Sidor

onsdag 18 maj 2011

Oj, oj, oj...

Bilden togs i gårkväll.

...så upptagen jag är!
Vad jag gör?
Jo, jag sitter i valplådan, sitter utanför valplådan, tittar och snusar på de små liven. Mellanåt går jag på toaletten och slänger i liten tvätt i tvättmaskinen men sen så har jag fullt upp igen bara av att begrunda vilken lycka det är att ha valpar i huset!
Det är så en väldans tur att jag har semester den här veckan för inte har jag tid att jobba inte!

Här kommer en liten videosnutt och som vanligt i en urkass kvalité men bara så du ska få se dem lite "i rörelse". Skruva upp ljudet så kan du höra hur de smaskar och låter!


Nä, nu har jag inte tid att sitta vid datorn, nu måste jag.....jag måste....snusa på valparna!

33 kommentarer:

Camilla sa...

Men vad dom böka :)
Men söta är dom.
Ja...jag menar det :)
Kram på dig!

Tinezza sa...

Ohhhh...vilka sötisar :)
Dom växer till sig snabbt. Ska bli spännande att se när jag kommer hem igen från Peking hur stora dom blivit.
Kram till dig o vovvarna

Miruschka sa...

Jag har också snusat, luktat och pussat idag, men då på Lykke;)
Himlars vad söta de är, förstår att du inte har tid för andra saker!
Kram♥

Rigmor sa...

Men guuud, snusa för mej också!! Å vad de kämpar och jobbar för att få i sej maten, helt bedårande att se!! Som jag sagt tidigare, tur att du bor där du bor och att jag bor här...
Ha´det så gott i valplådan!!
Kram

Quila o Ronja sa...

Jag kan förstå att det inte blir så mycket mera gjort hos dig. Så fantastiskt det måste vara.
Kramar

Diana sa...

Oj vad sötnosarna kämpar och drar i stackars mamses tuttar. :) Förstår att du inte har tid för annat! Är du registrerad uppfödare eller detta är mer ett "test" inför en eventuell ny karriär?

Maria sa...

Hej på dig...tack för din kommentar hos mig :) Och jag måste ju bara utbrista..ÅÅÅÅÅÅÅÅ så underbart med valpar i huset. Vilken lycka och ära att få uppleva detta. Helt fantastiskt ! Förstår att du bor vid valparna. Och en en sådan fin mamma dom har. Hoppas du får en bra dag hälsar Maria

Pillargontanten sa...

Snosa lite åt mig också....
Lite avundsjuk är jag allt ;)

Herr Nilssons Fru sa...

Man bara smälter...fattar mycket väl att inte du har tid att blogga eller annat..oh gå till tandläkaren nu...knappast, nu är livet mycket viktigare vid valplådan. Hoppas någon servar dig med lite mat där bara så du inte svälter ihjäl..*ler*. Vad då semester, ring Försäkringskassan o anmäl dig hemma för vård av valipisar - de måste man väl att rätt till minst en vecka..
Jag är så avvis så ibland har jag lust att boka ett flyg o bara fara upp och gosa lite jag med...underbart...mmmmm

PS de gick bra för mig hos tandis..DS
Kramiz Anki

Marie-Louise sa...

Men så söta dom är :) Jag förstår att du sitter där och snusar, vem hade inte gjort det. Kram

Anonym sa...

Här är jag borta från bloggvärlden några dagar och då händer minsann allt just DÅ... typiskt alltså !

Åh vad roligt att din vovve nu har fått sina efterlängtade valpar och allt verkar ha gått bra vilket är skönt.

Sååå söta dom är allihopa och jag förstår mycket väl att du har svårt att slita dig från valparna... hi hi !

Kram Kram

Quila o Ronja sa...

Sv. Kan hålla med om att det blir ett helt annat "liv" i hunden, när den står fritt. Och visst måste det någonstans handla om tycke och smak, även om det finns en rasstandard. Våra hundar är ju bäst, oavsett vad andra tycker! Eller hur? Hahaha
Gosa på du, med dom små valparna
Kram

Kati sa...

