Sidor

onsdag 14 oktober 2009

Tidstjuv...


Det finns många gånger som man kunde varit mer effektiv.

Tänk om man kunde spara alla minutrar & sekundrar som man bara stå och väntar.
Jag menar; hur många gånger har man inte kommit ner till tvättmaskinen, just som den är klar men då är det en fördröjning på luckan så den öppnas inte förrän efter ett visst antal sekundrar...
Hur många gånger står man inte och tittar på kaffebryggaren medans det sista kaffet rinner ner genom filtret...
För att inte tala om när man står i telefonkön till vårdcentralen...
Och när man startar upp datorn på morgonen...denna minut det tar för datorn att ladda & starta upp, den är LÅÅÅNG...
När man väntar på bussen. Där står man bara och stirrar ut i luften och bara väntar...
Och dessa minutrar mellan att väckarklockan ringt på morgonen och man kan ta sig ur sängen...

Ja, man kunde spara massor med tid om det inte fanns dessa tidstjuvar...Och kunde man sen spara tiden så kanske man rent av kunde få sig en extra dag per vecka.
Vad skulle man då göra???

Kram & ta till vara på er tid!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Är det Ewe som har berättat om bussen eller??
Där sparar ju du en massa tid eftersom du aldrig åker buss :)
Och tänk vilken tid man sparar om man gör något vettigt mellan 14-16!?!?!?
ZzzzzzzzZZZzzzZZZzzZZ!!
Ha en bra dag!

Sanna sa...

Det fanns ett program på TV för många herrans år sedan som hette "Sköna Sönsdag"! Minns du?
I ett av snitt tog man upp det här och vad man kunde göra för nytta medan man väntade. Jo ställa sig på tårna och väga ner igen. Guppa upp och ner och få fina vader fast det är inte bara vaderna som blir fina. Även hjärtat får sig en rejäl upp pumpning av blodet. Så det är vad jag gör med "förspilld" tid.
Finns folk som tittar och då ler jag bara....hehe

Allt gott till dig!

Lena Ohlsson sa...

Jag tycker att du ska passa på att njuta av att göra just ingenting. När jag handlar så brukar jag välja den längsta kön. Då slipper jag stå och hesta upp mig att min kö går långsammast (jag har ju valt det själv. Istället så kan jag få en lugn stund för mig själv.
LO

Sussi sa...

Vilken bra idé..
Tänk om man kunde samla ihop alla stunder man väntar. Vad mycket skoj man kunde göra med den tiden istället :-)
Vart vänder man sig för att få det fixat??? hihi

Ha en trevlig kväll
kramisar