Sidor

måndag 6 maj 2013

Att gotta sig i andras misstag...

... är inte rumsrent och för vissa, helt oacceptabelt men jag kan bara inte låta bli!
Jo, det är sant! Jag är en sån som tycker att andras misstag kan vara riktigt bra och gottar mej gärna i dessa.
Och inte skäms jag det minsta över det heller...
Jag ska ge dej några exempel:

Misstag Nr 1:


Innis & Gunn, ett öl som egentligen inte skulle finnas till. Den kom till av ett rent misstag men man upptäckte att den blev väldigt god. Det var 2002 som den kända whiskyproducenten William Grant & Sons bestämde sig för att skapa en whisky med smak av ale. Tanken var att alen vid lagring på ek skulle skänka karaktär för att i sin tur ge whiskyn smak av ale vid slutlagring på samma fat. Läs mer HÄR>>>

Misstag Nr 2:


Västerbottensost, en lagrad, stark, lite sötsmakande ost. Lite som Norrlands svar på Italiens Parmesan. Även den uppkom lite av ett misstag kan man säga; Västerbottensost kom enligt legenden till av en slump i slutet av 1872 när mejerskan Ulrika Eleonora Lindström jobbade ensam i Gammelbyns mejeri i Burträsk. Hon var tvungen att avbryta arbetet med västgötaosten för andra sysslor, vissa rykten gör gällande att dessa sysslor skulle ha med kärlek att göra. Läs mer HÄR>>>

Kan man annat än gotta sig i andras misstag?



17 kommentarer:

Krönikören sa...

Haha! Vissa misstag är det helt okej att GOTTA sig i :) Fyndig du är.

(Handen på hjärtat - ibland är det gott att gotta sig i andra misstag också).

Sov gott!

♥ Carina ♥ sa...

Vissa misstag är bättre än andra. Och godare. Även om jag nu inte gillar vare sig öl eller whiskey, men det där "misstaget" skulle säkert Mr gilla ;-) Finns det på boa?
God morgon!

Ulf sa...

Det var ett kul sätt att göra misstag och bra för oss. Undrar om de har fortsatt att ta kärlekspauser i Burträsk eller om de bara ändrat produktionen? God är ju osten fortfarande iaf.

moi sa...

Ha, ha! Om du vågar erkänna så vågar jag! Jag är likadan men visste faktiskt inte om det!!
Kram

Afrodite sa...

Hahaha! Men vilka underbara misstag! :D

Kram och godmorgon! ♥

Camilla sa...

Jojo...dom misstagen FÅR man gotta sig i :)
Kram!

Anonym sa...

Hihi...........
/Kram Annmi

Ama de casa sa...

Haha! Jodå, man kan gotta sig åt andras misstag, verkligen. Hon som skulle tina en älgstek i ugnen på svag värme, glömde bort den och uppfann sen tjälknölen. Hennes misstag gottar jag mig gärna åt också :-)

Ingrid sa...

Du är en dam som går grundligt tillväga förstår jag... Vilken research!!!!

Susan sa...

Tänk så bra misstag kan bli!!
Popcornen lär ju vara en miss också.

Kraaaam

Hörni sa...

Hahaha, håller med dig! Och Ama, tjälknöl är ju för ljuvligt gott!
Men jag kan även gotta mig av vandras mindre lyckade misstag ibland. Ja sån är jag, en ond människa. ;)

Mita sa...

Dom misstagen var ju goda misstag, men det finns ju misstag som inte är lika bra men man gottar sig likväl åt dom,haha....
Kramiz♥

Diana sa...

Ah, du menade såna goda misstag... jag trodde du var betydligt ner ondsint än så! ;)

Sv: Asa betyder dra, brukar finnas i korsord. Hehe!

Anonym sa...

Visa misstag är nog inte så farliga som dom låter hihi ;)
Kvällskram!

Susanne sa...

Mycket goda misstag =)

Viktkamp sa...

goooooott!!!! =) KRam

soffie sa...

fniss absolut sånna misstag måste man ju helt enkelt gotta sig i :)