Sidor

fredag 1 oktober 2010

Ett långt inlägg...



...kunde det ha blivit i dag!
Jag satt nämligen och såg på ett reportage om sk. kamphundar i går...
..men det tänker jag inte ens nämna här! (kanske lite senare när jag lugnat ner mej)

Jag satt även och såg på Idol igår...det tänker jag heller inte nämna...men tummen upp för Geir!!!

Och 50-öringen är from idag borta ur vår plånbok! (den silvriga är borta, upplysningsvis, sen flera år tillbaka, syster! ;) )

Näää, det är ju FREDAG och nu är det snart HELG!
Någonting roligare kan man väl göra ett inlägg om?!

Fredag
och vad passar bättre än en fredagsfräckis?!

Sjätteklasslärarinnan, Fröken Lund frågade sin klass: Vilken mänsklig kroppsdel ökar sin storlek med tio gånger när den blir stimulerad?

Lilla Lisa stod upp och sa: Du borde inte ställa sådana frågor till sjätteklassare! Jag skall berätta detta för mina föräldrar, och de kommer att berätta för rektorn, som då kommer att avskeda dig!

Fröken Lund ignorerade henne och frågade samma fråga en gång till:
Vilken mänsklig kroppsdel ökar sin storlek med tio gånger när den blir stimulerad?

Lilla Lisa stod då med öppen mun, men sade sedan: Nu kommer du allt att få stora problem!

Lärarinna fortsatte att fråga, är det någon som vet svaret?

Till slut så reste sig Patrik upp, tittade sig nervöst omkring, och sa: Den kroppsdel som ökar sin storlek tio gånger när den blir stimulerad är pupillen i ögat.

Fröken Lund sa: Det är helt rätt Patrik! Sen vände hon sig till Lisa och sa: Och till dig min lilla fröken har jag tre saker att säga:

Ett: Du har snuskig och osmaklig fantasi.
Två: Du har inte läst läxan du skulle ha läst till idag.
Tre: Och en dag kommer du att bli mycket, mycket besviken!

Ha nu en stimulerande fredag!


23 kommentarer:

Maud sa...

Önskar dig en fantastisk fredag!! =)

Herr Nilssons Fru sa...

Du njuva fredagsmorgon....ja nu är vi här igen. Vad fort de går. Jag kollade oxå in Idol igår måste säga att Geir var kanon. Vilken röst!!
Jag brukar börja kolla Idol när de valt ut alla som ska vara med så att säga. I år fuskade jag lite...hihi.
Önskar en trevlig helg.
Kramiz Anki N

Sussi sa...

haha rolig historia..

Så Geir gick vidare igår alltså. Vem av tjejern gjorde det med honom? Jag såg själva kvalet men sen brukar jag glömma bort utröstningen. Jag vet.. jätteklantigt då det är det mest spännande på hela kvalet ;)

Ha en mysig fredag
Kramisar

Camilla sa...

Hahahaha!

Visst är Gair bra men jag tycker det är fusk att han får vara med. Visste du om att han brukar sjunga med Tommy Körberg och andra kändisar?
Jag menar.....jag tror inte att vem som helst får sjunga med Tommy. DÅ måste man vara bra.
Ha nu en toppen fredag!
Kram!
Vi LÄÄÄÄR höras i kväll,va? :)

Camillasrum sa...

Haha, underbar historia :-) Ja det är fredag idag och jag är LEDIG, känns så härligt! Hoppas du får en härlig dag! Kram

Carina Sjölund sa...

Haha! den var rolig.
I kväll blir det IDOL för hela slanten :))
Ha en fin Fredag!
Kram

Malin sa...

Haha, en underbar och söt fräckis! Visst är det underbart med fredagar, några timmar kvar bara så korkar vi upp vinflaskan och lagar god, härlig fredagsmiddag :-)!
Ja, om kamphundar kan man prata länge om, men vad disskutionen borde handla om egentligen är dom som äger dom men inte borde...
Kram

Miruschka sa...

Den historien måste jag komma ihåg så jag kan dra den någon gång!
Idol ikväll, spännande att se vilka som får wild card.
Kram

Sand mellan tårna sa...

hahahaha underbar historia!
trevlig helg på dig!

Stattinskan sa...

Ja, för tillfället sitter jag och är överstimulerad .... genom att läsa härliga bloggar ;-)
Stimulantsia dig dig också ;-D

Afrodite sa...

HA HA HA!!! Så bra! =)
Ha en underbar fredag vännen!
Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Skön historia. Den snor jag :D

Trevlig helg!

gunsan sa...

Hihihihi.
Mycket härligt med fredag och superskönt att 50-öringen är borta;))
kramizzzzz

Gilla sa...

Hahahahahaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

Den var bra. Nog tänkte jag väl lite i samma stil som tjejen. Fy på mej!

Kram/Gilla

Mita sa...

Jaså det där med ögat visste jag inte,men det andra,oj,oj..SKRATTT!
En mogen man med i Idol, inte helt fel.Men han var visst rätt proffsig,kanske lite orättvist mot ungdomarna,fast dom har väl andra fördelar kanske,
Ha det gott,
Kramiz!

Åsa sa...

Ja nu är det äntligen fredag igen. Trevlig helg!

pillan sa...

fniss den var bra ,, repotaget om kamphundarna missade jag ..shit hade verkligen velat sett det

Mia systeryster sa...

Hahaha, tänkte samma som tjejen först;) Jadu diskussionen om kamphundar har jag själv tänkt ge mig in i, men, samma sak om politik, men, Jag kommer bara till men, sen orkar jag inte. Det blir så många hätska diskussioner i onödan!! Kram

Lena sa...

Jippi för helg!
Ha de bäst

Suss sa...

Jag kan inte säga att jag kommer att sakna 50-öringen, men jag stod bakom 3 tonårskillar i kassakön häromdagen, som handlade för 19 kronor. De brydde sig inte om att ta kronan som ramlade ut ut växeldosan, utan bara gick. För mig är 1 krona fortfarande bra pengar. Måtte det förbli så! Trevlig helg.

Sussi sa...

Jag tänker nog välja och se det på ditt sätt. Om dåligt inflytande..
Jag ger inspiration. Det låter bra!! ;)

Hoppas du får en mysig lördag
Kramisar

Stattinskan sa...

Tjoar, studsar, hoppar, skriker, trumpetar och blåser i reveljen ... ja, ifall du har svårt att komma upp ;-D

Renee sa...

Haha den fräckisen var bra!