Sidor

onsdag 1 januari 2014

Ett perfekt slut på 2013...

...och en lika bra början på 2014.

Vi var bortbjudna till goda vänner på nyårsaftonen. Jag brukar inte tycka om att vara borta på nyår men i år hade vi fixat hundvakt.

Vilken mat vi blev bjudna på! Oj, det var länge sen jag ätit så gott.
Till förrätt blev det gratinerad hummer. Till varmrätt serverades den godaste oxfilé jag någonsin ätit, rödvinsås och en potatisgratäng. Efterrätt frusen cheesecake.
Och som grädden på moset en ostbomb med röd och svart rom.


Vi försökte oss på att spela ett spel. Att spela var inte så svårt, det svåra var att få tillbaka spelet i kartongen igen.

.


Och sen att kunna läsa i mysbelysning är inte det lättaste. Man fick ta till alla knep som tänkas kan.



Och vid tolvslaget flödade bubblet:
Jag kom på att det är väldigt trevligt att vara bortbjuden. För det som återstod när natten var slut lämnade vi till värdparet:





16 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

God fortsättning på det nya året :)

Ingrid sa...

Igenkänning på er kväll, fast i mitt fall var jag ju värdinnan då. Vem kunde tro att två par kunde skita ner så mycket glas och tallrikar ;)

moi sa...

Nog märks det att man nått mogen ålder när det behövs både glasögon och pannlampa för att spela spel.. ;)
Visst är det nästan omöjligt att få ner spelet, eller vika ihop en karta, det förtar ibland vinstglädjen..
Maten får det att vattnas i mun så nu går jag iväg och inventerar kylen.
Kram och gott nytt år till dig!

Decdia sa...

Vilken kväll, vilken mat! Hur gick det i spelet, vann du eller ej? ;)
God fortsättning!!

Decdia sa...

Sv: Hahahaha, du förlorade! Looooser! ;)

Mita sa...

Gud så mycket gott, nu blev jag hungrig, jag får också rota i kylen,hehe....
Men visst är det en klar fördel att slippa ta reda på "resterna" efter festen..**
Jag blir full i skratt när jag ser pannlampan,en sån har jag också. Mycket användbar,och icke minst,NÖDVÄNDIG..
Kram och god fortsättning♥

ansepanse sa...

vilket trevligt nyårsfirande :)
GOD FORTSÄTTNING till dig också
kramar

Anonym sa...

Så mysigt & gottit ...
•°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★
║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”
║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★
╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♡¥☆
NEW YEAR ☆ 2014!

Önskar jag & God Fortsättning/Kram

Freja sa...

Åhh, det spelet funderade vi oxå på att spela, men vi tänkte att det skulle vara orättvist från ungarna som är födda 98 och 00...

Soffie sa...

Å det där spelet gillar jag det har min svägerska, vad mycket gott ni blev bjudna på gott nytt år till dej,

cecce sa...

Vilken härlig kväll ni fick:-)
Själv stod jag som värdinna för nyårsmiddagen och fick vackert ta hand om resterna. Men det var det värt:-))

God fortsättning!

Kram Cecce

Anonym sa...

God fortsättning min älskade vän, det var så härligt att ha er här! Vi kör revansch på spelet snart:) <3
Kram Kicki

Miruschka sa...

Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kram♥

Quila o Ronja sa...

Jaa, det låter som en perfekt nyårskväll!
Önskar dig ett riktigt bra år, 2014, med massor av trevliga hundhändelser ;-)
Kram
Susanne

Lotta sa...

Oj vilken mat! Ser väldigt gott ut - och inte en endaste surströmming ;)...
Vill önska dig ett riktigt gott nytt år!
Kram!

Anonym sa...

ni verkar ha haft en underbar kväll o ingång i det ny<a