Sidor

söndag 12 maj 2013

Vår älskade Skånetös, dag 2 & 3...

...men hur ska man kunna pressa ihop två supertrevliga dagar/kvällar/nätter till ett inlägg?!
Jag gör ett försök och bered dej på en massa bilder:

På fredagen tog vi oss upp till Restaurang Varvsberget, med den vackraste utsikten man kan tänka sig:

Där åt vi en väldigt god buffé:


Och drack gott. Här har Syster uppfunnit en ny drink, Norrländsk Tequila:


Det var inget vidare drag där så vi drog iväg ner på stan till Puben Public. Där möttes vi av tomma glas men det ändrade vi snabbt på..


Tro nu inte att vi bara dricker och äter när vi träffas. Nä, vi låter våra hjärnor arbeta lite också. T.ex fördjupade vi oss i en väldigt intressant bok:


Liiiite suddiga blev vi nog...


Vi testade även på sommarens kollektion av det senaste modet:


På lördagen så styrde vi kosan till Skeppsmalen. Jag skulle hämta upp brudarna vi 14-tiden. VA?! Då är det ju min "titta-på-Wallander-film"-stund! Men enligt syster så var det bara att glömma.
Även Skeppsmalen bjuder på en väldigt vacker utsikt: 

(jag tror jag fått något som fastnat på min kameralins)

Där tog vi oss en lite fikapause med kaffe och Carinas goda Björnakaka:

(ja...nåt är det som har fastnat... jag?! linslus???)

 Vad tror du syster gör då? Jo, tar sig en powernap!!!


Vi besökte även Kapellet i Skeppsmalen. Lite Guds frid i våra slitna kroppar gjorde gott:


Kvällen avslutades med grillning hos mej där ytterligare ett par av mina goaste vänner slöt upp:


Allting har en ände men korven den har två. Nu var denna underbara, fantastiska, roliga helg med vår kära Skånetös Afrodite över för denna gång. Men vi kommer snart att ses snart, mycket snart, igen!


Hon kommer med solsken till oss, hon kommer med solsken till oss.

Tack mina underbara brudar för en supertrevlig helg!

21 kommentarer:

Afrodite sa...

Men åh!!! Fina underbara du! Tack för att ni tar så väl hand om mig! ♥
Jisses, vilken massa kultur det blev igår oxå! Kapell, böcker, klädkollektioner...nej, det är verkligen inte bara party, party...;)
Fina du! Jag hoppas verkligen oxå att vi ses MYCKET snart!
Underbar utsikt på alla bilder! Och det där som fastnat på din kameralins, det gillar jag som fan! ♥

Puss & kram! ♥

Afrodite sa...

Sv: TACK själv för att DU är så underbar!!! ♥

Diana sa...

Haha, fullt ös medvetslös!
Jag förstår att Camilla tog sig en powernap, mycket action och sprit kräver sin sömn liksom ;)

moi sa...

Det kan bara inte bli fel med fyra tokroliga stollar som ni!
Kram

Anonym sa...

Ett ord bara **Underbart**
/Kram Annmi

Maud sa...

Uj sicken energikick man får bara av att läsa om er!

Sussi sa...

haha vissa blev tydligen lite mer suddiga än andra, tänkte på din syster ;)
Låter som underbara dagar. Har du träningsvärk i kinderna nu av allt skrattande? :)

Kramisar

Rigmor sa...

Jag tycker du är för söt, línslus eller inte...!! Å vilken helg sen...det är sånt man skrattar åt i veckor efteråt...och som man lever länge på!! hoppas nu bara att hon inte tog med sej solen hem igen...
Ha det gott, denna efterdyningarns kväll!!
Kram kram

znogge sa...

Så härligt ni har haft det! Härligt och kul ;-)

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Ja det är verkligen fin utsikt. Bakom dig var det också fint! :)
Fasiken så kul vi har tillsammans!!
Puss och tack för i helgen!
Kram finaste! ♥

soffie sa...

men ååå va roligt ni haft det måste vara underbart att ses så där :) Härliga bilder du visar å du är minsann en linslus själv blir jag alltid så ful på bild men det är väl så jag ser ut helt enkelt ;) kramen

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Låter som ni haft en fantastiskt bra helg.

Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj. Tack på förhand.

Camilla sa...

Hihihi...ja,vilka underbara dagar vi haft.
Nu får du se till att du kan hänga med oss ner till Skåne vecka 28. Allt för bloggen...visst har du hört det?
Fixa det nu!
Kram!

Ama de casa sa...

Oj! Ni måste vara helt slut nu allihopa... Sååå mycket på kort tid!

Och allt såg supertrevligt ut :-)

Carina Sjölund sa...

Ni systrar verkar haft en toppen helg :)
Tänk så mycket man hinner på några dar, både äta och dricka gott :)
Men nu är ni åter i vardagen hihihi
Kramen♥

Susan sa...

Helt enkelt UNDERBART!
Det är så synd att tiden springer iväg när man har roligt!

Kraaaam

soffie sa...

hoppas du haft en bra måndag :)

soffie sa...

kramelikram denna måndagen

Herr Nilssons Fru sa...

Så latjolajbans ni haft!!
Så underbart de är att träffa goa vänner o bara njuta o ha kul. Livets små guldkorn.
Skulle faktiskt vilja höra när ni pratar med varandra. Norrländska o Skånska en härlig blandning:)

Kramiz

Krönikören sa...

Vad mysigt ni har haft det! Men den där fina utsikten ... njä ... det var nåt som skymde den hela tiden. Du måste kolla det där, det kan vara allvarligt.

;)

Kram

Krönikören sa...

Jo.

(Visst är ord överflödiga ibland?)

Kram