Sidor

fredag 9 augusti 2013

Efter hundpromenaden...

...i går så satte jag mej på altanen för att njuta av en nykokt kopp kaffe.
Jag höjde min blick mot himlen och kände lugnet strömma genom kroppen med fyra nöjda hundar runt fötterna. Men någonting störde lugnet...

Blicken hann inte ända upp till himlen utan fastnade på parasollet!
Det var pinfullt med äckliga små flugor. Och då menar jag verkligen pinfull!


Det var inga flygmyror utan små, små flugor. Ca 3 mm stora. 

Jag lät dem vara, de skulle nog försvinna, tänkte jag men när eftermiddagen kom och jag var redo för min middastupplur så skulle jag spänna upp parasollet, för att sova i direkt sol är ingen hit, när jag plötsligt upptäckte att flugorna var kvar och att de hade två huvuden! Ett i var ände av kroppen!!!


Men så var det naturligtvis inte!
De höll på att reproducera sig!!!

Som om det inte finns NOG med flygfän? 
Bäst att införskaffa mer flugpapper till mina fönster...




16 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Bläk vad äckligt!!
Det är med flugor som med ormar, fästingar, spindlar... dom är bäst död!
Kram

Anonym sa...

Snuskflugor! ( I dubbel bemärkelse...)

Ha en fin fredag!

Kram från Lotta

(Är på jobbet och inte inloggad på mitt Google konto - är därför "anonym")

znogge sa...

Vi är lyckligt förskonade från flugor här. Finns in princip inte några alls :-)

Det gillas!

Kram

Diana sa...

Idag (eller igår) regnade det, men tyvärr åskade det aldrig. Luftfuktigheten plus värmen innebar att vi tvingades ha öppet varje fönster i lägenheten. Detta ledde till att vi nu har en mindre invasion av insekter här inne... Några bananflugor landade till och med i mitt vin!!!
Herregud, vart är världen på väg? Finns det inga gränser? ;)

Anonym sa...

Jag såg en dag (och dom gör det en gång om året, såhär på sommaren) hur dom flyger upp i cirklar runt varandra hörgt upp i luften. Det är då dom söker partner. Så jag antar att det som du såg var efter att dom hittade sin partner. ;)
Trevlig helg!
Kram

Afrodite sa...

Men urk, vilka snuskhumrar...eller jag menar flugor! Mitt i din siesta oxå! Respektlöst! :)

Kram och godmorgon fina du! ♥

Ama de casa sa...

GLÄÄÄ!!! Tur att jag flyttat från Norrland, och till och med lämnat Sverige!
;-)

Camilla sa...

Bläää...vilka äckel!
Döda! Döda! DÖDA!!!
SV: Jag får inte dag på F :(
Kram!

Anonym sa...

Håller med Carina...
Ha en fin Fredag/Kram Annmi

Carina Sjölund sa...

Huja äckliga kryp det där :(
Nej tacka vet jag vovsar♥
Kramen♥

fialia sa...

UHHHHH!!! Det e inte så kul, vi hade en tvådagarsinvasion av flygmyror för ett par dagar sedan, det har vi varje år, ett par timmar på eftermiddagen, det går inte att vara ute då.
ha de Fia

Mycket annat & lite betong sa...

Usch, inget trevligt när de blir så många och tänker sig att bli ändå fler!

Kram Agneta

Rigmor sa...

Isch!! Äckeldjur...det finns många småkryp som man undrar om de har någon funktion alls att fylla...?? Här hade vi rejält med flygmyror en dag, men jag bjöd på annat än Gevalia, så nu har de flyttat vidare...
Kram kram

moi sa...

Håller med dig; småkryp finns det mer än nog av och de borde koncentrera sig på andra aktiviteter.
Nån annanstans!
Kram

Hörni sa...

Fy vad äckliga! Ja fram med flugpapper i stora lass!

Suss sa...

WÄK, vad äckligt, vad var det för kräk? Inga vanliga flugor tyckte jag och just när du skulle koppla av. Huva!