Sidor

fredag 6 november 2009

Nöjd med ditt jobb?



Ibland så funderar man väl på att byta jobb. Man är väl sällan nöjd med det man har, alltid.
Idag har det varit en sån dag för mej...regn, regn & lite mera regn, HELA DAGEN! Vilken människa vill gå ut i detta väder, frivilligt?!? Har varit inne HELA dagen! Ingen har klagat men om man är van vid att vara ute minst ca. 2 timmar om dagen så känns det när man är inomhus en hel dag.
Men å andra sidan så är det ingen som tvingar mej att gå ut heller...

Om man nu ska söka nytt jobb så måste man verkligen framhäva sig, löneförhandla, lämna in ett Curriculum Vitae (för er brunetter är detta ett CV = ett dokument där man beskriver sig själv, vad man är bra på, livserfarenhet och vad man har för fördelar) mm. Det är ganska svårt att tala om vad man är bra på. Det är alltid lättare att säga någonting negativ, konstigt nog...
Nä, när det kommer till kritan har jag nog världens bästa jobb. Jag får styra med vår dag och ingen kan tala om för mej att jag måste någonting...

Är det så här det kan låta på en löneförhandling?
(OBS! kan vara en fredagsfräckis!)

Jag, herr Penis, begär löneförhöjning av följande skäl:
* Jag utför kroppsarbete.
* Jag arbetar på stora djup.
* Jag störtar - med huvudet först - in i mitt arbete.
* Jag har aldrig ledigt på helger.
* Jag arbetar i en fuktig omgivning.
* Jag får inte betalt för övertid.
* Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation.
* Jag arbetar i höga temperaturer.
* Mitt arbete utsätter mig för höga smittorisker.
* * * * * * *
Käre herr Penis!
Efter noggrant övervägande av er begäran har förvaltningen kommit till slutsatsen att avslå densamma av följande grunder:
* Ni arbetar inte 8 timmar i ett sträck
* Ni somnar redan efter kortvarigt arbete.
* Ni följer inte alltid ledningens anvisningar.
* Ni arbetar inte alltid på er -av ledningen- anvisade plats, utan uppehåller er oftast på andra platser.
* Ni tar inget eget initiativ, utan måste sättas under press och bli vänligt behandlad innan ni överhuvudtaget börjar arbeta.
* Er arbetsplats är tämligen smutsig när ni lämnar den.
* Ni följer inte alltid säkerhetsföreskrifterna, t ex användandet av skyddskläder.
* Ni går i pension långt före 65.
* Ni tar aldrig några dubbelskift.
* Ni lämnar ibland er anvisade plats utan att ha slutfört ert arbete.
* Och som om det inte vore nog: Vi har ständigt sett er lämna arbetsplatsen bärandes två säckar med misstänkt utseende.

Vem hänger löst i kväll i Idol??
Jag håller tummarna än för att Calle klarar sig!!!!!

Kram

4 kommentarer:

Camilla sa...

Oj..det var ett snabbt byte...från penis till Idol...HA,HA!!
Jag vet vad du tänkte!
Från något roligt till något annat roligt.
Ha,ha,ha,ha!
Calle=Bäst(Idag)
Ut= ?????? Reza.

Susanne sa...

Svar: ca 30 mil från där vi bor nu, så det är en bit ;o)
Ha en mysig kväll

Kramen

Maud sa...

Idol=Rabih (men kanske inte bäst,,)
Ut=Tove!

Douglas Söderlind sa...

Jag önskar dej en fin dag!