Sidor

måndag 7 juni 2010

Sommarplågan nr. 3...


....blir definitivt FÄSTINGAR!!!!

Hela helgen gick i hundutställnngens tecken.
Jag ställde inga egna hundar men var på två utställningar och bara tittade på.

När man inte ställer själv så kan man slappna av på ett helt annat sätt och bara vara...
Jag träffade massor med trevliga människor b.la en blogg-kompis Camilla. Det kändes som om vi känt varann länge, men det har vi ju också gjort, på sätt och vis ;)
(ska jag berätta en hemlis: hon var sååå duktig att ställa ut sin hund!)

Jag satt och talade med en tjej som kom ända från Norge. Hon undrade:
-Firar inte ni Svenskar er nationaldag?
I Norge firar vi den 17 maj med pompa och ståt. Och ni svenskar firar er nationaldag med hundutställning?!
Jag föredrar ert sätt att fira!!!!!
sa hon med ett härligt leende!

När jag väl kom hem gjorde jag en fasansfull upptäckt: Diva hade en fästing bakom ena örat!!!!
Här brukar vi ta ett par fästingar per sommar men jag tycker de är de äckligaste djur som finns!!!!

Kram

25 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Det är det som är svenskt,att inte fira. :-)

Afrodite sa...

Usch och fy för fästingar!!! (och andra kryp)

Camilla sa...

Det finns ju olika sätt att fira :)
Själv firade jag nationaldagen på jobbet och fick en förkylning på köpet.(Skulle hellre vilja ha...en cykel på köpet ;) )
Sedan jag såg en fästing för första gången så har jag inte kunnat äta majs.
Ser du inte att dom liknar ett majskorn?
Ha en bra dag och kram på dig!

Miruschka sa...

Fästingar är skitäckliga, inte helt lätt att få bort dem heller!
Såg du på fyran igår? Snacka om stelt och högtravande när nationaldagen skulle "firas"!
Ha en bra måndag/kram

Gilla sa...

Vi brukar passa barnbarnets Berner Sennen, som heter Noack. Just det där med fästingar är inte kul alls.

Du har en mycket fin sida. Det är första gången jag tittade in här och det var Mia syster Yster som rekommenderade mej att ta en titt.

Jag har tidigare skrivit på Metrobloggen och är missnöjd med alla felmeddelanden jag har fått där. http://metrobloggen.se/12gilla. Så jag bestämde mej för att försöka med blogspot. Där är min adress http://trebgilla.blogspot.com.

Det är några saker jag inte har lyckats med. För det första går det inte att kommentera med Namn/Webbadress, som det går hos dej. Hur bär jag mej åt att ändra till det också?

Så gäller det min header. Jag la in en bild, som är alldeles för stor. Den vill jag ändra på, men hittar inte var jag ska göra det. Kan du hjälpa mej, så blir jag dej evigt tacksam.

Sussi sa...

Vi brukar plocka fästingar som galningar på Doris under sommaren. Även om hon har fästingshalsband. Hatar också dom små äcklen. Så fort någon hunnit satt sig vägrar jag ta i den så det får sambon göra hihi

Jag reagerade lite över det där med firandet också igår. Jag åkte ner till stan och det var ingen som firade!! Lite konstigt med tanke på att vädret var kanon

Kramisar

sara - Glitterögon sa...

Usch för fästingar. Jag är livrädd för dem. Alvin har peppar, peppar inte haft en enda... och häromdagen droppade jag expot i nacken på honom - hoppas på fortsatt fästingfrånvaro.

Millan sa...

Jag vet inte hur många Camillor du träffat i helgen, men jag tar mej friheten att ta åt mej äran till de fina,snälla orden från dej ;-)
Klart att vi har känt varann länge... undrar om vi inte redan träffats i ett tidigare liv ?! *S*
Du är lika go i verkligheten som här ute i "spacen" ....

Jä*la fästingar.... I hate them!!!!!
Det går rysningar i hela kroppen när jag tittar på bilden....

Ha en underbar da'
Stora största kramen

Millan sa...

Pst... jag glömde att hälsa till Tvestjärten!!
Hoppas hon inte har alltför ont :(

Kram IGEN!!!!

Mona sa...

Jag hade en fästing i ljumsken en sommar. Tror du att jag tyckte att det var äckligt? Svar: JA!
Ha en fin dag.
Kram

Malin sa...

Här har vi oxå varit på utställning, och vår egenuppfödda lilla Elsa vann sin klass med ck och blev sen som enda juniortik 4:a i Bästa tik, vi är stolta som jag vet inte vad!! Det var dessutom hennes första officiella utställning :-)! Nu väntar vi smått inom ett dygn så vi vet ju vad vi gör de närmaste 8 veckorna...
Håller med, fästingar är ett rent helvete!

Mia64 sa...

Ha en skön Måndag/Kram

Sus sa...

Fästingar äger ensamrätten om Sveriges Äckligaste Djur!
Iglar & ormar kommer ett halvt steg efter, men de ser man ju inte så ofta :)

Kraaaaaaaam

♥ Carina ♥ sa...

Vad roligt att få träffa Millan!!
Usch för fästingar men jag kan inte förså hur C kan likna dom med majs?? Majs har väl inga ben!! :)
Kram

pillan sa...

men vad roligt att få gå på hundutställning och bara kolla , det är ju verkligen toppen kul..att prata med alla trevliga människor ...förstår att du trivdes ,,,Fästingar det plockas varje dag !!

Mita sa...

Undrar vad fästingar fyller för funktion? Ingen enligt min mening.Bara jävelskap med dom.
Man får sån äckelkänsla när man ska ta bort dom.
Peppar,peppar bara en har satt sig fast hitills,och den var ihoptorkad,så kanske bärnstens halsbandet gör nytta i alla fall,
Kramiz!

Mia systeryster sa...

Hatar fästingar. Här i stockholmstrakten finns det ju väldigt gott om dom, så här får man plocka!!Usch!Kram

Suss sa...

Fin blogg de inlägg jag kollat hittills, välkommen in på min där jag hittade dig vid mitt lilla hundbarnbarn (som faktiskt hette Diva innan hon blev dotterns.
Jag lägger dig bland favoriterna och länkar också om det är okej?

Susanne sa...

Fy och usch för dessa fästingar :o(

Kram och sov gott

soffie sa...

*ryser* blä för fäsringar men mina hatdjur är GETINGAR hua va äckligt det är
ha en goo kväll

soffie sa...

hihi såg just stavfelet fästingar ska det ju stå såklart

gunsan sa...

Huvva, fästingar är ett otyg, och så otroligt oviktiga!!

Tänk när vi bodde nere i Stockholm, attans vad fästingar det var där.
kramizzzzz

cecce sa...

Hej!
Håller med dej!!
Fästingar är vidriga!
Orskar så mycket sjukdomar och problem...

ha det bäst!
Kram

ansepanse sa...

jag använder mig av EXspot, det fungerar bra på mina två
kramar

anne sa...

Fästingäckelkänslan går över när man plockat tillräckligt många...