Sidor

söndag 15 november 2009

Hur fördriva en regnig helg???


Men snälla nån, hur mycket kan det regna egentligen???
Igår (lördag) tog vi oss en långtur med jyckarna i skogen. Regnet bara öste ner men vi trotsade naturlagarna och tog oss en tripp. När man väl är ute så är det bara underbart skönt...
När vi kom halvvägs upp på berget så övergick regnet till snö!!! Det är som en magisk gräns där som det alltid är skillnad på vädret!

Idag så har det regnat och då fick det bli sista avsnittet av "Tillbaka till Eden".
Minns ni den? (en miniserie som gick på 80-talet)

Handling:
"Stephanie Harper har allt, skönhet, rikedom och en make som älskar henne. Det är i alla fall vad hon tror. Vad hon inte vet att hennes man är ute efter hennes pengar och även har ett förhållande med hennes bästa väninna."


Jag har sökt efter den i flera år på DVD men det är nu först som jag har fått tag på den!!!
Nu har jag fått nys om att det kommit en efterföljare...den måste jag få tag på!!!

Nu väntar jag bara på att flickorna & gubben kommer hem så vi kan beställa pizza!
Ikväll blir det en god & onyttig middag!

Hoppas att din helg varit bra!
Kram

13 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Tack rara du! Jag blev så glad över ditt citat. Älskar ju det som du kanske vet, hihi.
Jag har inte varit lika duktig som du i helgen, jag har inte trotsat regnet.
Åhh...tillbaka till Eden...var den lika bra som man minns? Eller säg inget!! Är det omöjligt att få låna den?
Kramen

Lotta sa...

Haha, gummistövlar.....
Vet du att jag köpte Tracys hämnd, också en gammal "goding".
Funderade på att köpa "Tillbaka till Eden" för den minns jag mycket bra. Kanske gör det....
Gott med pizza ibland och dessutom slippa disken..
Ha en skön kväll,
krampå dig

Anonym sa...

Men vart har du köpt den här filmen?så som jag har letat efter den.Ja jag vill oxå ha snö,det trista rusk vädret tar ju nästan knäcken på en.Vi får hoppas att den kommer till första advent när fönstren skall fixas.
Ha det bäst kramar Lena

Camilla sa...

Åååå,lagade Christer middag i kväll :)
God natt!

Carolines hemligheter sa...

Åh, Tillbaka till Eden skulle jag verkligen vilja se :-) Handlingen känns ju så härligt befriande och lite lagom Sidney Sheldon-intrikat ;-) Vad köpte du den, på nätet?

Sov gott & trevlig blogg (har inte varit här förut), kram!

Sussi sa...

Oj ja att jag kommer ihåg den serien.. Älskade den :-) När du får tag i efterföljaren kan du säga till.. Den skulle jag också vilja se

Kramisar

Mona sa...

Det var länge sedan man såg den serien. Jag minns att den var bra.
Ha det så bra i regnet!

margit sa...

Ja det tråkiga vädret bara fortsätter..vi får ha tålamod...
Önskr dig en trevlig eftermiddag/kväll!
Kram!

L8 sa...

Vad skönt det lät med dvd, i Västerhus är det just nu ingen tid för film. Köket påkallar den största av uppmärksamheter.... Blir det klart ngn gång tro?
I kväll får vi nattgäster från Kalix, en extrem snabbis, kommer sent ikväll och åker i ottan.
Hundarna blev jättefina,åtminstone såg det ut så i morse i gryningsljus......

Nu dansar jag en väderdans och hoppas på snabb klimatförändring i form av kyla, är så less på gråväder.
Kram L8
Vad tarvas för kläder på fredag 17.20?

Lotta sa...

Halloj på dej...här kommer det en liten måndagskram från mig.

Camillasrum sa...

Den serien minns jag. Var det hon som blev ikastad i vattnet och käkad av krokodiler så att hon såg hemsk ut i ansiktet? Den skulle jag också vilja se igen...Hoppas du har en bra dag! Kram

Lotta sa...

Halloj igen, här kommer kvällskramen....

Lotta sa...

Och gissa vad som kommer här då?
Just det en godnattkram....