Sidor

lördag 26 februari 2011

Fick mej en...


...AHA upplevelse i går.
Vi satt, på tu man hand, gubben & jag och tittade på TVn. Sappade genom olika kanaler och plötsligt så ropade jag till:

-Men vänta! Jag vill se lite till!
-Men varför då? Du har väl aldrig sett på "På spåret"!
-Ja men kolla! Nu har de unga, fräscha killa & tjejer! Förr var det bara gamla gubbar & kärringar som var med!
-När då?????
-Jamen, förut!
- För 20 år sen eller...?!
-............?

Har man blivit gammal eller har det bytt ut till yngre människor?!


27 kommentarer:

Rigmor sa...

Måste absolut vara så att de bytt ut till unga...något annat finns inte på världskartan!! Har faktiskt också någon gång fastnat på spåret, men jag tycker de kunde hålla sig inom Sveriges gränser, har nog med att hålla reda på vad som är upp och ned på vårat avlånga land.
Ha en fortsatt bra lördag!!
Kram

Anonym sa...

Jag har inte märkt någon direkt förändring... Hur man nu ska tolka det ;-)

Mufflo sa...

De har bytt ut till yngre människor så klart!

Carina Sjölund sa...

Tycker att det är ganska så likt hela tiden!
Det är inte lörnt att man tittar på programmet, för man kan liksom ingenting i alla fall!!!
Ha en go Lördag!
Kramen♥

Majken sa...

hmmm på spåret... men jag ska inte uttala mej har inte sett det på flera år...

Ha en skön lördag!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag tycker det är ett bra programm och tittar mycket hellre på det än på Lets dance.
Jag trooor att dom bytt till yngre människor eftersom det är många som är jämngamla med mig, det var det inte förut ;) *host*
Du, idag blir det skönt på promenaden :)
Kram

Malin sa...

Haha, klart du inte blivit äldre, vi ser inte heller På Spåret MEN jag har oxå märkt att det blivit lite "inne" att vara med även för dom yngre.
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Oj, har inte en susning har aldrig sett programmet. Såg inte TV alls igår eftersom vi har gäster så de var spelning istället.

Ha en skön helg.

Kramiz

Bara Jag sa...

En av världens djupa frågor.... Är det bara en själv som förändrats eller HAR det verkligen förändrats....
Kram!

~~Sara~~ sa...

Meh...det är väl själklart att de bytit ut till yngre...för inte är vi väl gamla? :)

Kram

Sus sa...

Ja dé é frågan dé?
Vi väljer väl att de tar in yngre nu, va!
Kraaaaam

Milla sa...

Med tanke på SJ:s problem under vintern så är det 1:a delen i deras nya 12-stegs program för att åter kunna hålla sig På Spåret.
Ha en fin lördag
Kram

ansepanse sa...

de har bytt till yngre människor så klart
kramar

gunsan sa...

Men absolut att de bytt ut mot yngre, nåt annat finns ju inte;)
kramizzzz

Mita sa...

Nu var det faktiskt ett tag sen jag såg På spåret.Tänk förr var det fredagkvällens höjdpunkt.Men det är säkert yngre människor som är med,hmmm..eller??
Ikväll har jag sovit mig igenom festivalen,undrar vad det beror på??
Kramiz!

Diana sa...

Det är nya programledare, fast även om Hellberg inte är där (mitt hatobjekt) så är inte programmet bättre. Men jag har en karl som envisas med att titta på det... tur att internet finns. :)

Fenixmonas sa...

Jag har inte en aning faktiskt...har inte sett programmet på flera år! Kramiz

Camilla sa...

Svaret sa du ju själv i den första meningen.
- Gubben och jag satt på tu man hand....
Ja..det säger väl allt ;)
Kram!

Sussi sa...

hahaha jag tittar aldrig så jag kan inte hjälpa dig med den frågan..
Jag har så taskigt lokalsinne så jag kan ändå aldrig gissa vart dom är på väg..

kramisar

Paula sa...

Godmorgon! Skickar dej en AWARD:))) kram

Afrodite sa...

Ikke att vi har blivit gamla! De HAR faktiskt bytt ut både programledare (från Ingvar Oldsberg till Luuk) och domare (från hellberg till Lindström) och faktiskt även de deltagande, som idag kan tillåta en så kul prick som Adam Kalsing (eller Alsing eller vad han heter...hihi). Summan av kardemumman är att även vi "ungdomar" numera får ut något av att kolla på "På spåret"! "Inget konstigt alls"! =)
Kram och godmorgon!

lena sa...

Haha..jag är nog för ung för "på spåret" än..Gå till min blogg, och få ett tips på en underbar hundfilm, med lyckligt slut dessutom..Kram på dig!

Camillasrum sa...

Ingen aning faktiskt, har nog aldrig sett på spåret! Ha en mysig söndagkväll! Kram

Helene sa...

Hej !!
Jag har inte sett det programmet...
FÖR att jag trodde att det bara var för "äldre" människor = ))
Ha ha...
Ha en fin söndag-kväll.
Kram Helene.

Åsa sa...

Yngre är dem ju, för dem som var med för 20 år sedan är ju jättegamla idag. Nya programledare är det också. Jag gillar På Spåret, för man lär sig en massa värdelöst vetande.

Mia systeryster sa...

Hahaha, inte har vi blivit gamla heller, det är säkert yngre som är med;)
Kram

Anna sa...

haha... Självfallet är de yngre nu för tiden ;) Nåt annat finns ju inte...