Sidor

fredag 2 oktober 2009

Då var det fredag, äntligen...



Den här veckan har varit otroligt lång. Längre än de flesta veckor. Hur kan det komma sig?
Ja men nu är det äntligen fredag så snart kan man andas ut!

Det känns som om en förkylning är på väg att smyga sig på. Men det är INTE svininfluensan, för ni vet ju sedan tidigare att den är jag "immun" mot. ;)
Det finns inte tid att bli sjuk den här helgen. Diva & jag ska på MH (mentalbeskrivning) på lördag och på söndag är det utställning i Sundsvall.
Hoppas bara att det ger med sig innan kvällen för
ikväll är det planerat att vi ska uppvakta vår vän L som fyllt år. Det var ett tag sedan hon fyllde men det har inte funnits någon passande kväll.
Vi har tänkt ut en liten "hemlig present/överraskning" och skulle hon nu läsa min blogg så kan jag, för sekretessen, inte skriva VAD vi tänkt ut men vi ser framemot att få se hennes reaktion...(hoppas att du läser det här, L, så du får bli lite nervös.)
Det blir roligt att få ha en tjejkväll tillsammans med hundvännerna igen!

Appropå tjejkväll; en liten fredgshistoria kanske skulle passa;

Två väninnor var ute på en "tjejkväll", båda lyckligt gifta, trofasta och exemplariska fruar. Denna kväll blev det en aning för många Bacardi Breezer och när de var på väg hem, extremt berusade, blev de kissnödiga, och bestämde sig för att smita in på kyrkogården.
När den ena av dem var klar insåg hon att hon inte hade något att torka sig med, så hon tog av sig sina trosor och använde dem. Den andra kvinnan hade på sig ett par mycket exklusiva och dyra trosor som hon absolut inte kunde tänka sig att använda. Lyckligtvis hade hon satt sig bredvid en grav där det låg en vacker krans med ett stort sidenband i, så hon slet loss detta och torkade sig med det. När de var klara begav de sig hemåt, berusade och glada i hågen. Nästa dag blev den ena kvinnans man oroad över att hans rara och oskyldiga fru låg kvar i sängen med en ordentlig bakfylla och funderade på vad som skett kvällen innan, så han ringer upp den andra kvinnans man och säger:
"-Dessa utekvällar måste genast upphöra! ... Jag har börjat misstänka det värsta.... I natt kom min fru hem UTAN trosor, och hon ligger fortfarande i sängen...."
"-Det är väl ingenting" svarade den andre mannen. "Min fru kom hem med ett kort uppstucket i häcken där det stod: Från oss alla på brandstationen, vi kommer aldrig att glömma dig."

Kram & trevlig fredag!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken av "tjejerna" var du?

Douglas Söderlind sa...

DEN VA BRA.

♥ Carina ♥ sa...

Alltså nu undrar jag en sak??
MH = mentalbeskrivning? Jag hittar inte H:et
Kan du förklara? Logiskt vore det om det hette MB. Fast det är ju upptaget av Mercedes förståss...

Sussi sa...

Och jag som tycker den här veckan bara har sprungit iväg!! Hoppas inte helgen går lika fort..

Sov så gott
Kramisar

Susanne P sa...

Sv. till Carina:
MH står för Mentalbeskrivning Hund. Enkelt vá!
Kram
Susanne

♥ Carina ♥ sa...

Tack, då fattar (till och med )jag.
Ha en skön Lördag. Kraaaam