!!

Unknown sa...

Jag tror nog att folk pyntar när de har bäst med tid...Med jobb, hockeygrabbar, hundar, sjukdom och allt därimellan så vet jag att det för en del kanske bara finns tid en vecka före...Men mitt pynt ska fram på fredag, å vad jag längtar :-)
Kramen!

Anne-Sofie sa...

Jag har börjat så smått, jag har så mycket att pynta att det tar flera dagar...men sen åker det ut mycket tidigare än vad som är brukligt också:-)