Sidor

söndag 19 maj 2013

Domaren dömer...

...men inte alltid rätt.

Efter gårdagens utställning känner jag ett litet sting av besvikelse men det gick ju ganska så bra ändå. Men du vet; mycket vill ha mer.



Det var en varm sommardag med 25 gradig hetta och stekande sol. Det var inte ett idealväder för just en hundutställning. Man fick verkligen se till att hundarna fick i sig vatten och att de fick skugga.
Annat var det med mej; jag stod med ryggen mot solen hela dagen och det gav ju resultat:


 
Diva, excellent, öppenkl.
Eiya, very good, öppenkl.( Lite orättvist att ställa henne med tanke på att hon precis fyllt "öppenklass")
Vill du läsa kritiken så finns de HÄR>>> och HÄR>>>



Nog tycker jag att domaren kunde slängt in ett litet CK till Diva men som sagt det är domaren som dömer.
Men det är bara att ladda om och komma igen.

Tack snälla Maria Larsson för (hund)bilderna!




22 kommentarer:

moi sa...

Du är ganska hård mot dig själV/hundarna. Det är väl utmärkta betyg och det brukar ju ju så bli.
Dina hundar är verkligen ursnygga. Du också för den delen - men aj, aj som baksidan ser ut!
Hoppas söndagen blir bra ändå!
Skickar en liten försiktig kram!

Mycket annat & lite betong sa...

Aj, aj, det ser ont ut! Man tänker på hundarna och glömmer sig själv.
Vad jag förstår så gick det väl bra på utställningen!?

Ha en trevlig Pingstdag!
Kram Agneta

Anonym sa...

Aj,det där måste svida :(
Waoo,så vackra foto riktigt vackra ♥

/Kram Annmi

Diana sa...

Jag som inte kan ett dugg tyckte det lät som ett toppenbetyg! Det hade ju kunnat bli "nödslakt" ;)
Och brännan, ajaj!

Maud sa...

Oj!! Vilken (sol)bränna!! Det måste svida. =(
Din hund var så klart bäst och finast!

znogge sa...

Inte är det lätt! På en utställning hade Miss E för kort hals så veckan efter hade hon en lång och välformad sådan... Då undrar man lite... Jag ställer inte ut längre för som amatör är det svårt att stå sig bland proffsen. Jag vet ändå att hon är finast, vår pralin!

Kram

soffie sa...

ajaj det där såg inget bra ut med solbrännan, å så vacker din hund är..å dina hundar är väl alltid vackrast tycker iallafall jag ;)

Sussi sa...

Nästa gång ska du se. Alla domare är inte bra domare!
Aj Aj Aj, vilken solbränna! Lär svida på fint kan jag tänka. Bara smörja in med Aloe Vera och vänta på att det sjunker in. Sen blir du brun och fin :)

Kramisar

Freja sa...

Aj, aj, aj, så brukar min rygg se ut ibland oxå, och det gör ONT!

Anonym sa...

Ingen fara om man inte vinner varje gång. Du har en mycket fin hund. Och viktigast: en underbar familjemedlem.

Jag brukade ställa ut när jag hade en renras Westie. Gillade verkligen att delta i utställningar och ibland även vann vi. men inte alltid :)
Morgonkram!

Camilla sa...

Men du måste väl ha vunnit: Den värsta solbrännan ;)
Herre Gud...så rö...förbrun du blev ;)
Kram!

Majken sa...

Jösses vilken bränna ;-)

Ja domare dömer lite som de själva vill... ;-)

Ha en fin måndag!
Kram

Ama de casa sa...

Jag förstår inte riktigt hur bra eller dåligt det gick... Men en sak förstår jag - du borde haft en högre solskyddsfaktor!
:-)

Hanna aka Lilla My sa...

Aj, det var lite väl klarrött. Synd på CK:t, men det kommer nästa gång :)

Susan sa...

Aaaaj…den brännan är jag inte avis på!!!

Bättre lycka nästa gång!

Kraaam

Ingrid sa...

Svärdottern var med på hundutställning i helgen och såg ungefär likadan ut.. Uppåt landet någonstans, men nog inte så långt upp som du bor.

Quila o Ronja sa...

Det kallar jag BRÄNNA!!! Hoppas du inte haft allt för ont.
Jaa, ang. ck´t..........vad ska man säga..........Ibland/ofta, förstår man inte riktigt hur dom ser på hunden framför sig.
Kram, kram

Rigmor sa...

Ja...inte förstod jag mycket av betyget, men däremot förstod jag att du nog sov mindre bra den natten...!! Är det du som med full koncentration går med den vackra fyrbenta damen?? Nu är det så att skäggmonstret som flyttat in hos oss har väldigt fin stamtavla (säger hon som vet...)och har blivit ställd en gång, och fått väldigt fina omdömen. Men si det räcker...för mej. För när jag ser bilden på dej(?) så förstår jag direkt att det är inget för mej, jag kan bara inte ställa upp, gå runt sådär och allt vad man ska göra...så han får allt vackert vara en bonnläpp, precis som sin matte...Men jag förstår att det är roligt.
Ha det så gott!!
Kram kram

Afrodite sa...

Sv: ♥ ♥ ♥
Jag är sååå ledsen att du inte kan komma med!!! :(
P & K

Diana sa...

Sv: Bah! Horn? Nu ska du passa dig, jag kan lätt ta reda på vart din brevlåda bor! ;)

Sv: McD är lite av nödlösningsmat för mig. Batman älskar dock hamburgare... Idag ville jag bara ha nåt lätt till lunch och de andra restaurangerna har bara lite större menyer.

Mita sa...

Ja att domare dömer olika är ju känt,förstår att det känns lite surt med CK,t,men bättre tur nästa gång och en annan domare**
Din hundar är otroligt fina..
Men jag vet inte om din "solbränna" är fin,jäkligt ont måste det gjort att försöka sova sen...
Glöm aldrig mer att smörja in dig**
Kramiz

Miss Juni sa...

AJJJJ!!!!