Sidor

lördag 4 maj 2013

Med rätt verktyg...


...går allting som en dans.

Rostade rotsaker och fläskfilé i gorgonzolasås.

Som bekant så är jag en som gillar "onödiga pryttlar" och har en hel del såna.


Den nyaste i samlingen är en "Super Duper Slicer Dajser Najser Plus" (jag har glömt bort vad den egentligen heter) 
Den underlättar när man ska skära grönsaker i bitar. Och man behöver inte vara rädd att skära sig i fingrarna heller. De vassa skären ligger under locket och man kommer aldrig i kontakt med dem och sen hamnar alla grönsaker så praktiskt i en behållare under.
Och skären ÄR verkligen supervassa!

Fråga mej inte hur detta gick till!
Men skadan syns även idag...




11 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Otippat att du har en sån, hihi. En sån har jag sneglat lite på. Men jag är liiite tveksam. Har haft en liknande som var bra när den var ny. Efter ett tag gick den knappt att använda. Jag tror "knivarna" blev slö. Min kobbarjompis har köpte en sån där Slicer Dajser och jag har bett henne rapportera om hon fortfarande är nöjd efter ett år :) Hoppas, för den verkar ju super!!
Kram

Camilla sa...

Så går det då man är klåfingrigt ;)
Kram!

Anonym sa...

Såå gott det ser ut & en så'n där mojjäng verkar ju bra fast hua för att sätta fingrarna til *blåser lite/Kram Annmi

Diana sa...

ah, det är en sån där som säljs via tv-shop va? Ser häftig ut, men frågan är om man asat ut den varje gång man lagade mat... :)

Ulf sa...

Ajajajajaj.

moi sa...

Stod det att man även skulle stoppa ner fingertoppen i Superduperslicerdajser maskinen?
Det tycker jag verkar dumt.
Är Superduperslicerdajser nåt liknande gamla hederliga "mandolinen" eller?
Kram

soffie sa...

hua verkar ju vara livsfarlgt:) kramen

Susanne sa...

En sådan där grej har jag funderat på att köpa eftersom vi äter så himla mycket grönsaker hemma på min gata. Är så trött på att hacka och ha mig..
Kram

Ama de casa sa...

Jahaja. Så det blev akuten, alltså?
;-)

Majken sa...

tulle lille tulle lu.. blåser bort det onda nu!!!

Hoppas du kan jobba trots denna stora arbetsskada...

Kram

Ingrid sa...

Och receptet, var har du receptet?! Man kan ju inte bara läskas med fläskfilé i gorgonzolasås