Sidor

söndag 29 maj 2011

Kalabalik...


...uppstod i går när vi skulle frittera pommesen!
Frityrgrytan började plötsligt att blixtra och låta jättekonstigt och tillslut så slog det gnistor om den.
Det var bara att kasta ut den.

Nu fick ju jag panik! Vad skulle vi då äta till vårt grillade kött??
Gubben var ju lite klipsk där och sa:
-Vi gör som vi gjorde förr, gamalt tillbaks. Vi kör dem i ugnen. Men hallå! HUR gamla är vi egentligen!!??
Nu ska du veta att detta är den andra frityrgrytan som vi nött ut så du kan ju förstå att jag/vi är lite bortskämd med riktiga, fritterade pommes.



Nja, inte smakade det som  det brukande inte...
Men vänta nu...
Är det inte morsdag idag?!
Ja, men då så! Problemet är löst! Nu vet barnen vad de kan hitta på till morsdagspresent!

32 kommentarer:

Bara Jag sa...

Inte lätt att återgå till mjuka pommes när man är van vid krispiga!!

Ha en fin morsdag och hoppas du får den livsnödvändiga fritösen i present!

Afrodite sa...

Vad bra! Morsdagspresenten är härmed kirrad! :)
Grattis, morsan!
KRAM

Carina Sjölund sa...

Den gick verkligen sönder vid rätt tillfälle :)
Ha en fin morsdag!
Kramen på dig♥

Milla sa...

Tur att det inte började brinna. Jag är lite rädd för allt som spottar och fräser! Undrar varför jag skaffade katt nu igen??

Tur att de gamla stenåldersknepen går att ta till, hihihi.
Kram och ha en fin Mors Dag.

Sussi sa...

Men vilken taiming! Perfekt ju. Vi har inte nött ut någon fritös än. Vi kör på det gammalmodiga sättet i ugnen ;)

Ha en fin morsdag
Kramisar

~~Sara~~ sa...

Fiffiga du, klart att du ska ha en ny ;)

Jag har nött ut en och är på gång med den andra, för det är ju såååå mycket godare än i ugnen :)

Hoppas att du får en finfin Mors Dag!
Kram

Paula sa...

Visst ska du ha en ny!
Hoppas att du har en bra dag! Kramisar

Maud sa...

Ingen fritös! Illa!
Blev det nån ny i till lilla mamsen??

♥ Carina ♥ sa...

Kan tänka mig att det var att "byta ner sig" när ni var tvugna att göra pommesen i ugnen.
En annan är ju inte van något annat :)

Sv: tidigt i morgonbitti :)
Kram

Diana sa...

Hihi, vi hade fritös förr men har gjort oss av med den. Förr åt vi pommes ofta, men idag föredrar jag typ klyftpotatis. Ett halvår i ugnen så blir de så pass krispiga som jag vill ha dem dessutom. ;)

Ingrid sa...

Där var du slug ;)

Majken sa...

Nu får jag krypa till korset... *ler* jag känner mej ju inte lastgammal... men vi gör alltid på det gamla viset... Är väl ett smalare alternativ... *vill tro*

Blev det ngn ny fritös idag?
Ha en finfin kväll!
kram

Rigmor sa...

Nu får vi väl hoppas att de läste bloggen först innan de uppvaktade dej...!! Våran fritös åkte ut för länge sen, den luktade skunk tyckte jag och nu blir det på det gamla vanliga hederliga viset, försöker förtränga att det andra alternativet var godare...
Ha´en bra avslutning på helgen!!
Kram

Camilla sa...

Nå...blev den som du ville?
Grattis på morsdagen!
Kram!

cecce sa...

Ha ha...hoppas du fick din frityrgryta då:-)
Själv har jag ingen...vilket kanske är tur:-)

Kramar

Kati sa...

Hoppas du får vad ditt hjärta önskar! Själv får jag böcker men de hann inte hit i tid med posten.

Kram!

Kati

Suss sa...

Intressant med apparater som börjar "bete" sig, leva sitt eget liv. Vår första micro för massor med år sedan gjode så. Herrn i huset gillade inte mitt förslag att kasta den, han skulle laga. Det blev det största tomtebloss jag någonsin sett och sedan fick vi en ny micro i familjen. Så det var nog bra att ni valde ugnsalternativet. Kram!

soffie sa...

oj vilken otur blev det en ny då?
hopaps du haft en underbar morsdag!

Mystjejen sa...

Hihi hoppas du fick din gryta :-) Kram

Mona sa...

Vi tycker bäst om friterat nu med. Vanligt i ugn blir inte alls lika gott.
Ha de bra

Helene sa...

Nå...fick du en NY fritös i present ??
Visst är det gott !!
Kram Helene.

Mita sa...

Om vi äter pommes så kör vi dom i ugnen,annars blir det ofta klyftpotatis med skal,krispigt och gott.
Då får vi se om du fick nån ny fritös,hehe...
Du behåller en av valparna,ja det förstod jag nästan,och det blir väl en tik antar jag...men vad kul, då får vi följa med under uppväxten.
Kramiz!

Anonym sa...

Pommes är ju supergott, menmåste ju hålla med om att det blir inte lika gott i ugnen;))

Tips på present där var ju klockrent;))
kramizzzz
gunsan

Sus sa...

Jepp...behovet bara blixtrde till :)
Tur att den inte fattade eld!
Kraaaam

Doris sa...

Usch, det där lät ju riktigt farligt !
Jag friterar också mina pommes frites, tycker att de blir såå mycket bättre ;-).
Sköt om dig !
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Håller med...de e inte lika bra i ugn..HOPPAS barnen förstod vinken o köpte mamma en ny..

Kramiz Anki

Stattinskan sa...

Visst blir det MYCKET godare i frityrgrytan, även om jag är lite rädd för den ... den fräser ju så förbannat när man stoppar ner saker i den ;-D

Anonym sa...

Vi gör alltid pommesen i ugnen. Jag tycker faktiskt att det är godare, inte alls lika flottigt.
(eller så är jag bara sur för att jag inte har nån frityrgryta... ;-) )

Znogge sa...

Vi gör dem alltid i ugnen. Magrare så tycker jag... Fast kanske inte lika gott!

Kram

Anonym sa...

hahahha Låter som mina brödrostar ,,,de går på högvarv "LER"
Fick du en ny nu då ?
Bortskämda är ni nog allt ;)
Här är hederlig ugn ;))
Men ej barkbröd som stenåldern hahahah Så gamla är vi ej ;))

Fina Frun sa...

blev det en fritös i paketet då?

Mia systeryster sa...

Tänk att jag har aldrig ägt en fritös!!! Herregud, jag lever som på stenåldern, hahahaha! Nu ska jag ta ett snack med min man;)
Kram