Sidor

söndag 12 augusti 2012

Swisch...vad var det?


Det var år 2012:s semester det...Sex veckors semester försvann, bara så där.
Oj, oj, oj....
I natt/morse vaknade jag med ett ryck, vid 04.30, av ett plingande ljud, som om dörrklockan ringde; pling-plong, fast i slowmotion. Lite dunkelt, sådär...

Paniken spred sig i kroppen!
Hade jag FÖRSOVIT mej?!
Hur mycket är KLOCKAN?!
VAD är det för dag?!
Har jag börjat JOBBA?!

Hoppade ja, ja, kanske inte direkt hoppade ur, utan mer kravlade ur sängen. Slängde på mej det första som jag hittade; en ut-och-in-vänd-T-shirt.
Stapplade uppför trappan, möttes av fyra yrvakna hundar i min ut-och-in-vända-t-shirt som undrade vad som stod på.
Öppnade dörren och insåg ganska snabbt att jag var glad att ingen stog där, med tanke på min (obefintliga) klädsel.
Jag försökte lokalisera ljudet som fick mej att studsa ur sängen; ljudet kom från "lekrummet". Det var en leksak som batteriet tagit slut i...och varför ska alltid batterierna ta slut på natten!?

Somnade om i kökssoffan och vaknade sen med en sprängande huvudvärk.
Jora, så att, lite börja-jobba-igen-efter-semestern-ångest har jag nog.
Det är bara att inse: semestern ÄR slut för i år.


20 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Förbaskat trist när semestern är till ända... suck! Ett helt år till nästa, inte konstigt om man får huvudvärk ;)
Morrn morrn!

♥ Carina ♥ sa...

Ha! Först!
Och tvåa?

♥ Carina ♥ sa...

Då gör jag som du gjorde hos mig, jag tar hela pallen. Wiihooo....

Miruschka sa...

Jaha....då blir det en fjärdeplats för mig IGEN;)!!
Kram♥

Semester & Mat sa...

JAg som precis skrev att tre veckor är för kort, att man borde haft fyra som jag brukar. MEn låter som att sex veckor är för lite också ;)

Anonym sa...

Fniss...Typiskt det där du'...
Ha en Skön Söndag trots allt/Kram

Majken sa...

Ja LITE jobbångest tror jag oxå att du har ;-)
hahaha
Man kommer snabbt in i det igen :-)
Kram

Cina sa...

Oj! Om det är någon tröst kommer man snabbt in i det igen. Har jobbat fyra veckor redan och tja. Allt är som vanligt igen! Hoppas huvudvärken ger med sig och du får en fin sista semester-dag!

ansepanse sa...

stackars dig, men skönt att du kunde somna om igen
Sv: jo, det är en mördarsnigel och nu har de hunnit bli riktigt stora, usch ja
kramar

~~Sara~~ sa...

Jobbångest är inte roligt
bra att du kunde somna om, fast mindre kul att vakna med skallbank, bara hoppas på att den botas med en härlig frukost :)

Kram

Sanna sa...

Ha ha....skoj läsning.
På tal om ringklocka till dörren så tog vårt batteri slut innan sommaren och dörrklockan började spela upp melodier vi aldrig programmerat in. Det kunde hända på dagtid, kvällar etc. Det tog ett tag innan vi fattade att det bara var batteriet som protesterade och vi t.o.m köpte en ny bara för att vi är trögfattade. :)

Jaha nu är det slut på fröjden då men tror säkert du kommer in i rätt rytmen efter några dagar.

Kramisar!

Milla sa...

Phew, tur att det bara var en mardröm! Njut av söndagen rejält nu. Kram

Diana sa...

För nåt år sen skrev jag ett inlägg om just det batterifenomenet. Själv hänvisade jag till batteriet i brandvarnaren och telefonen. De tar alltid slut på nätterna, pip pip pip. Morr!

Rigmor sa...

Nej men du...det här är ju inte för roligt, mina tre veckor är också över. Har lite ledigt emellanåt, ofrivilligt, eller när jag tänker efter...rätt skönt med lite arbetslöshet också, bara jag vet att någonting väntar runt hörnet!! För skulle jag bli arbetslös på riktigt, då skulle det inte bli kul för min omgivning...guuud så rastlös jag skulle bli!!
Hoppas måndagen går bra...sen är det ju liksom igång bara den passerat.
Ha det så gott!!
Kram kram

Ama de casa sa...

Min semester är också slut snart. Attans också!
:-)

Znogge sa...

Ja, det är den. Men plötsligt känns det inte längre ok att beklaga sig över det.

Kram

Sus sa...

Hu vilket grymt uppvaknade och till jobbet dessutom.
Ta det lugnt!

Kraaaaam

soffie sa...

jajisses vart tusan tog alla de här härliga veckorna vägen:( jag börjar på torsdag så nu har jag bestämt mig att jag måste gå upp före 9 varje dag fram till dess;) får se hur det går imorrn..hoppas din huvudvärk släppte å du fick dej en bra dag trots det dumma uppvaknandet, kramen å ha en bra jobbdag imorrn...

Quila o Ronja sa...

Ursäkta........men jag skulle så gärna vilja ha sett dig, hahaha.
Joodå, lite synd om dig tycker jag också......men roligt var det *asg*
Jaa, varför, tar batterierna alltid slut på natten????? Brandvarnaren??? Som med sina, nästan obefintliga små pip, hörs från ingenstans.
Helt otroligt, 6 veckor??? Vad hände???
Tack för grattis!!! Kommer så väl ihåg vad du sa, första gången du såg Ronja ;-)
Kram, och lycka till i morgon på jobbet, hehe :O
Hoppas din huvudvärk känns bättre, eller, jag menar, inte känns alls längre :-)))

Anonym sa...

En och en halv månads semester!
Hoppas du inte hade långtråkigt :)

Ruth i Virginia

(kunde aldrig hända i USA)
-en så lång semester menar jag-