Sidor

onsdag 12 maj 2010

En bra lösning...

Vi brukar retas med gubben att han är en händig karl så länge han har silvertape.
Han änvänder det till att laga det mesta...
Jag kan berätta åtskilliga historier om saker som blivit fixade med just silvertape men ska bespara er det!



Ska jag berätta en hemlis??
Men du får du lova att inte tala om det för honom...
Lova!

Jag har också använt silvertape för att laga en Bia-bädd som en av hundarna tuggat i ett hörn på...
Det blev väl inte så snyggt men det funkar riktigt bra!!!!






Och nu är det alldelens snart helg!!!

Kram





15 kommentarer:

Miruschka sa...

Silvertejp kanske är dagens "Karlssons Klister"? Finns förresten det kvar??
Jag är också en som fuskar mig fram ibland, har alldeles för lite tålamod för att vänta på hjälp;)

Ha en skön onsdag/kram

Sussi sa...

Du är så påhittig så!! Det gjorde ju så att biabädden blev ännu tjusigare. Dom säger ju att lite extra färg kan pigga upp ju ;)

Kramisar

Afrodite sa...

Hihi...vad bra! =) Vad säger man..."en riktig kvinna reder sig själv"...eller nåt. Och nu hade du ju till och med silvertejp! =)
Kramen

gunsan sa...

Det blev ju som en liten "färgklick", det är bra att vara uppfinningsrik ibland;))
Kramizzzz

Rita sa...

Silvertejp, de' e' livet det =) Bra till det mesta. Bia-bädden fick ett litet inslag silver, snyggt =)
Önskar dig en trevlig helg!
Kramis

Sus sa...

Silvertape, häftmassa och superlim är tillsammans med tippex en underfundig lösning på all världens problem .)
Varmlimspistol är också ett måste emellanåt.
Du får be mannen modernisera sig :D

Kraaaaam

Camilla sa...

Går den att tejpa för munnen på folk också med den? ;)
Ha det bäst!
Kram!

Mia systeryster sa...

Silvertejp är kanon till det mesta. Lagade dammsugaren med det i går;)Kram

ewe sa...

nånting nu då!

Lena sa...

Haha, vem har inte använt silvertejp....
Ha en bra helg!!

Quila o Ronja sa...

Haha, gissa vad jag lagat en av biabäddarna med??? Just det......mirakelt...eller jag menar silvertejp ;-)

Ha de
Susanne

anne sa...

Jag fick inbjudan till Facebook-gruppen "När man inte kan laga det med silvertejp, då är det trasigt på riktigt".

Jag som aldrig använt silvertejp...

cecce sa...

Läser han inte din blogg!??:-)
Superman lusläser min:-) På gott och ont..mest ont för jag kan inte skriva vad jag vill...om honom alltså:-)

Hoppas din efterlängtade helg blir riktigt bra!

Kramar

Mita sa...

Silvertape och häftpistol är ett måste.Min dammsugare hänger ihop enbart med silvertape snart,hi,hi...
Kram vännen!

Diana sa...

Haha, vad jag har förstått så är den tejpen ett universalhjälpmedel för många... i alla fall som en tillfällig lösning! :)