Sidor

lördag 7 maj 2011

"Alla sätt är bra...

...utom de dåliga". Eller "Goda råd är dyra."

Min mans idéer brukar inte alltid vara av det brilliantaste slaget enligt mitt tycke men ibland så kommer det en och annan idé som inte är så dum.
T.ex köper han alltid skor som är en aning för små. För "de går ut sig" säger han...Haha! Det slutar alltid med skavsår!

Som ni vet finnns det strikta regler på hur man får gå klädd på en golfbana.
Min man var nyss på en golfresa till Spanien med nyinköpta shorts, tröja och skor. Snyggt som attan!
Och naturligtvis så fick han skavsår!
Men "En bra sås reder sig själv". Han var tvungen att ta till en sista utväg, bara för att kunna spela klart:


Han var tvungen att klippa hål i skorna för att kunna gå i dem! Ja, ja, bra eller dålig idé? Men det var en av hans bättre idéer iallafall.....och det stod inget i regelboken om att man inte få gå med uppklippta hälar på skorna!

22 kommentarer:

soffie sa...

ha ha verkade ju va en rätt finurlig ide:)
hoppas du har sol hos dej med:)
kram

Sus sa...

A-men hallååå :D
Lär han sig inte Nu då?
Eller...det går inte att lära gamla hundar...
Kraaaam

Mystjejen sa...

Haha...vilken toppen ide kram o ha en fin dag

Diana sa...

Hahaha! Tokiga karl! Om det är en av hans bättre idéer så vill jag nog inte se nån av de sämre. :)

Diana sa...

Glömde... Batman fick skoskav av ett par sandaler en gång, så han TEJPADE på alla ställen där det skavde. Vit tejp på svarta sandaler. Urläckert...

Camilla sa...

Ett annat alternativ är att ge fan i att spela golf ;)
Hälsa honom INTE det ;)
Kram!

Marie-Louise sa...

hahaha ja men det var en ganska bra idé tycker jag :) Trevlig helg. Kram

Majken sa...

Hahahahahah vad får han allt ifrån :-D

Nu passar ju skorna.. förlåt snadalerna igen :-)

Ha en underbar lördag!

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Haha..de där var ju redigt smart...!!
Kramiz Anki

Kati sa...

Japp... nöden är uppfinnarens moder...

Trevlig lördag!

Kati

Anonym sa...

Hur är hans sämre idéer undrar jag? Men visst, nöden har ingen lag...

Kram

Carina Sjölund sa...

Japp, nöden har ingen lag :)
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Quila o Ronja sa...

Hahaha, vilken genial idé!!! Nöden har ingen lag!
Kram

Diana sa...

Sv: För att inte glömma nämna att jag kan riskera att åka dit för förargelseväckande beteende utan något på underkroppen... ;)

Anonym sa...

Hahahaha, jag tycker i alla fall att det var en MYCKET kreativ idé, sedan tycker jag ju att själva idén att åka till Spanien för att SPELA GOLF är snudd på brotligt dumt, men det är jag det... :-P

Mita sa...

Hmmm...jag säger inget så har jag ingenting sagt,försöker hålla mig för skratt,tssss...
Kramiz!

Lena sa...

Haha, det var ju också en lösning.
Men det är det nog värt om man slipper skoskav.
Jag hade nog aldrig kommit på idén.
Ha de

gunsan sa...

Hahaha, då har det gått långt när man klipper sönder sina skor;) kanske kanske han nästa gång köper skor som passar lite bättre;))
kramizzzz

Krönikören sa...

Rätt fiffigt! Ännu fiffigare vore ju förstås att köpa rätt storlek, med det kanske är att begära för mycket? ;)

♥ Carina ♥ sa...

♪♫♫ Somliga går med trasiga skor
säg vad beror det på
gud fader som i himmelen bor
kansken vill ha det så ♪♫♫

Nä men allvarligt! Det hade ju varit mycket smartare om han åkt en sån där golf bil (och då menar jag inte en bil i märket golf) i stället för att gå och då hade han ju haft hela skor dessutom...
Kram och sov gott!

Tinezza sa...

Ha ha ha ha ha ha :D :D :D
Det var det bästa jag sett och läst på länge.
Han går som en karl, Han ser ut som en karl, Han rööör sig om en karl ska .....
Förutom då i skorna förstås ha ha ha ha

Anonym sa...

Los golfos! Jag säger bara det. Galningar hela högen ;-)
Vi spelar inte golf trots att vi har massor med banor runt omkring oss - det verkar nämligen vara såååå beroendeframkallande :-)