Sidor

fredag 13 november 2009

Fredagen den 13:e!



Ja, det var nog ingenting ovanligt tragiskt som hände mej idag (lite strul & sånt men det händer ju varenda dag)...ännu...dagen är ju inte slut än!
Men å andra sidan så har jag nog hållit mej inomhus mestadelen av dagen. Bara för att...
By the way. Har du varit till doktorn för vaccination av/för/mot svininfluensan???
Inte jag.
Jag som "mest sannolikt, troligen, har alla symptom som tyder på att..." hade svininfluensan har inte tagit ställning ännu...man ska visst vaccinera sig om man än har haft det...jag vet faktiskt inte...

Apropå doktorer & stora problem...(ja lite långsökt men, varsågoda...)
Saknar du en fredagsfräckis?

Då kommer den här:

Ett par kommer till doktorn som frågar:
-Vad kan jag hjälpa er med?
Han säger:
-Vi vill att du tittar på medan vi älskar.
Doktorn blir förvånad men går med på detta. Efter akten säger doktorn:
-Jag kan inte se några fel, allt verkar väldigt bra men jag måste ta betalt för detta, så det blir 150 kronor i patientavgift.
Paret återkommer, älskar under uppsikt, betalar 150 kronor varje gång och lämnar lugnt läkarstationen.
Efter 15 besök måste doktorn fråga:
-Vilka symptom upplever ni egentligen och varför vill ni att jag skall titta på medan ni älskar?
Han svarar:
-Vi behöver inte något svar. Men det är så att hon är gift så vi kan inte vara hemma hos henne och jag är gift så vi kan inte vara hemma hos mej. Att ta in på hotell kostar 800 kronor. Här behöver jag bara betala 150 kronor av vilka jag får tillbaka 100 från min sjukförsäkring. Dessutom har du tystnadsplikt och snart får jag frikort.
Ha en underbar kväll!
Nu blir det Idol!!!!

9 kommentarer:

Sussi sa...

Haha, ja man får inte var dum inte :-)

Men om man redan haft influensan kan man väl inte få den igen.. eller??

Kramisar

Douglas Söderlind sa...

Ha det gott!

Lotta sa...

Inget har hänt ännu hos mig heller...bäst att säga "ännu" tänk om jag snubblar på mattan som ligger nedanför sängen...
Kontentan av den historien - om man vill vänstra ska man gå till doktorn....
Kram på dig

Camilla sa...

Nu har alla utom David tagit sprutan.
Och han ska inte ta den heller.
Ha det bra och puss på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Nä nu har Camilla fel! Jag vet jätte många som inte har tagit sprutan :)
Kramen

cecce sa...

haha..vilken sjuk historia! men kul! Sitter här och flinar i min ensamhet!
har inte heller tagit sprutan! Det blir liksom aldrig men tur, men tror jag kommer ta den...

Kramar!

Lotta sa...

Önskar dig en riktigt skön kväll...

cecce sa...

Kikar in och önskar dej en trevlig söndag!
Kram

Ama de casa sa...

Hahaha! Det var ju smart :-)
Kram