Sidor

tisdag 29 september 2009

Om jag bara vore...



Om jag bara vore 20 år yngre.
Om jag bara vore 20 kg lättare.
Om jag bara vore 20 nyanser brunare.
Om jag bara vore lite mer vågad...då hade jag piercat min navel.
Mina döttrar var i dag och piercade sina navlar. GUUUUD vad snyggt!!! Som sagt; om jag vore.....

Men jag vet inte. Jag kan nog tänka mej att jag skulle behöva sövas inför ett sånt ingrepp. Å andra sidan brukar det vara värre om man får en spruta...tror jag. Så är det när jag ska t.ex vaccinera mej. Då håller jag på att svimma INNAN jag får sprutan.
Innan vi skulle fara på semester till Thailand för några år sedan så skulle vi ta stelkramp & vaccinera oss inför resan. Jag ville vara en god förebild för familjen så när sköterskan frågade vem som skulle börja så svarade jag "glatt"
-Jag börjar"
Jag fick lägga mej på en brits och kavlade upp ärmarna. Rummet började att snurra men jag höll masken; ville inte visa vilken svagis jag var inför barnen.
När det hela var gjort så frågade sköterskan hur jag mådde.
-"Bara bra", svarade jag.
-"Ligg kvar en stund. Jag ska hämta kuddar som du får lägga upp fötterna på"
hörde jag någon säga i bakgrunden.
-"Jag mår bra"hörde jag mej själv säga, någonstans långt, långt borta.

Jag tror nog att jag var lite blek om nosen...och det såg nog sköterskan. (ganska så väl)

Och om man nu skulle bli sövd så vill man vara säker på att man sover ordentligt. Det finns saker som man inte vill höra under en narkos:

*Bäst vi sparar den där. Kan vara bra att ha vid obduktionen.
*Kan någon kalla på lokalvårdaren - vi behöver en mopp.
*Vänta lite nu här. Om det här är hans mjälte, vad är då det här?
*Ge mig... ööh...ähm...den där grunkan.
*Ojsan! Har någon överlevt 500 ml av det här förut?
*Fan, där gick proppen igen...
*Vafan, jag har hört att man kan tjäna grova pengar på njurar, och den här killen har ju två stycken!
*Stå still allihop! Jag har tappat en kontaktlins.
*Kan du få den där saken att sluta slå? Jag tappar koncentrationen här!
*Vad gör den där här?
*Häftigt! Se om du kan få hans ben att rycka till igen.
*Jag önskar att jag inte hade glömt mina glasögon!
*Okej, gott folk, det här kommer att vara ett experiment för oss alla.
*Kan någon se var jag har lagt skalpellen?
*Undras om den här snubben fyllde i sitt organdonatorkort...?
*Ta det lugnt. Jag tror den är skarp nog.
*Hon kommer att explodera! Ta skydd!!!
*Fan! Sidan 47 i instruktionsboken saknas!

Sov gott mina vänner!
Kram

3 kommentarer:

Sussi sa...

Haha.. Nej dom sakerna vill man absolut inte höra!!

Naveln är inget alternativ för mig att ta hål i men däremot näsan! En diskret liten plupp i näsan tycker jag är jättesnyggt. Jobbigt när man är snorig dock hihi

Ha en bra dag
kramisar

Camilla sa...

Jag är 20kg lättare..
Jag är 20 nyanser mörkare...
Jag är tuffare...
Men jag är inte riktigt 20 år yngre...Tyvärr!!
Så slutsatsen är.....Inget smycke på naveln.
Men en till tatuering....Ja,tack!

♥ Carina ♥ sa...

Nä, usch för piercingar och en tatuering vill jag inte heller ha. Och efter den där listan vill jag aldrig bli sövd heller...
Kramiz