Sidor

söndag 23 september 2012

Efter en seg vecka...

...kom då en seg helg.

Jag har varit gräsänka stort sett hela helgen och dottern och svärmorsdrömmen har haft annat för sig...
Men äta, det måste man ju ändå, så jag snodde ihop något som verkligen är lätt och gott: ett påhittat recept på typ moussaka.

Den innehåller kokta, kalla potatisar och tacoköttfärs.



* Skiva de kalla kokta potatisarna (som kanske är kvar sedan tidigare i veckan) ganska tunnt. (här kommer äggskäraren till pass igen!)
* Förhoppningsvis har man sparat tacoköttfärs sedan tidigare tacomiddag så den är redan färdig. (annars följ anvisningarna på påsen)
* Varva potatisen och köttfärsen i en ugnsform i några lager. Strö över rikligt med riven ost och gratinera i ugnen 200¤ ca 20 min.
*Servera med eller utan sallad.

 



23 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooo,du det där lät ju gott :)
Ha en fin Söndag/Kram

♥ Carina ♥ sa...

Tacoköttfärs finns kvar. Kalla potatisar... näe. Men det går ju att koka och låta dom kallna ;)
Fast nä, jag har tänkt kyckling här idag, så så får det bli :)
Kram

Milla sa...

Gott!

Anonym sa...

Det lät ju gott.
Har du något kvar? Jag menar, är det någon idé att jag kommer över?!

mvh

Miruschka sa...

Tack å bock för receptet, det kommer nog väl till pass någon gång. Just det där att spara "tacofärsen" är jag dålig på, men nu ska den sparas i fortsättningen:)
Kram♥

Ulf sa...

Åh sån där bazookas är jättegott. Fiffigt med äggskäraren. Det har jag inte testat.

Majken sa...

Mumsigt :-)

Alltid tråkigt att laga mat till sig själv...

Ha en fin söndag!
Kram

~~Sara~~ sa...

Men ahh...vad gott det där lät
Måste jag testa

Kram

fialia sa...

Det är nästan samma recept som min "sörpa"
kokta potatis i skivor, köttfärssås, så gör jag typ en tjock soppa av det, med lite creme fraische på vid serveringen.
ha de Fia

Znogge sa...

Inte dumt alls :D

Kram

Åse sa...

Det där ser smarrigt ut !

Diana sa...

Man känner sig väldigt duktig när man tar hand om de där resterna plus att det blir nåt gott av det!

Rigmor sa...

Wooow!! Gott och enkelt, precis som man vill ha det när man är gräsänka och vill ha roligare saker för sej än att laga en massa mat...
Kram kram

Susanne sa...

Mumsfilibaba

Ingrid sa...

Det där såg gott ut!!! Slickar mig om munnen...

Osloskånskan sa...

Så smart att använda äggdelaren!

Maria sa...

Det där lät ju smarrigt!

Freja sa...

Låter snabbt och smaskigt, sådana recept gillar jag!

Quila o Ronja sa...

Låter gott!!
Snabbt o lätt......om man nu råkar ha rester av potatis och tacofärs ;-)
Ha en bra vecka!
Kram

Afrodite sa...

Sv: Jag känner det Susanne! ♥
Vet du? Snart ses vi kanske! :D ♥
Kram fina du!

Diana sa...

Sv: Dumma botox! :)

Butik Älva sa...

Det där lät som något i min smak! Enkelt och lagom tidskrävande! Det ska jag ge mej på!
(Får se hur det går...eftersom jag alltid lyckas koka sönder potatisarna alldeles...)

Ama de casa sa...

Lät himla gott och enkelt (om man nu råkar ha just dom resterna, annars blir det komplicerat... ;-) )