Sidor

fredag 29 januari 2010

Tillräckligt med snö nu?




Insnöad





Morgontoan var inte den lättaste.









Här låg jag & krälade.














Höga snövallar.








I går var jag bokstavligen insnöad.

I går morse när jag öppnade dörren, yrvaken och med morgonsudd i blicken, hade hela omgivningen förvandlats till en stor sockervadd...
Det enda jag kunde urskilja var stora, djupa spår efter ungdomarna, där de hade gått till bussen. Allt annat var täkt med ett tjockt lager av sockervadd.
Hundarna hade t.om svårt för att göra morgontoaletten. Tänk er själva; snö ända upp över magen...och sen göra sina behov :)

Jag skulle hämta tidningen och försökte att hålla mej i ungdomarnas fina spår men de hade inte vägen förbi postlådan...så där, fastnade jag med snö upp till knäna!
Vid detta tillfälle så var jag helt övertygad om att alla mina grannar, just i detta ögonblick, hade ett ärende till fönstret som vätter mot min brevlåda...och såg hur jag krälade och ålade mej för att ta mej loss.

Det tog mej 4½ timme att få undan all snö. (jag tog mej en liten välförtjänt tupplur efter lunch)
Vilket beröm jag kommer att få av gubben ikväll när han kommer hem, tror ni inte det?:
-Vad du har varit duktig och skottat bort all snö! (för det är ju det som han vill höra när han gjort ett handtag...)

Men jag klagar inte!
Jag gillar snö men HATAR plogkanter!!!

Jag hörde att det väder som är den 28:e januari (igår) skall vara i 7 veckor.....!
Oj, oj, oj!

Finns det ingen tävling i att kasta snö så högt som möjligt?
Jag tror att jag har "den rätta knycken" för det! Som jag har kastat!

Kram & äntligen är det fredag!

13 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Roligt att se dej så tidigt uppe och bloggar.Ja snö det fick vi alla dvs alla är insnöade nuföt tiden.

cecce sa...

Va! Fyra och en halv timme!!
Du fick motion vill jag lova:-)
Även vi har mycket snö.
Riktigt mycket.
Tror aldrig jag varit med om en liknande vinter här i söder. Jo..förresten.
-87 tror jag det var något liknande!

Hoppas du får en fin fredag!

Kram

Miruschka sa...

Du har inte funderat på att ge mannen en liten hint om att det finns snöslungor?!
Förhoppningsvis slipper vi fler snöstormar, det räcker och blir över med snö nu.
Ha en skön fredag, hoppas du slipper träningsvärk efter motionspasset igår! Kram

Carolines hemligheter sa...

Oj, vad duktigt av dig att skotta bort hela snöberget! Antar att du har träningsvärk idag ;-)

Hoppas du slipper mer skottning i helgen och bara kan ligga på soffan, äta praliner och vara nöjd med din heroiska insats :-)

Kramar & ha en skön fredag!

Mia64 sa...

ja nog har ni fått mycket snö i Sverige.Här har det regnat ena dagen och nu är det -10 och halt ute.Ha en skön helg/Kram

Sanna sa...

Du var jätteduktig gumman som skottade och hade dig. Så nu var det sagt. Jag tog också en hel del men fick lämna allt runt vår bil samt den metervall som fanns på biltaket. Började sedan få ont i armen och det vet man ju vad det berodde på.

Nu snöar det igen men som du skriver i 7 veckor till....aj aj och vart i jösse namn ska de göra av all snön? Enda fördelen är ju att den inte innehåller salt och det är ju bra för våra hundars tassar men om alla grannar vore lika vänliga så vore det kalas att heta hund dessa dagar.

Här har de bara skottat vägarna än så länge och resten är små smala människospår som knappt går att hålla balansen i när man ska ta sig fram.

Ha en go helg nu och mannen kommer väl hem antar jag så det blir lite extra myspys också.
Kramen!

Daniel sa...

ojoj va gubben ska va nöjd å gla nu!!!

Camilla sa...

Nä..fy fan för snön!!!
Ha det bra så länge för vi lääääär höras i kväll ;)

Mia systeryster sa...

7 veckor?? Skämtar du?, det känns som om det är nog nu. Bella min labbe hon älskar ju det här vädret, men mopsen hon drunknar i snön och får kramp i benen av kylan,Kan tro att grannarna skrattde i morse då=D kram

Lotta sa...

Hej där, här kommer en stor kram från mig....

Sussi sa...

Oj shit!! Höll du verkligen på 4½ timme med att skotta snö?? Du måste ha varit helt slut efter det..
Om inte gubben din berömt dig så gör jag det nu.. BRA GJORT!!

Vi ställde ut Doris när hon var unghund men det var väl ingen större hit eftersom hon har för hög mankhöjd. Hon är alltså för stor!!! Men ingen fara på taket, hon är världens finaste hund ändå :-)
Undrar om alla tycker det om sina egna husdjur hihi

Kramisar

Mia64 sa...

Tittar in och önskar dig en fin dag /Kram

Rille sa...

Det finns stunder när det är skönt att bo i lägenhet..:)Ha det gott, bra jobbat..över 4 timmars snöskottning!