Sidor

lördag 17 januari 2015

Jag/vi äter fortfarande...

...mat från frysen!
Minns du min utmaning till mej själv? Om inte kan du läsa om den HÄR.

Jag kan säga att vi inte ätit samma mat två dagar i rad. Ändå gör jag både luncher (till jobbet ) och middagar (till mej och Mr C) Jo, någon måltid har jag ätit samma mat som dagen innan när jag varit gräsänka.

Sen kom fredagen och då vill man ju ha lite extra gott, gärna något i tacostil.
Det fick bli en Kajsa Varg-tacomiddag;
Jag hittade smördegsplattor och köttfärs i frysen, som jag förädlade med smaksatt créme fraiche.
Volá!
Smördegsinbakad tacorulle.




Så här gjorde jag:

Stekte 500 g köttfärs
Kryddade med tacokrydda
Lät det svalna

Tog de tinade smördegsplattorna (två st som jag fäste i varandra men så här i efterhand skulle jag gjort två rullar)
Bredde på smaksatt créme fraiche (mexikansk chili 200 g)
Strödde på lite riven ost (bara för att få slut på sista slatten ost som fanns kvar)
Bredde på tacoköttfärsen
Rullade ihop smördegen som en rulltårta

Gräddade i ugnen i 200 grader i 20 minuter
Serverade med ris och en fräsch sallad

Jag var lite fundersam om det skulle bli torrt utan sås men jag tänkte att salladsdressingen kunde ersätta en sås men den behövdes inte.
Det blev supergott. Så gott att jag skulle kunna tänka mej att ha det som bjudmat.

Och vet du vad?! Det blev massor över som jag kan frysa ner och ha vid ett senare tillfälle.
SHIT!!! Min frys kommer aldrig att bli tom!

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Såg väldans gott ut! Bjudmat, säger du... När kan jag komma? Jag hjälper gärna till att tömma den där frysen... ;-)

moi sa...

Jag tycker att det låter som om du borde starta en restaurang!
Namnförslag? Susanne Warg - såklart :)
Kram

Anonym sa...

Låter & ser gotti ut ju ♡ ...
/Kram

Unknown sa...

låter som du har en stor eller kanske flera frysar :)

Mita sa...

Herregud så gott, och tack så mycket för ett toppenrecept..
Kramar♥

Decdia sa...

Det lät som en riktigt bra receptidé!

znogge sa...

Är det inte i det här skarpa läget som dina fyrbenta vänner kan göra en insats ;-)

Kram

Camilla sa...

Det där såg riktigt smarrigt ut. Och MYCKET! ;)
Kram!

Susan sa...

Det är lite kul att äta frys o kylmeny.
Jag har levt så i en vecka. Paj är bra. Den kn innehålla lite vadsomhelst.
Du presenterar något riktigt smarrigt.
Kraam