Sidor

torsdag 3 december 2009

Äntligen lite kyla!


Igår var det tänk att jag skulle dela ut awords till några bloggare men eftersom det finns två tonårsdöttrar i huset som skulle ”göra läxorna” så var datorn upptagen hela kvällen.

Det var inte det lättaste att välja några ur min bloggarvänkrets…
Det är ju så här att man väljer att läsa de bloggar som tillför en någonting (intressant, roligt, alvarligt, lättsamt) och det gör de bloggar som jag följer, på det ena eller det andra viset.
Men mycket funderingar och huvudbryn så vill jag dela ut en aword till:



Sanna: för att hon skriver på ett intressant och fängslande sätt och har alltid kloka synpunkter på saker och ting. Samt att hon är en hejare på att fixa till snygga bilder. Dessutom gillar jag hennes intresse för hundar! (vilket ger stort plus i kanten!)
Lotta: för att hon skriver kortfattat men alltid med innehåll. Hon skriver på ett lättsamt och roligt sätt som tilltalar mej.

Men som den diplomatiska människa jag är så vill jag ge alla mina bloggvänner en stor bukett rosor för att ni förgyller min tid framför datorn!


Nu äntligen har jag fått lite förkänning av en julkänsla.
Imorse när jag vaknade var det 8 grader kallt ute och lite, lite snö ligger på marken.
(och igår kväll drack jag glögg!)
Jag tycker om ljudet och känslan när man går i snön och det knirrar och pirrar under skorna!

Någonting jag inte tycker om är:
*om jag har blöta händer och tar i en skurkäpp med träskaft…urk
*likadant om jag ska vända sida i dagstidningen med nytvättade händer utan att ha smörjt in dem med lotion…fy f-n
*när någon gnuggar sina torra händer mot varann…usch
*hår som fastnat i duschsilen… *hulk, hulk*
*att få äggskal i munnen… *kräkreflex*
*att ta på blomkrukor gjorda av lera… bläää
*eller att gå på cementplattor med halvblöta fötter… *rysninga*

Ja, sån är jag!


Kram & ha en underbar dag!

10 kommentarer:

Camilla sa...

Du glömde att skriva att du inte kan använda cyklop....Kräk reflex :)
Ha det bra och kram på dig!
PS! Visst var jag snygg ,även som blondin ;)

soffie sa...

å va fint allt blir då det är kallt,
ha en goo kväll

Sanna sa...

Vad skoj att du gillar min blogg och ff a innehållet.
Tackar och bugar och blir jätteglad.

Du det där med torra händer och saker man tar i....*hålla med* och får rysningar vara jag läser vad du staplat upp.

Dessutom MÅSTE jag tvätta händerna när jag kommit hem från stan. Det känns som trycksvärta annars...
Ja jisses vilka proccedurer man har för sig. ha ha!

KRAAAAM på dig!

Maud sa...

He he Det var en lusig lista!
Skurkäpp med träskaft... Hm... Har jag inte sett på länge.
=)
Kram

Sussi sa...

Grattis till awarden :-)

Visst är det härligt när det är lite vitt på backen och kylan kommer..
Håller med att det känns lite mer juligt då

Kramisar

Lotta sa...

Tack rara du, den ska jag ta med mig till imorron....men var är själva awarden? Skulle det inte vara en liten bild till...?
Undrar nyfiken i en strut..
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Jag kommer i håg när vi var hos er och satt och pratade, tydligen om något äckligt enligt dig, för du försvann(kräktes) och kom sedan ut och sa att vi var skyldig dig en öl....*asg*
Kramen

cecce sa...

Ha ha! Ja..alla är vi olika. Liite udda saker du ogillar. Hår i duschsilen håller jag med om..liksom äggskal i munnen!

Trevligt att du äntligen fått lite julkänsla. Var lite orolig ett tag...:-)Å andra sidan är det inte jul än!

Ha en skön kväll!
kram

margit sa...

Hej Susanne! tack för hälsning! Kul att temperaturen sjunkit..hopp om snö då...men det kan ju snart vända "uppåt" igen...Kolla i min Blogg...förändringarna hemma hos oss!! Vi är nöjda!
Kram/Margit

Eva sa...

Aha, du har tjuvstartat med glöggen ;-)
Själv väntar jag till helgen då vi ska ha lite glöggfest med några goda vänner.
Här hos mig är det inte lika kallt och jag hoppas jag kan köra i helgen utan vinterdäck. Har inte hunnit sätta på dem än. Men visst längtar man efter snö, det blir ju lite ljusare då :-)