Sidor

onsdag 14 september 2011

En Award.


Jag har fått en Award av fina Marie.
Med  motivering:
Susanne P, väldigt trevlig människa som jag träffat IRL några gånger tack vare bloggen.

Med Awarden så ingår följande uppgifter:
  • svara på fem frågor.
  • skicka den vidare till fem bloggare som  har färre än 100 följare.


Varför började du blogga?
Nu var det så här att jag alltid sagt att jag aldrig skulle börja blogga eller skriva en dagbok. (jag har en hemsida också) För vad har jag att skriva om som någon annan skulle vara intresserad av?! Men så började min syster att blogga (och inte hade hon mer att skriva om än jag) så under en lördagkväll så, vips, så hade jag börjat blogga jag med! Som det kan gå...

Vilka bloggar följer du?
Jag har en läsarlista till höger i bloggen. Där står det vilka bloggar jag följer fast jag läser fler än dessa.
Favoritfärg?
Jag skulle nog säga vitt men frågar du mina ungdomar skulle de svara att min favoritfärg var skogsgrönt, beige och svart. (det är nämligen dessa färger jag har på min kläder) 

Favoritfilm?
Oj, jag har många favoritfilmer. Men Jägarna är en av dem.

Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Jag har nog inget land som jag drömmer om att resa till men jag skulle vilja uppleva Irland. Tänk dej att få gå där, över dessa vidunderliga vidderna med en flock Irländska varghundar....och sen ta sig en god öl på en pub...DET skulle vara något det!

Och nu till det svåra:
Nu ska jag skicka denna Awart till fem stycken...

Det får bli:
Mitha - hon skriver en underbar blogg som handlar om livet.
Barbaskön - En mammas tankar om familjeliv, vardasgsliv, och hundliv.
Blossissoder - just nu är hon i en bloggsvacka så jag tänkte att detta kunde pigga upp lite.
Mia systeryster - här finner vi humor på hög nivå.
Hos Petra - hon skriver utan krussiduller om hur livet kan te sig.

Nu önskar jag er alla en härlig dag!






22 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Grattis!! Du Irland..de lät lite speciellet kan jag hänga på när du åker..tack!! Så kan du följa med mig till Maldiverna o dricka paraply drink under plamerna och doppa tårna i havet.

Kramiz

Mita sa...

Grattis till Awarden den är du väl värd tusen gånger om♥
Sen bugar och bockar jag,tänk att lilla jag skulle få en,tack för det gumman♥ Jag ska klura på frågorna under dan..*ler*...
Irland verkar vara lockande på en hel del,så även på mig.
Kram vännen♥

Diana sa...

Hihi, det är inte lätt med grupptryck! Men det är bra att du valde att börja blogga, vem ska annars ge mig fredagsfräckisar? :)
God morgon!

Mia systeryster sa...

Grattis till awarden=D
Och Tack så hemskt mycket för att du gav den till mig:)Glad jag blev=D
Irland OCH Skottland drömmer jag om!!
Kram

Anonym sa...

Grattis till Awarden!
:-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad kul att läsa lite mer om dig. Irland drömmer jag också om.
Kram.

bokhyllan sa...

Grattis till awrden fina du!

Tess sa...

Grattis till awarden!
Kramar

Krönikören sa...

Grattis till den! Det bara HER in awarder till dig! Sa jag rätt nu? :)

Miruschka sa...

Du har väl lärt dig nu då att man ALDRIG ska säga aldrig;)!
Kram♥

Camilla sa...

Grattis till Awarden.
Men en sådan har ju jag också fått :)
Kram!

Kati sa...

Grattis till awarden!

Kram!

Kati

Znogge sa...

Som det kan gå men här gick det ju bra ;-)

Så grattis!

Lena sa...

Grattis till Awarden och tack till min!
Jag har svarat på frågorna och skickat den vidare till fem bloggare.

cecce sa...

Grattis!!!
Irland verkar va ett spännande land!! Själv skulle jag vilja resa till London. Har aldrig varit där!!

Kramar

soffie sa...

grattis till din award du är verkligen värd den,mmm Irland vill jag med till, ha en goo kväll

diana sa...

Grattis till awarden. Irland låter lockande.

gunsan sa...

Grattis till awarden;))

Kramizzz

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till awarden!!
Jo tänk att vi är jättemånga som är intresserad av vad du skriver. Så nu är du också fast i bloggträsket, moahahahaha :)
Kram fina du!

Diana sa...

Sv: haha, ja något säger mig att det hade blivit lite konstig stämning på familjeträffarna annars... ;)

Afrodite sa...

GRATTIS till awarden! =)
Japp, visst är du en trevlig människa, precis som Marie säger! Helt underbar faktiskt. Och det kan ju jag intyga extra, eftersom även jag haft den stora äran att få träffa dig IRL (och jag hoppas att det blir SNART igen!)
Kram och godmorgon fina du!

Malin sa...

Grattis till Awarden! Men du, en hemsida, hur hittar jag dit?? *nyfiken*
Kram