Sidor

måndag 6 september 2010

Så tokigt.....

På gårdagens promenad så fick jag min man att hoppa en halv meter högt och två meter sidledes...Hur jag bar mej åt?
Ja, nu var det ju inte helt och hållet min förtjänst...

Vi hade precis gått vår härliga morgontur med hundarna när vi var på väg ner till bilen.
Min man gick lite före mej på stigen och plötsligt så hände det:
han hoppade högt, rätt upp i luften och samtidigt så hoppade han i sidledes & skrek som en liten gris...
Vilken syn! ;)
Jag skrek:
-Vad är det??!! samtidigt som jag tittade framför mej på stigen.
Där låg en huggorm!

Nu kan man ju tänka sig att det var en gigantisk, jätteorm typ en Anakonda, Boaorm eller en Pytonorm men det var en i storlek daggmask!



Uppskattningsvis var den inte mer än 2 dm lång och var nog inte tjockare än mitt långfinger...alltså en liten äsping. (huggormsbarn)
Min mans försvarstal:
-Jag var ju så rädd att jag skulle skada den om jag klev på den...!
Yeaaa...right....




29 kommentarer:

Svorskan sa...

Hahaha! Men ingen mobbning nu, jag har hört en gång i tiden att de är mer giftiga ju mindre de är. Men det är kanske inte sant, jag vet inte.

Camilla sa...

Hahaha...en sådan stor karl blir rädd för sådant litet djur ;)
Det är ju det jag säger....hela tiden...Vad ska man ut och göra. Det finns faror överallt ;)
God morgon!

Helene sa...

Jag hade gjort som din man...Jag förstår honom faktiskt : /
Jag har ormfobi och då spelar det ingen roll hur dom ser ut...En orm är en orm : ((
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

Malin sa...

Haha, men till hans...hm, försvar, så är väl äsplingarna farligast har jag för mig... Fast så klart, han hoppade ju åt sidan för ORMENS skull, tänkte inte på det ;-)
Kram

Mona sa...

Det var bra att han inte skadade den stackars ormen. Han tänkte alldeles rätt. hihihi
Kram

gunsan sa...

Allt som krälar hoppar vi över tycker jag, eller hoppar runt;)) Nej, de ska gå på fötter/tassar så att man ser dom små liven;)
kramizzzz

Sussi sa...

haha undanflykterna brukar alltid vara skoj att lyssna på!
Men egentligen är ju en äsping lika farlig (giftmässigt) som en vuxen orm så det kanske inte var så dumt att hoppa undan ändå ;)

Kramisar

Tigris Predikantan sa...

Självklart han bara var omtänksam *skrattar*!

Camillasrum sa...

Å näää fyyy, jag hade hoppat hem jag! Hatar ormar!!Ha en bra dag! Kram

sara - Glitterögon sa...

Jag har full förståelse för det där hoppet. Jäkla orm.

Carina Sjölund sa...

Jag har inte sett en huggorm på flera år!Dom ringlar snabbt i väg när man kommer och går.Ha en bra Måndag! Kram

Sanna sa...

Jag läste någonstans att män hade mer ormfobi än kvinnor och det kanske stämmer för hur mycket muskler det än sitter där på kroppen så kommer det en liten spindel eller orm så hjälper inga muskler i världen.

Jag tycker det var ett fint exemplar ni hittade som inte lider av ormfobi men har full respekt för dem.

Kramelikram på dig!

Anonym sa...

Jag har för mig att just äspingarna är giftigast...
Så jag får nog ta din hoppande hare lite i försvar här :-)

Semester & Mat sa...

Jag hade nog skuttat iväg en bit jag med...

Mita sa...

Skulle vart kul att se, inte dåligt,han måste vara i god form gubben din,hi,hi...
Fy för ormar,jag skulle nog blivit stel av skräck,sån är jag.
Nej nu tänker vi på nåt annat,
Kramiz!

Miruschka sa...

Jag har bara sett en huggorm en gång och det var i fjol sommar. Det var en VÄLDIGT jobbig upplevelse, jisses vad rädd jag var!
Så ja, jag förstår varför han hoppade och skrek;))
Kram och ha en bra fortsättning på dagen.

Sus sa...

Jag hade också hoppat...tro mig!
Meeeen, jag hade erkänt..blivit skiträdd. Jag gillar verkligen inte ormar.
Snällt att han var "rädd OM" den :D
Kraaaaaam

soffie sa...

hua gillar inte huggormar,skulle med hoppat om jag mötte en,
va ljus den va ,
kram

♥ Carina ♥ sa...

Nu är det andra bloggen jag är inne på som visar ormar. Fy!! Fy säger jag bara åt dessa äckelpäckel ormar. Jag förstår C reaktion....
Kram

Osloskånskan sa...

HA! (pöh)

Barnens Hjältar sa...

Jag hade nog skrikit jag med, gillar inte ormar :P

Tigris Predikantan sa...

Sv: ja, jag förstår n u att jag skulle inte ha passat in som bibliotekarie (ville det ett tag) ... jag är inte såå snäll! *ler*

Mia systeryster sa...

Usch och fy vad äckligt!Min man skulle ha dött!!Kram

Ingrid sa...

Hade gjort precis som din man, och har gjort det några gånger också (t.o.m för snokar) och storleken har ABSOLUT ingen betydelse i det här fallet!!!!

Barnens Hjältar sa...

Tack tack, ja det är mysigt att somna i soffan :-)
Sov gott när det blir dags!

cecce sa...

Ha ha!! Dessa män:-) Tuffa på utsidan men små och rädda på insidan:-) MEN...liiite kan jag förstå honom:-)

Kraam

Diana sa...

Jag tar sin mans rädsla på största allvar, inte för att jag är rädd för ormar... men daggmaskar däremot! Usch, livsfarliga!

Anonym sa...

haha! fast jag hade reagerat likadant själv

Åsa sa...

Det gick inte kommentera på ditt senaste inlägg, så jag vill bara säga att jag såg på en gång att det var en bananskivare. Utan att läsa alla kommentarer.