Sidor

torsdag 22 november 2012

Hur ofta byter du...

...dammsugarmunstycke?

Jag kan säga att jag sliter ut mina munstycken. Bokstavligt talat!
Det är inte bara de små tussarna till distanser som sitter under munstycket som slits ut. Nä...det är liksom själva munstycket som jag sliter ut...



För drygt 1½ år sedan så pimpade jag min dammsugare med ett nytt, svart, coolt munstycke men nu i veckan var det dags igen att byta IGEN.


Denna gången fanns det bara de vanliga gråa men vad gör man?!
Det fanns liksom ingenting att fundera på...bara att byta.
Jag kan ju inte dammsuga med ett munstycke som mest består av en massa hål.
Det blir ju liksom som att äta soppa med en gaffel...

 


19 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Det har faktiskt aldrig hänt mig! Däremot har jag en dammsugare som just nu har exakt noll sugeffekt. Den är inte heller kul. Önskar det berodde på något så enkelt som att påsen är full, men icke... Tur att vi har en till, men jobbigt att släpa den mellan våningarna...

Kram!

Afrodite sa...

Men jisses, du är ju till och med värre än jag! :) Jag vet inte hur många såna där uppladdningsbara dammsugare jag har avverkat. Men nu har jag slutat köpa nya och kör bara med den vanliga.
Kram och godmorgon!

Tess sa...

Ja och äta soppa med gaffel är ju inte lätt!
Jag har dock aldrig bytt munstycke, jag byter hela dammsugaren jag! Men det där verkar ju onekligen som ett billigare alternativ, så tack för tipset! :)

Milla sa...

Har aldrig bytt ut ett munstycke. Brukar köra på tills dammsugaren dör helt, skratt. Ha en bra dag, kram Milla.

Ama de casa sa...

Dammsugaren befattar jag mig inte med...
:-)

Majken sa...

Vad rent & fint det kommer bli nu :-)

Ha en fin dag, städdag!
Kram

Camilla sa...

Bara vanligt grå...den har ju lila i sig!!!
Snyggt!
Kram!

Miruschka sa...

Vi brukar få byta ut de där "tussarna", men det har aldrig hänt att vi har sabbat hela mustycket. Hur GÖR du människa??;)
Kram♥

Anonym sa...

Vilket "spacat" munstycke :) hii...
Nu blir det rent & fint//Kram

Diana sa...

Va, ska man byta munstycke?
Va, ska man byta distanser?
Jag byter knappt dammsugarpåse... Men så dammsuger jag inte varje dag. ;)

ansepanse sa...

vi har aldrig behövt byta munstycke, är du våldsam när du dammsuger? :) lite ilsken för att du måste städa liksom :)
kramar

Ewe sa...

Du får väl komma och hälsa på dottern, vi har röda och gula på jobbet ;)

Rigmor sa...

Jodå...eller näe, inte direkt slitit ut...mer slagit sönder...förmodligen är jag så aggressiv i mitt dammsugande att jag tar i för hårt...
Kram kram

Znogge sa...

Vi byter munstycken ungefär lika ofta som ni gör. De slits, tussar trillar av och vid festligare tillfällen lossnar ett hjul!

Kram

soffie sa...

att käka soppa med gaffel borde ju va en perfekt bantningskur;) tycker ditt nya munstycke är jättefint..det borde jag med byta:) kramen

Mita sa...

Här sliter jag ut hela dammsugaren, det ska vara rejält,haha...
Snyggt munstycke, jag tror jag måste byta ut mitt, jag trivs inte med det..
Kramiz**

Quila o Ronja sa...

Samma här!! (Förstås) ;-)
Man får byta ofta. Kan det bero på att vi har hundar, kanske?
Men jag har tänkt på en sak! Första munstycket vi hade, det höll mycket längre, än vad dom gör i dag. Vad lär vi oss av det då? Joo, det var bättre förr.......i alla fall damsugarmunstyckena
Ha det bäst
Kram

Krönikören sa...

Du dammsuger för ofta, helt enkelt!

Eller är det jag som dammsuger för sällan? Eftersom vår håller i så där en tio år...

Ha en trevlig dammsugarfri helg,
Kram

Miss Juni sa...

Nu dammsugar jag inte ofta. Inte ofta alls. Men har ändå lyckats slita ut ett munstycke, och det vill jag helst inte göra om för det var hiskeligt dyrt med ett nytt!
Och ändå, nu känns det som det skulle va på sin plats med ett nytt igen. Tror det är för att jag aldrig "ställer om" den där knappen om jag dammsuger på plant underlag eller på mattor...
Äh, i-landsproblem!

;o)