Sidor

fredag 10 maj 2013

Vår älskade Skånetös har landat...

...på Norrländsk mark, dag 1! 

Bildbevis No 1:


Bildbevis No 2:

Skåne VS Norrland

Men först måste jag få berätta att jag träffat en kändis på Umeå flygplats, talat med honom OCH fått en bild på honom!!!
Det var så övermäktigt och häftigt!!! Jag kan knappt tro det är sant...
Eller träffat och träffat. Och talat med honom var ju inte direkt hela sanningen heller....men en BILD fick jag iaf på honom. Ser du vem det är?
En ledtråd; "Se på mej..."


Jamen du ser väl att det är Jan Johansen!!


Så här gick det till: 
Vi skulle precis passera utgången från flygplatsen och där säger Afrodite, som vid det här laget var väldigt van vid kändismöten:
-Är det inte Jan Johansen som står där?! (min, alltså MIN, Susanne P´s stora favorit!)
-Nja...det tror jag inte, svarar jag med en myndig stämma, men han var då väldigt lik honom.
Vi skulle precis passera "Jan-Johansen-lock-a-like", i den trånga passagen som kan ha varit ca 1½ meter bred, när jag fick en brilliant idé:
-Gå före du, Afrodite, så kollar jag in honom.
(under den här tiden var vi väldigt fnissiga och var som två tonårsflickor)
Jag lät Afrodite gå en bit före mej och precis när jag var bredvid honom så väste jag, ganska ljudligt och högt:
-Jooo!!! Det är HAN! (nu var vi alltså 2 dm från honom)
DÅ tittade vi snabbt på varann, Afrodite och jag och slängde sedan våra blickar på honom, helt ogenerat, våra blickar möttes och han utstrålade det ljuvligaste leendet man kan tänka sig. (eller så tyckte han att vi var väldigt pinsamma...men tror du att vi brydde oss?!) *suck* 

När vi hämta oss från "mötet" så blev vi bjudna på världens godaste räkmackor hos goa Carina:


Sen var jag tvungen att åka hem. En annan har ju ett jobb att sköta!
Brudarna fortsatte kvällen hos syster och tror du att jag var bitter och avundsjuk?
Jo...det var jag! Det erkänner jag men jag kände mej ändå lite som om jag var där; vi Skypade. 
Men hur kul ät det att Skypa med bloggisar på en skala?!


Fortsättning följer...


16 kommentarer:

Solglittret sa...

Vilken häftig upplevelse att få ögonkontakt med Jan Johansen :) *fniss* han , med stort H är ju så bra....och vilken sångröst han har!
Kramis Lollo

Hörni sa...

Vad roligt. Jag gillar honom, särskilt sedan jag såg en intervju för ett tag sedan. Verkar sympatisk.

znogge sa...

Han sjunger i alla fall grymt bra och borde vunnit eurovision det året han deltog...

Kram till er alla!

Diana sa...

Haha, jag undrar om tjejerna ens hade tid att prata med varandra... De höll ju på att skriva till mig med. :)
Trist att du inte kunde vara med på festen, men du är nog den enda i gänget utan huvudvärk idag... ;)

♥ Carina ♥ sa...

Ja herregud! Det kan vara jobbigt att hinna med all teknik ;) Jag är glad att du ändå var med på ett hörn där i går kväll. Men i kväll blir det på riktigt. Yes!!
Kram

Anonym sa...

Häftigt att få ögonkontakt med Jan Johansen hihi
Men oj är den snön kvar nu?!
Fin Skåne"tös"/Kram Annmi

Afrodite sa...

HAHAHA! Fnissar fortfarande åt hur pinsamma vi var! Och RETAR mig på att vi inte var mer försigkomna! Men å andra sidan, hade vi ju redan gjort bort oss. Ganska rejält! :/ Men...så FIN han var! :D
Jisses, vilket långt håll du knäppte honom på. Inte alls så nära som min bild på Hans Rosenfeldt...;)

Äntligen är jag här! Och du...vi ses sen! ♥

Kram och godmorgon!

Ama de casa sa...

Oooo... En äkta Lassie! :-)

Hahaha! Den där sista bilden känns bekant på nåt vis... :-D

Camilla sa...

Jaja...vi håll inte i våra kameror hela tiden. Vi höll ju i vinglasen också, i bland...för det mesta ;)
Nu laddar vi om för en helkväll med dig :)
Kram!

Ama de casa sa...

sv: Rondeller är trevliga att åka runt i. Som tur är finns det massor av dom här nere också ;-)

Ingrid sa...

Fira på ni, härligt med Goa vänner och glada skratt.

moi sa...

Oj, jag hoppas du har kommit över kändismötet. Sånt kan ta tid minsann. Jag har knappt hämtat mig efter mötet med Ama...
I övrigt hoppas jag du är klar att ansluta till övriga gänget så att du kommer i kapp med "firandet".
Kram

Susan sa...

Så superhärligt!
Jag önska er hejdunrande dagar fulla av fniss och tokigheter :)

Kraaaaaaam

soffie sa...

ååå va roligt att ha skånetjejen hos er, ha det nu toppen...

Mita sa...

Jan Johansen minsann, hans hesa röst är ju supersexig** var det verkligen han ni mötte?
Kramen och ha det fortsatt toppenkul**

Krönikören sa...

Jaså, han är en av dina idoler. Då skulle de ha varit med mig för ett par år sen.

Skypa med bloggisar?! Ska man inte blogga med bloggisar? ;)

Kram