Sidor

fredag 26 juni 2009

"Fredag gör jag vad jag vill...."











Yes!!! Äntligen fredag; en underbart skön dag. Den bästa dagen på veckan!!! Förresten så har jag BÖRJAT MIN SEMESTER NU!!!!
Det blev en härlig tjejmiddag med min dotter i kväll. (de andra är bortblåsta) En sommartalrik med allt möjligt tänkbart kallskuret med en massa gott till!!! En perfekt "det-är-för-varmt ute-för-att-äta-mat-middag"
I dag har jag gjort det minsta möjliga på så lång tid som möjligt...det har kännts underbart!!! (ja, lite varm om ryggen kanske..)
Klart att det blev en härlig långpromenad i skogen med jyckarna men det ser jag som ett rent nöje och nöjen räknas inte som ett jobb!

Ett jobb som man kan ha är yrkesmusiker; jag vet, med en far som alltid var på resande fot när vi var barn men på nåt underligt sätt så var det väldigt konstigt när han var hemma en helg. Som ett möblerat rum med en stol för mycket...

Apropå yrkesmusiker; igår skulle jag på ett möte (hundklubben) men för ovanlighetens skull så var vi ute i alldelens för god tid. Vi hade så mycket tid att spendera så vi var tvungna att stanna på en mack för att köpa en glass att fördriva tiden med!

Jag skulle precis gå in och köpa mej en mjukglass som jag fick ögonen på en mycket märkvärdigt klädd kvinna. Svarta nylonstrumpor, kort, kort kjol, mörkt långt hår och en mycket kort jacka. Jag tänkte "endera är det en h-ra eller så är hon en hårdrockare" (hon stack som ut i lilla Ö-vik, där vi oftast går klädda i addidasbyxor och ett linne/t-shirt & Foppa-tofflor) När jag tittade mej omkring så var hela området fullt med långhåriga typer (kunde inte på rak arm säga om det var killar eller tjejer) som bara stod där "och stack ut"...

Men då satte geniknölarna igång på mej (JA jag ÄR blondin!!!) och jag fick fram att det måste vara raggare i farten..men vart var alla fräsiga bilar??? Den bilen som stod närmast var en ny, lite större modell, som hade en logga på sidan där det stod "The Poodles" på... Gud vad töntigt, tänkte jag, raggare som åker i en ny bil med denna logga....ÅHHH SHIT, det var ju gruppen The Pooddles som var där!!! In real life!!! Jag har sett dem!! Och på väldig, väldig nära håll!!! (nu vet inte jag om det är en merit men nu har jag sagt det i.a.f)

Det blev en mjukgalss i våffla MED topping! Lakritstopping!


Tur att man har vänner som kan hjälpa en att fixa servetter för det blev ganska söligt!!! (av glassen...!)





















2 kommentarer:

Camilla sa...

Jaha vad är det med det då????
Jag har sett Hasses grav.
Och kom inte nu att säg att du sett honom live också, för det vet jag att du ha ,och jag är fortfarande sur på dig för att jag inte fick följa med in på Kornsjö.

Susanne P sa...

Svar till min syster:
"Pilutta dej!"