Sidor

torsdag 3 januari 2013

En årskrönika (eller highlights) av mitt 2012. Del 2.

Maj:


 
Årets första riktiga vårmånad är inledd och med den hittade jag den första (av fyra ? eller vart det tre?) äckelpäckel fästingen. Jag tappade räkningen efter två...


Den här bilden får representera både upptäckten av fästingarna och dotterns resa till Afrika
 

Släppte iväg minsta dottern till Afrika, där hon skulle vara i tre veckor. Vojne, vojne...

"De tre musketörerna" som är de fyra hundvännerna hade åter igen en träff. Jag hade åkt på en förkylning men en av hundvännerna hade en bra lösning...

Minsta dottern kom hem från Afrika. Hon hade lyssnat på mammas ord, nästan...Hon visade sen en video där hon gjorde nåt jag totalförbjudit henne att göra! Förgrymmade unge!


Utställning i Umeå, där Diva placerade sig 3:a i sin klass, 5:e Btkl. Kvällen avslutades i vildmarksbadet, där vi satt långt inpå småtimmarna. Ja, inte Diva och jag, utan Mr C och jag...

Min blogg fyller 3 år och det firades med en tävling.

Juni:

 
Minsta dottern gick på bal. som värsta Askungen...och var vackrare än den vackraste...och det var samma "förgrymmade unge" som hoppade bungy jump i Afrika, trots en moders förmaningar och förbjudelser.
 

Minsta dottern tar studenten.

Jag blev faster!


Bröllopsfoto av Mr & Mrs C Pettersson, anno jättelängesen...
 

Firade 28 årig-förlovning och 20 år som gifta, Mr C och jag.

Var på släktträff efter min mormor och morfar. En väldigt trevlig dag med många släktingar.

Juli:

S E M E S T E R!!! Top notch-månaden, ever!!
Och inte vilken semester som helst, nä, vi hade bestämt, eller syster hade tvingat iväg mej att vi skulle resa ner till Skåneland, till vår goaste bloggvän Afrodite. Så långt söderut har jag aldrig varit, inom Sveriges gränser.
Men jag ångrar mej inte sekund. Vilken resa! Vilket möte! Vilka kvällar! Vilka underbara dagar! (OBS det är fyra länkar till dessa inlägg. Det kunde blivit fler men det som händer i Skåne, stannar i Skåne...!)

Njöt av semestern, trots brist på sol men på sommarens varmast dag, vad gjorde jag då? Jo, jag passade på att måla om i hallen...

Augusti:

 
Fasters älskade lilla lejonkung kom på besök, ända från Uppsala.

Efter trippen ner till Skåne så tror jag att Mr C blev less på mitt surr om "terassvärmare"...

Var på konsert med goaste, närmaste vännerna och lyssnade och sjöng med Magnus Uggla.
Vildhallon fanns det gott om i år.

Sämre med katareller. Tur man har en hund som hittar.

Det kommer mera....



19 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Härlig tillbaka blick!
Jag avundas dig att du gjort bort afrikaresan. Jag har ju min kvar. Ja eller dottern då... Kan man inte förbjuda vissa saker fast dom är 18?? ;-)
Kram

Anonym sa...

Härliga minnen! :)

Camilla sa...

Härlig återblick!
Min får du vänta på,tills i morgon. Jag har inte tid att sitta framför datorn idag.
Nå,jag ska nämligen åka tåg idag. Till Umeå.
OM det går nåt tåg idag , vill säga ;)
Kram!

Ama de casa sa...

Oj vad man kan hinna med mycket på ett år :-)

Anonym sa...

Ett ord... ~ Underbart ~
/Kram

Diana sa...

Jösses vad det har hänt grejer! Man glömmer snabbt.
Bungy jump, usch fy! Förstår att du inte var så lycklig över det. Men vad gör man, haha!

Länk länk länk! :)

Afrodite sa...

Hahahaha! "Det som händer i Skåne, stannar i Skåne"...ja, min mun är förseglad! :D
Men vilken sommar, vilet ÅR du haft! :) Hoppas att du får lika mycket trevligt att se tillbaka på i slutet av 2013! Kanske en Skåneresa till...?! DU (ni) är så välkomna! :D
Kram och godmorgon fina! ♥

Sanna sa...

Fästingar och studentfest i en salig blandning. Ser att du haft ett händelserikt år. ....och mer kommer det..haha

Ha det bäst!
/Kram S

Åse sa...

Vilken härlig återblick, ja inte det där med fästningarna då för de kan man ju gärna vara utan, men allt det andra. Kram

moi sa...

Här var det gott om stort och smått, ont och gott. Fästingar och bungy jump är absolut av ondo. Student, semestrar och hundar är av godo. Ser fram emot fortsättningen!

fialia sa...

Ett händelserikt år, hoppas du får ett bra 2013.
ha de Fia

Rigmor sa...

Va roligt det är att blicka tillbaka, och även följa andras!! En del saker kommer man ihåg, småler lite vid tanken...dottern som for till Afrika (nästan som till månen...), bungyjump var det väl...om jag inte minns fel...??!! Jo, jag förstår känslan sen...att förmaningarna hade passerat som höstlöven i november...Men hemma är hon!!
Kram kram

Mita sa...

Vilka ungdomar lyssnar på förmaningar?? Men dom måste såklart prova sina vingar och så sakteliga göra sig fri från mor och fars övervakande omsorg som dom kommer att uppskatta senare i livet att den fanns...*
Jag hade hoppats på en kall snöfattig vinter så att fästing eländet skulle minska av,men det verkar inte bli så..
Härligt att följa dina tillbaka blickar,
Kramar♥

Maud sa...

Vad roligt att se ditt år i snabbrepris!! Bra idé! =)

Miss Juni sa...

Härliga minnen...

Freja sa...

Ohh, så mycket roligt du har med i din krönika, min handlar nästan bara om jobb och mello... Kan vi byta liv?

soffie sa...

härliga minnen:) å va fina bilder du visar..kramen

Susan sa...

Ett härligt år!
om man bortser från de läskiga krypen...

Nu gäller det att fylla 2013 med godsaker :)

Kraaam

Junitjej sa...

Kul att läsa om ditt 2012!