Sidor

onsdag 11 maj 2011

En ulv...

...i fårakläder. Eller var det tvärt om?

"Mannen" Disco är en speciell hund. Väger nästan 40 kg. Stor och böllrig (klumpig) och bara älskar sina hussar!
När sonen kommer hem så blir han alldelens tokig:



Han "skrattar" och fnyser. Nyser och "pratar". Ju gladare han blir desto mer låter han. Om man inte visst bättre skulle man bli livrädd för honom. Sen gillar han att ge bort blöta tung-kyssar:



Visst, han ser livsfarlig ut men han är egentligen en gossig liten knähund på 40 kg. Men jag tror inte att han vet om hur stor han är...




26 kommentarer:

Marie-Louise sa...

vad stilig han är :) precis så där var mina svärföräldrars hund också, han visste nog inte heller att han egentligen var en stor hund som liksom inte riktigt fick plats i någons knä... Kram

~~Sara~~ sa...

Klart man blir glad när familjen samlas, och man måste vara NÄRA och PRATA massor :)

Kram

Anonym sa...

Hahaha! Han SER verkligen livsfarlig ut :-)
Men verkar ju vara en snäll "liten" knähund ;-)

Anonym sa...

Som med Herr Hund när äldsta fröken kommer hem! Han ser stor men väldigt mysig ut :D

Kram

Majken sa...

Vad go han är.... Tänk att varje hund har olika personligheter.. Men det är ju det som är charen med dem :-)

Ha en finfin dag!
Kram

Carina Sjölund sa...

Känner igen det där med knä hund!
Förvisso väger bara Izor 27 kilo med stor och bullrig ändå :)
Kramen på dig♥

Paula sa...

Känner även jag igen "knähund";)
Ha en bra dag! Kramisar

Anonym sa...

Vilken charmig knähund även om han minst sagt ser livsfarlig ut på dessa bilder... hi hi !

Hur går det för blivande mamman... snart är det dags för valparna att "titta ut"... så spännande !

Kram Kram

Diana sa...

Vilken mysvovve trots att han ser livsfarlig ut på bilderna. Haha! Är han den stolta fadern?

Rigmor sa...

Älskade hundar...talar med hela kroppen!! Ibland viftar de bara inte på svansen, hela kroppen böljar...Pussarna går väl ann, bara man vet att de inte varit ute och grävt efter gamla kadaver så...Nu väntar vi med spänning på nedkomsten!!
Ha´en bra kväll!!
Kram

Camilla sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Tacka vet jag katter :)
Kram!

Malin sa...

Haha, sötis, han ser riktigt farlig ut!
Trodde bäbisarna hade kommit, är så rädd att missa dom nu när jag inte har någon dator, men så nedanför att hon är riktigt stor nu och att det snart är dags. Håller tummarna!
Kram Malin

Petra sa...

En underbar sötis!

soffie sa...

hjälp han ser verkligen farlig ut,tur han bara är gosig,,,

Sussi sa...

En hund och sin glädje.. Ibland vet dom inte vad dom ska ta sig till. Det är riktigt kul att se dom..

Sista bilden är underbar! :)

Kramisar

Mystjejen sa...

Oj det var många kilo TUNG, tror inte alls på en farlig hund ;-) Kram

Mia systeryster sa...

Min goldentik(sally) pratade också jättemycket. Bella gör det ibland, men inte alls lika mycket som Sally gjorde, kanske hör det till rasen?
Kram

gunsan sa...

Ohhh vad härligt, precis så där är Danza, just det där att hon nyser o frustar o pratar om vart annat, tycker att hon gör det mer o mer ju äldre hon blir.

Han är superfin Disco;)
kramizzzz

Sus sa...

Han är så häftig. tycker jag.
Som en stor glad och varm nalle :)
Kraaaam

Herr Nilssons Fru sa...

De finns inget som går upp mot en Golden, de är speciella och har många små "egna" egenskaper.
Gosig kille...är han pappan tros?? ja till valpisarna som komma ska.
Idag har bloggarna varit ur funktion märkte jag på förmiddagen, hoppas de funkar att få iväg en kommentar nu.
Kramiz Anki

Anonym sa...

Hahaha, PRECIS som min Sven... ;-)
FY, nu var jag INTE snäll!

Ingrid sa...

Vår labbeflicka är också gärna knähund, är väl mer en teckenhund än "prathund" annars. Tar tassen och slår på mig när hon vill något.
Vår dalmatiner skrattade och "pratade" desto mer

Helene sa...

Vilken GO hund ni har !!
Ha en toppen-fin helg.
Kram Helene.

Mia systeryster sa...

Nu funkar det igen!! Hurra;)
Önskar dig en skön fredagkväll!
Kram

Milla sa...

Skenet kan bedra och vilken tur att han är ett lamm där under ulva kläderna:)
Kram

Majken sa...

Ser att din blogg e tbx... bara ditt senaste inlägg som är borta.. precis som mitt.. Vi får hoppas det hittar tbx till bloggarna!

Ha en fin kväll!
Kram