Åhhhhh.... så söta, fina och gulliga de är..... vilka mysiga ljud.... riktigt ögongodis.

Ha det bra lilla matte och tack för titten!

Kram!

Kati

Milla sa...

Men guuuu vad söta. Jag dör av kärlek och skrattar gott åt de smaskande små grymtandena =D
Jag förstår att du sitter nära och det så ofta som du kan *ler* Det skulle jag med om jag kunde för gosigare kan det väl knappast bli:))
Mys nu vidare och pussa på dem från mig.Kram

Diana sa...

Sv: Oj, protesttid det lät avancerat... lite som hindersprövningen när man ska gifta sig. Hehe. Vad gäller protesten kennelnamnet eller dig som uppfödare?
Nåja, oavsett så känner jag mig ärad över att du valt att döpa din kennel till Diana´s Dreams och kommer inte att stämma dig! :)

♥ Carina ♥ sa...

Men guuu vad gulligt det låter! Förstår om dom där sötnosarna nästan tar all din tid :)
Det ser ut som den andra valpen från vänster har ett hjärta vid svansen :)
Kram

soffie sa...

å sötare blir de,så härligt att sitta å njuta av dem,
kram

Mystjejen sa...

Åhhhhhhhhså underbart, bara få sitta där och njuta och lyssna. Vilken lyx Kram <3

Majken sa...

jag förstår att det är jobbigt/ansträngande nu.. Inte vill man väl lämna valparna alls kan jag tro... du kanske kan ta vav vård av vovve fram tills de ska flytta hemifrån?

Njut av valparna och kvällen!
Kram

Marie-Louise sa...

Svar: Låna på du, jag har själv lånat listan :)

Anonym sa...

Snusa på <3

Diana sa...

Sv: Vaddå att jag skulle kommit med förslaget tidigare?! Det skulle du väl tänkt på själv? ;)

Anonym sa...

Åh, så fina de är! Hade de varit våra hade jag nog behållt alla fyra...

Kram

gunsan sa...

Men jösses vad de är goa o söta, små-skruttisarna;)

Förstår att du har fullt upp, tur att tvättmaskinen sköter sig själv;)
kramizzzz

Mita sa...

Nej det förstår jag mer än väl,att nån fönsterputsning har du inte tid med. Ligger du och sussar hos valparna också på en madrass?
Undrar om jag ska komma upp och köpa mig en valp.Man blir ju alldeles valpsjuk,*ler*...
Kram vännen!

ansepanse sa...

de är ju bara SÅ söta
kramar

Suss sa...

Himmel vad gosigt det där med valpar verkar vara. Fast jag säger som du, fast tvärtom, jag föredrar katter. Dock är jag inte hundfientlig. Imorgon är dottern och köper sin andra hund, så jag är hundmormor också. Hoppas allt går bra med de små godingarna. Kram

Sus sa...

Ljuvligt!
Tack för att jag får uppleva detta!
Klart du måste ha matteledigt :)
...en vecka till, kanske ;)
Kraaam

Stattinskan sa...

Men åhhh, har det äntligen krystats fram de små liven nu. Så sugen jag blir på hund igen :-) Urgulliga!
Svar: Självklart finns det andra försäkringsbolag som är bra. Jag är bara lite "patriotisk" ;-D
Gomorron Susanne :-)

Anonym sa...

Jag skulle också vara sådär "upptagen". Guuuu vad söta dom är - och snart blir dom ju ÄNNU gulligare! Du måste nog ta tjänstledigt...
:-)

Cissi sa...

Åhh vilka söta :)

Anonym sa...

Men ååååå vad söta!!! Jag vill också gosa...
Jag tycker mig se en rosa och en blå "prick", är det du som har gjort det? Varför gör man så?? *NYFIKEN*

Anonym sa...

Vilka små godingar! Förstår att du tagit ledigt för att snusa och gosa med dem! Ha en trevlig helg! Kram Maria