Sidor

lördag 8 februari 2014

Hur rent är ditt hus?

På eftermiddagarna sänds den engelska versionen av detta program.
Av någon anledning så ser jag på detta och tycker det är så snuskigt. Men titta på det, det måste jag...
Hur kan man ha det så skitigt?!

Jag tycker nog att jag håller ganska så rent i vårt hem men ibland får jag såna där krypkänslor av att det är så skitigt.
Det fick jag i veckan; jag tyckte att diskbänken och kranen var superäcklig.


Tog och skrubbade med en tandborste, fejade med fönsterputs, putsade med en fiberduk och och nu, NU skiner det rent igen.
Jag kan t.om spegla mej i kranen.

Ser du mej?




14 kommentarer:

JaanaM. sa...

Jag har tittat på programmen någon gång. Och blir helt förskräckt över hur en del kan tillåta sig att leva.... Renlighet är något som jag vill ha... :)

moi sa...

Jag skulle nog inte platsa i det programmet men om det fanns en light version så kanske....

Jag kan INTE spegla mig i kranen, vasken och knappt i spegeln...
Kram!

Anonym sa...

~ Ser dig ~
Hihi ...

/Kram

Decdia sa...

Så glänsande! Kom hit och städa ett varv när du ändå är i farten, glöm inte pinnarna! ;)

Ama de casa sa...

Jäpp, jag ser dig - hej, hej!
:-)

Rigmor sa...

Brukar också fastna i det programmet, och äcklas och förundras...Ibland är det bra tips också hur man får rent, och miljövänliga inbillar jag mej...Men jag har det, eller vi..., alldeles precis lagom skitigt eller rent här, städar inte en viss dag utan när det behövs. Och kommer det någon oanmäld så skyller jag antingen på hunden eller gubben, det går alltid hem!!
Ha en bra fortsättning på helgen!!
Kram kram

Mita sa...

Just det programmet har jag inte sett, men det svenska när det gick, och gud vad rent jag hade plötsligt tyckte jag,hehe...
Men annars har jag ingen överdriven städmani. Tar när det behövs,ja golven blir ju varje dag när det är den här skitiga årstiden speciellt.
Jädrar vilken blank kran,jag måste polera lite på min också och se om jag kan spegla mig..*L*..
Kramiz♥

♥ Carina ♥ sa...

Nä... jag har så skitiga glasögon!
Hihi, skojar bara. Visst ser jag dig.
Din kran blänker som balla i månsken. Så skulle min svärmor ha sagt ;)
Kram

MARIA I KOS sa...

Ja, dessa program är väldigt äckligt.
Jag ser dig i din blanka kran :)
Jag är pedant och gillar inte när det är smutsigt och stökigt. Men nu är jag tvungen att "blunda" och acceptera mera damm eftersom jag inte orkar städa så mycket som jag hade velat. Kan ju inte tjata jämt på mannen att det behövs. Han städar det tyngre, golven och jag brukar dammtorka.
Ha en fin lördag.
Kram ♥

znogge sa...

Ja, det gör jag! Något säger mig att jag borde ta fram tandborsten jag med...

Förresten så lär det smutsigaste i hemmet vara tangentbordet...

Kram

Anonym sa...

Ja där är du ju! ;)
Härligt rent. Trevlig helg!

Ingrid sa...

Tjusigt, bra jobbat!..
tror jag måste ta en runda ut på toa....

Soffie sa...

Hej på dej där i kranen :) Gud va snuskigt en del har det hemma har med kollat på det programmet nån gång, usch , kramen

Freja sa...

Vi har det alldeles lagom skitigt... Ingen av oss gillar att städa, vi sanerar nån gång var tredje månad si så där...