Sidor

onsdag 22 maj 2013

Under varma försommarkvällar...

...kan det vara svårt att bli sugen på mat.
Men äta måste man ju. Frågan är bara vad?
Hamburgare går ju alltid ner men är inte det bästa alternativet om man nu ska tänka på Beach 2013. Inte om man tänker köpe-hamburgare-ala-snabbmat.
Men om man tänker egengjorda, grillade hamburgare av 99,5 % rent nötkött (+liten del vatten och lite kryddor) så blir det med ens genast mycket mer nyttigt och framförallt så mycket godare:

Forma hamburgaren...

...hacka goda tillbehör...

...grilla hamburgarna på Mr C´s "värstinggrill"...

...servera med fullkornsbröd och pommes. (liiite onyttig får man väl lov att vara!?)

Men framför allt; jag får använda min nya "onödiga pryttel", hamburgerpressen!

Ja, vad säger man?! Jag skulle ha sagt, om jag vore kaxig: Släng dej i väggen Mc Donalds, Sibylla & Max. Aldrig mer köpe-hamburgare!
Men det är jag inte, kaxig, alltså. Så det skulle jag aldrig säga högt...







19 kommentarer:

Anonym sa...

Hihio Såå gottit :)
/Natti Natti Kram Annmi

znogge sa...

Snygg form blev det på dem också! Hemgjorda hamburgare är otroligt gott. Nyttigt också som sagt!

Kram

Camilla sa...

Mums!
Fast ändå...hemgjorda hamburgare måste man ju göra. Måste erkänna att jag skulle nog inte idas. Men du är nog inte förvånad över det svaret va? ;)
Kram!

moi sa...

Jag hörde det enda hit och det kan hända att du en dag får "äta upp dina ord".
Det ser jättegott ut och jag tvivlar inte på att du har all rätt att vara kaxig.
Själv är jag ingen älskare av "färdiga" hamburgare, men de slinker ner nån gång ibland.
För jag säger som Camilla "jag skull nog inte idas".
Kram

Ulf sa...

Först och främst Tack för din kommentar hos oss.
Sen.. hamburgare är bra mat. Egengjorda alltså. Bra köttfärs är det ju nästan mer kött i än i kött. Hmmm hur menar jag? Ja, inte vet jag, men gott är det.

Ama de casa sa...

Haha! Såg en sån där hamburgerpress på Clas O igår och tänkte:
- Vem köper en sån?

Borde ha tänkt på dig då :-)

(Jag tyckte den såg frän ut, men jag har så himla trångt i köket att såna där balla grejer går bort...)
:-)

Diana sa...

Du gör helt rätt!
Batman har gjort hamburgare på restaurang (inte McD och dyl) och de har bara salt och peppar i sina hamburgare. Du är värsta proffset ju!

♥ Carina ♥ sa...

Även om jag nu knåpar ihop egna hamburgare så låter det lite omständigt att åka och grilla hamburgarna på Mr C´s "värstinggrill...
Dom har ju typ kallnat innan jag kommer hem ;)
Kram

Majken sa...

superdupergott med hemgjorda hamburgare :-)
Det käkade vi i förregår :-)

Ha en finfin onsdag!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

De ser smarrigt ut o de e smarrigt:) jag är ingen gillare av hamburgare, inte ofta jag äter de, men hemgjorda är en helt annan sak o de äter jag:)
Det är väldigt skillnad!!

Nu blev jag hungrig igen :) man glömmer lätt att äta när man sitter o jobbar oxå - de e inte bara värmen:)

Kramiz

Anonym sa...

Fina bilder på sommarens goda! :)
Kram

Freja sa...

Smaskens! Fast här blir det fil eller kräm när det är varmt, jag fixr inte att äta nått annat då...

En flicka som är stark sa...

Åh så gott!! Jag har också svårt att äta när det är varmt!

Krönikören sa...

Hamburgerpress?!
Hamburgerpress?!
Hamburgerpress?!
Hamburgerpress?!
Hamburgerpress?!
Hamburgerpress?!
Hamburgerpress?!
Hamburgerpress?!

Förresten: har du gått en genusutbildning nyligen? Du verkar lite njaaa taggad på det området, kan man säga. Eller borde jag säga: kan kvinna säga?

Kram galenpanna (på ett sött sätt)

Ama de casa sa...

sv: Eller historien:
- Vart har du varit hela Åre?
- I sälen.
- Det förvånar mig Storlien.
HAHAHA!
(Ja, jag är lite lättroad ikväll. Också. :-D )

Diana sa...

Låt inte de mobba dig, vi äger också en hamburgarpress. Fast den är inte dubbel... ;)

Sv: Inga ärr, där är horn ivägen! ;)

Afrodite sa...

Sv: Fina, fina Susanne! Kan du inte komma?! Pliiis! ♥

Quila o Ronja sa...

Jaha ja.....nu blev jag ju hungrig!!!!
Ser så gott ut!

Miss Juni sa...

Menar du på allvar att du inte blir hungrig/sugen när det är varmt?? Så känner jag aaldrig! Är hungrig jämt! Och som tur är så syns det ju inte..hrm.

Hemgjorda hamburgare slår ALLA hamburgarkedjor!!!