Sidor

onsdag 17 oktober 2012

Jag är en jäkel...

...på att städa!
Ja, nu sa jag inte att jag var BRA på att städa.
Jag sa bara att jag var en jäkel på att städa och det kan t.ex betyda:
att när Mr C tar fram ett glas, ställer det på bänken, för att sedan gå ca. 1 meter för att ta fram saftflaskan (han dricker inte kaffe) ur skafferiet, så har jag redan tagit undan glaset, ställt det i diskmaskinen och torkat bänken efter honom.
Många rena saftglas kan det bli på en dag...



Igår kom han hem och undrade:
-Har du sett dosan till banken?

Jag fick kalla kårar. Hörde en liten antydan till anklagelse och underton att jag hade "städat" undan den.
Jag hade nämligen nyss städat på "kontoret" men jag var väldigt noga med att hantera alla (dammiga) papper och d.y med största möjliga försiktighet.
Och någon dosa hade jag inte rört...tror jag...
Men jag var inte säker, jag är ju så snabb när jag städar...

Medans Mr.C letade på kontoret så rensade jag skåpen i köket, kollade alla lådor, gick igenom högen med gamla dagstidningar (utan att han visste vad jag gjorde) men kände ändå en oro i magtrakten; kan jag ha förlagt dosan?!
Nä, den hade jag inte rört! Eller?

Jag stod kallsvettig i köket när jag hörde honom ropa från hallen:
-YES!!
Jag tog ett djupt andetag och frågade, med händerna fulla med gamla dagstidningar och papper:
-Hittade du dosan...? Var var den?
Efter en kort pause fick jag ett svar:
-I min jackficka...

Jag var oskyldig denna gång. *torkar bort kallsvetten ur pannan*





24 kommentarer:

Znogge sa...

Jag brukar också flytta Husses tomma glas. Är man ordningsam så är man ;-) Även här hittas en del saker i byx- eller jackfickor... Säger inte mer än att jag är oskyldig! Skönt att den kom tillrätta i alla fall!

afrodite sa...

Hahaha! Känner igen det där! Här hemma brukar familjen säga då de eller jag är av med något som jag skulle kunna tänkas ha "städat bort"..."Har du kollat i kylen...eller i ugnen...?!" Hrmpf! ;)
Skönt att vara oskyldig. Nån gång...;)
Kram och godmorgon fina! ♥

Åse sa...

Ha ha vilken tur du hade !

Susanne sa...

Hahah, jag brukar och städa bort saker ;)

Majken sa...

hahaha vilken TUR att han var den skyldige ;-)

Hemma hos oss är det mest maken som flyttar på saker & sedan glömmer bort vart han flyttat dem... Vå åkte bl.a till Portugal för att fira min mammas 60års dag för ngr år sedan. Då hade jag köpt spec tårtljus, garnering & servetter som vi skulle ha på den stora dagen. Men när den dagen kom var det INGEN som visste vart grejerna var... Vi letade som galningar i ngn timme innan vi hittade grejerna högst upp & längst in i ett köksskåp. Den enda som nådde dit var maken.... Men han kunde INTE minnas att han lagt dem där :-D

Ha en fin onsdag!
Kram

Camilla sa...

Jaha...har C också börjat att städa?Ni hjälps åt,alltså? Står ni och lagar mat tillsammans också? ;)
Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Du också, ja stackas dessa män som aldrig får plocka bort glasen själva;)

Kramiz på sig

Ingrid sa...

Här letar vi efter en bilnyckel..som troligen ligger i en av mannens träningsoverallsjacka. Det verkar ju SÅ långt lugnt MEN har en liten aning långt bort i hjärnkontoret att jag möjligen kan ha flyttat på jackan..

Monkan sa...

Ja är det inte likt så säg :)
Tur att den kom tillrätta...ibland behöver man senilsnören på saker man liksom tror att man vet vart dom är...tills man får vända upp å ner på hela huset :/
ha en fin dag
kram monika

Milla sa...

Hahaha, vilken underbar visuell text du skrev. Jag blev alldeles kallsvettig jag också ;) Kram

Ama de casa sa...

Haha! Skönt att det inte var ditt fel :-)

Känner igen det där. En gång anklagade Anders mig att ha slarvat bort bilen, och jag blev lite osäker - kanske hade jag glömt den på ICA?
Men den var stulen. Haha! :-)

♥ Carina ♥ sa...

Men puh! Jag blev lite orolig jag med att du skulle ha städat FÖR bra :)
Kram

Diana sa...

Puh! Du får se detta som ett tecken på att du får lägga av med den där städmanin... ;)

Ulf sa...

Ja, varför ska ni alltid städa undan sakerna när man precis har lyckats lära sig var de finns??

Krönikören sa...

Oj, det måste ha varit ovant. Att vara oskyldig, menar jag.

;)

Miruschka sa...

Jag tappar bort både det ena och det andra, senast idag när jag förlagt en nyckel;)
Tur att du var oskyldig...den här gången;)
Kram♥

Sus sa...

Ha haaa känner igen det där med glas till diskmaskinen snabbt som attan! Mycket mer disk blir det man va 17 :)

Kraaaaam

Rigmor sa...

Hahaha...men i detta hus skulle aldrig detta hända...Jo...jag lägger saker på "jättebra komihåg ställen"...men det jag syftar på är att mannen skulle ha den i sin jackficka...han är nämligen allergisk mot datorer...och det är jag som sköter hans bankaffärer, så isåfall vore det väl i min egen ficka jag skulle hitta den...
Kram kram

soffie sa...

himla tur den kom tillrätta:)

Helene sa...

Ibland har man "tur" = ))
Ha det gott.
Kram Helene.

Anonym sa...

haha :) Ibland är det tur att huvudet är fastkopplad till nacken för annars skulle man lätt glömma var det fanns :)
Kram till dig

Mita sa...

Den där iskalla känslan vet jag mycket väl hur den känns. Ibland kan det hända att gubben frågar efter nånting,och jag börjar febrilt tänka efter om det är jag som städat bort det.
Ska jag vara ärlig så brukar det vara så,hehe...
Kramiz**

Miss Juni sa...

Ojdå, skulle mannen läst detta, hade han förmodligen nickat igenkännande! Just nu letar han efter ett kuvert med nå´ra emaljskyltar som jag tydligen städat bort på kontoret... ;o)

Quila o Ronja sa...

Känner igen..........(så klart) ;-)
Tur att du kunde andas ut!! (Den här gången)
Kram igen