Sidor

fredag 18 mars 2011

Så där ja...


...fredag igen...ÄNTLIGEN!!!!

Igår var det kaos hos mej!
Det sprang snickare och hantverkare in och ut hela dagen och vad blev gjort?
Nja...ett tak blev nerrivet men inte mycket mer...
Sågspån över allt!



Nåja, man får väl ha tålamod. De kommer ju tillbaka idag och ska visst göra klart...
Vi får väl se hur det går med den saken...
Något som var positivt var ju att vattenskadan inte var stor. Det kommer att räcka med att byta taket och rören i gillestugan. Golvet i köket är inte vattenskadat.

Äsch höörö, nog med elände! Det är ju fredag och nu kommer den, fredagsfräckisen!
Håll i dej!

Det var en snickare på våning 3 som märkte att han hade glömt sin såg på våning 1.

Han försökte ropa till sin arbetskamrat på våning 1, men avståndet var för långt.
Han gjorde tecken, han pekade på sig själv (jag), kramade sig själv (behöver),
drog armarna fram & tillbaka(såg).
Snickaren på våning 1 nickade, drog ner byxorna och började onanera.
Snickaren på våning 3 blev rasande och sprang ner till våning 1.
- Vad fan håller du på med? Jag behövde en såg!
- Och jag svarade att jag kommer snart!

OBS! Detta är nu ingenting jag sett, hört eller upplevt under de här två dagarna! ;)

Ha nu en mysig fredag!

20 kommentarer:

Camilla sa...

Hahahaha....vem f*n hittar på alla dess historier.
Den här hade jag aldrig hört.
Ta och drick några vinare i kväll så slipper du eländet. Taket kanske till och med kommer att se bra ut,som det ser ut nu ;)
Kram på dig!

Malin sa...

Haha, är det säkert det?? Tack, jag behövde skratta!
Hoppas dom blir klara idag så att ordningen kan återställas.
Kram

Carina Sjölund sa...

Hoppas det blir klart i dag så du får helgsfint :)
Ha en fin Fredag!
Kramen♥

Helene sa...

Ha ha ha va rolig den var = ))
Ha en mysig och skön fredag.
Kram Helene.

Mona sa...

Den där historien är bra!
Ha en gosig fredag!

Mia systeryster sa...

Hahahaha, tur att du la till att det inte var självupplevt;)
Hoppas de blir klara idag!
Kram

~~Sara~~ sa...

Haha...men den var ju passande!

Kram

Paula sa...

Bra historia! Hoppas att du får en bra dag! Kram

Semester & Mat sa...

Hoppas de blir klara med sitt arbete hos er under dagen, så ni får lite ordning och reda inför helgen.
Inget roligt med hantverkare springandes hemma hos sig.

Ha en fin helg!

Herr Nilssons Fru sa...

Haha...de vet i tusan om du inte haft små särskilda upplevelse där med snickarna...fniss. den passade ju som handen i hansken denna fredag, hur som!!

Skönt inte skadan var så stor.
Idag har vi fått något slagt Norrlandsväder här, snön bara vräker ner och varenda Smålänning står o ser helt frågande ut?!
Njaha ja, som de kan bli.

Kramiz o go helg säger jag ifall att de inte blir nått i helgen,,,brukar ju ägna mig åt gubben då..
Anki

Milla sa...

Skönt att vattenskadan var minimerad åtminstone och skönt var det nog även för snickaren på 1:a våningen *asgarv*
Vilka fräckisar du hittar..förgyller verkligen min fredagsmorgon.
Kram

Anonym sa...

Hahaha! Så snickarna KOMMER idag igen? :-D

Skönt att vattenskadan inte var så stor i alla fall.

Mita sa...

Ha,ha.. den satt som en smäck idag,intressant att du också har hantverkare hos dig,hmm...bäst du håller ett öga på dom,och det gör du gärna kanske,*ler*
Ha en gofredag,och hoppas taket fixar sig,
Kramiz!

Susann sa...

hahaha den var bra :D
ha en fin kväll
kram

Unknown sa...

Tur du avslutade som du gjorde. Trodde annars snabbt att det var självupplevt...hihihihihi

soffie sa...

fniss guu va bra,
ha en toppenfredag

Quila o Ronja sa...

Hihihi!!! Tänk vad snopen man skulle bli, om man fick se det här utspela sig på ett bygge.
Skönt att inte skadorna blev större.
Sv. Får jag fråga vad du har för blås? Det är ju så stor prisskillnad på alla dessa fönar. Försöker kolla opp, vilken jag ska ha, hm....
Kram, kram
Susanne

ansepanse sa...

va?? är det säkert, har ni inte 3 våningar?
:D :D
kramar

Diana sa...

Hrm... och du som blev lovad att de skulle vara klara på en dag...

gunsan sa...

Hmhm,hm, var kommer alla tokiga historier ifrån, nu skriver jag inte nåt om ditt tak, för jag har ju ett par inlägg kvar att läsa tihi;))
kramizzzzz