Sidor

måndag 2 maj 2011

Så var det vardag igen...

...men jag har ju något att se framemot!

Kiara är dräktig och är beräknad att valpa v. 20. Det är alltså bara drygt två veckor kvar.
Jag undrar hur många valpar hon bär på?
Visst kan man göra ultraljud och ev. röntga henne för att få en mer exakt bild på OM hon är dräktig och hur många valpar det kan vara men jag väntar hellre med spänning tills det är dags. För dräktig, DET är hon!
Vid ultraljud är det inte alls säker att man kan se hur många det är; jag vet en uppfödare som ultraljudade sin tik. Veterinären sa att det var fyra valpar men hon födde tio stycken!!! Lite skillnad!

Lite bilder på den blivande mamman:





31 kommentarer:

Paula sa...

Vad kul med valpar!
Ha en bra dag! Kram,kram

Majken sa...

Vad roligt med valpar :-) Men det börjar bli lite tungt för mamma ;-)

Önskar dej en fin måndag!
Kram

Diana sa...

Ska bli spännande att följa valparna sen. Jag kommer bli heeeeelt sjuk av hundlängtan!

Milla sa...

God Morgon,
vad fint med tillökning i familjen...jag minns själv småbarnsåren (kattungarnas och mina egna barns förstås). Sömnlösa nätter och kiss och bajs och söndertuggade (rivna) möbler !)
Men ännu bättre all kärlek, lek och gos man får delta i :))
En härlig tid och det blir roligt att följa dem när de kommer...spännande.
Kram

Petra sa...

Roligt och spännande med valpar.
Ha en fin måndag.

Camilla sa...

Jag drömde om valparna i natt.
Och du...dom var mååånga :)
Kram!

Sara sa...

Jag tror det är 7 st valpar. 3 hanar och 4 tikar.

Åh vad jag skulle vilja att Emmi fick en kull till men det är kanske inte så smart vid 6 års ålder att ta en kull till...?

Kram

Stattinskan sa...

Spännande, men en hel del jobb förstår jag :-)

Miruschka sa...

Himlars vad spännande!
Hoppas du får en fin måndag:)
Kram♥

Carina Sjölund sa...

Kul med valpar! Det blir 6 hanar och 2 tikar :)
Kramen på dig♥

Tess sa...

Åh så mysigt och spännande! Valpar är ju sååå söta!:)
Hoppas du får en härlig måndag.
Kram

Quila o Ronja sa...

Vilken tjockis, hihi. Det ska bli sååå spännande att få se hur många knyten som finns där inne ;-)
Kram

Anonym sa...

Men vad kul! Ska bli roligt att se bilder på dom små sen :-)

Lilla H sa...

Vad roligt med valpar då har du sommaren räddad!

♥ Carina ♥ sa...

Men vad kul att du ska bli mormor!! Grattis!

Millan sa...

Så mysigt med ett gäng småsmulor.. för nog lär det bli ett gäng med den kulan !!!? =)

Jag är lika förvirrad som du... Här i Härnösand är vet. inte villiga alls att skriva ut Cortison i "förebyggande" syfte.. men vad gör man då om ormeländet ger sej på ens hundar???
Och precis som du så har jag 2 typer av monster som ställer till en del besvär för mej.. Fästingar o ormar:(

Hoppas vi ses nåt ,nånstans i sommar :)
Kram på dej kompis !!!!

Cissi sa...

Vadroligt att hon snart ska få hundvalpar :)
Spännande och se hur många små söta det ryms där inne.

ansepanse sa...

vad spännande!! det har jag alltid haft som dröm att få vara med om någon gång, fast det är klart lite svårt när jag alltid bara haft hannehundar :D
kram

Viktkamp sa...

Åh vad fin hon är =)

Mystjejen sa...

Vad kul med valpar så fin hon är <3 Kramar

Anonym sa...

sv: Snö?!? Har ingen berättat för vädergudarna att det är maj nu, INTE april!
Stackars er...

Anonym sa...

Så spännande med valpar! Ska ni behålla någon själv från kullen? Hoppas allt går bra när det blir så dags.

Kram

Rigmor sa...

Guuud så spännande!! Är det första kullen för henne? Tur att vi bor en bit ifrån varandra...annars skulle jag vara såld.
Ha´det så gott!!
Kram

Sus sa...

Så otroligt spännande!
Då blir det till att ta matteledigt sen då, för visst har du rätt till 10 dagar :-)
Kraaam

Mufflo sa...

Så mysigt med småpip om två veckor. Minns hur det var för Mufflo. Gudomligt söta. 6 stycken tre av varje sort. Birk Skrållan Mio Pyssling Tjorven Madicken.

Anonym sa...

Å... det är ju jätte skoj att ni snart ska få valpar där hemma. Så mysigt !

Ha en mysig kväll vännen !

Kram Kram

Kati sa...

Så mysigt... det skall li fint med bilder.

Kati

Krönikören sa...

Vilken fin mage! Om du skulle se mig skulle du kanske tro att jag är en liten grön människa. Det är fel - jag är bara avundsjuk.

Hoppas att det blir många gosiga valpar!

Kram

soffie sa...

men å va spännande,är det första gången för henne att få valpar,och för dej med?
så fin hon är!
kram

Mia systeryster sa...

Åh så spännande. Blir lite avundsjuk också;)
Kram

gunsan sa...

Meeeen vad mysigt o vad fin hon är vovvsingen, nu har du verkligen nåt härligt att se fram emot;)
kramizzzzz