Sidor

måndag 23 maj 2011

En lista...

...som jag sett på några bloggar. Den kan komma väl till pass nu när det är måndag och mina första jobbardag efter min semesterlediga vecka.
Snacka om att det känns tungt idag...

Jag ser: inte mycket utan glasögon. Och värre har det blivit med åren! Armarna börjar bli för korta...
Jag har: ingen lusta att jobba just nu.
Jag längtar: alltid till fredagen.
Jag vill: bara vara ledig.
Jag kan: inte titta mej mätt på mina valpar.
Jag ska: arbeta.
Jag gråter: väldigt lätt.
I morgon: är en dag närmare helgen.
Nästa vecka: är en kortvecka.
Jag får: sex veckors semester i år!
Jag tjatar: varje dag på familjen men det hjälper föga.
Jag skäms: nästan aldrig.
Jag borde: gå ner några kilo.
Jag sparar: på allt.
Jag tror: på det övernaturliga.

18 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Är så roligt med listor :)
Ha en fin dag!
Kramen på dig♥

Milla sa...

Jag skulle kunna kopiera de 5 nedersta rätt av...Känner igen mig totalt,skratt.
God morgon.
Kram

Diana sa...

Haha! Jag får en känsla av att du inte vill gå och arbeta idag, men vad som säger mig det vet jag inte riktigt...
Ha en bra dag! Du ska se att valparna är kvar när du kommer hem! :)

Camilla sa...

Akta dig så du inte säger som jag gjorde på jobbet:
- Jag hade sex förra året. Fatta vad skönt det var.
Hmm...det KAN missuppfattas :)
Kram på dig!

Anonym sa...

Så líte mera matnyttigt om dig. Alltid trevligt.

Kram

Milla sa...

Motions svar; Ja, lite av det som jag brukar orka med, skratt.
Hundar ger ju både nöje och motion...om man inte fastnat i valplådan med goingarna
förstås !D
Kram

maria sa...

Förstår att du INTE vill jobba efter din ledighet :)
Rolig lista...Kanske gör den sen :)

själv är jag hemma och kurerar min sjuka lilleman..
ha en go måndag <3
kramar

Miruschka sa...

Kul lista, kan tänkas att jag snor den någon dag när jag har bloggtorka igen;)
Kram♥

Lilla H sa...

Ja man måste verkligen ta sig tid och rota lite och vrida och vända och fråga. Då hittar man bra fynd!

cecce sa...

Härlig och ärlig lista:-)

Hoppas du och valparna har det bra denna måndag!

Kramar

Mona sa...

Vilka söta små valpar!!! Förstår att du vill vara hemma.

Kati sa...

Ja visst längtar man till fredagar... och ef,tersom det är tisdag imorgon och jag inte orkade vänta till fredag... så tog jag semester imorgon.

Skönt!

Kati

lena sa...

Intressant lista..Låter härligt med 6 veckors semester. Vad ska du göra då? Kram Lena

Rigmor sa...

Känner igen mej i mycket...Det skulle väl vara semestern som jag blir snuvad på då...ska jobba nästan hela sommaren förutom en vecka...
Ha´en skön kväll, här ska det tydligen bli storm!!
Kram

Malin sa...

Nästan lite otäckt, men dina svar skulle kunna vara mina, rakt av. Ja, förutom att vi inte har några valpar hemma just nu!
Kram

Sussi sa...

Jag vill också vara ledig! Gud så skönt med 6 veckors semester. Jag får ynka tre :(
Förstår att du inte kan se dig mätt på valparna! :)

Kramisar

Majken sa...

Kul lista :-)

Klarade sig valparna hela dagen utan din omsorg?

Hoppas det gick bra att jobba denna måndag!
Kram

gunsan sa...

Stackare, nu tänkte jag alltså på att du har jobbat o säkerligen jobbar imorgon o nästa o nästa, men håll ut, snart är det helg o du kan snusas på vovvsingarna igen;)
kramizzzzz