Sidor

onsdag 2 september 2009

Inte riktigt vakna än...



Vid frukostbordet i morse:
-Titta, det finns crocks i stövlar också, sade min man när han läste i tidningen.
Jag tittade förvånat på honom som om han skämtade med en bild i mitt huvud; crocks, gjorda av gummi, ja det var ju bra som stövelmaterial men fulla med HÅL!?
Samtidigt som ena dottern sade just detta högt.(mest på skoj, tror jag) Men jag var faktiskt allvarlig i min tankeverksamhet!
Jag utgav ett rungande skratt, inte för att min dotter var lite smårolig kl.07.00 på morgonen utan att jag faktiskt tänkte på crocks-stövlar MED hål!!! Jag var nog inte riktigt vaken i hela kroppen...

Vill ni ha ett recept på en supergod och superenkel äppelkaka?
Varsågod:

Västergyllen
3 1/4 dl. vetemjöl
1 ½ dl. socker
3 tsk. bakpulver
1 tsk. vanilinsocker
100 g margarin
1 ägg

3-4 rivna äpplen

Blanda alla ingredienser till degen, gärna i matberedaren.
Dela degen i två halvor.
Platta ut i smord form.
Lägg på rivna äpplen.
Gör ett lock av andra deghalvan.
Lägg över och nagga degen.
Grädda nere i ugn ca.20 min.

Man kan lyxa till och äta vaniljsås till den men är absolut ätbar även utan sås.

1 kommentar:

Camilla sa...

När ska man använda...
Vad sa du att dom hette???
Gummistövlar???