Sidor

söndag 19 april 2015

Recept på Tacopaj



Jag har fått förfrågningar om receptet på Tacopajen jag gjorde i fredags.
Hmmm...eftersom jag inte hade något riktigt recept, det blev en "Kajsa Varg" (man tager vad man haver) så är det bäst att jag plitar ner hur jag gjorde, medans jag minns.

Tacopaj

Pajskal
3 dl vetemjöl
150 g smör
5 msk kallt vatten

Fyllning
500 g köttfärs
tacokrydda
390 g krossade tomater (med örter och vitlök)

Topping
3 dl cream fresh
100 g (drygt) Philadelphia ost
(Sen hade jag en slatt av Nacho Cheese Dip som jag tog med)

Blanda ihop ingredienserna till pajskalet. Ställ kallt i några timmar eller klä en pajform och lägg i frysen.
Stek köttfärsen, krydda med tackokrydda efter smak och blanda i de krossade tomaterna.
Rör i hop toppingen.
Förgrädda pajskalet i 8-10 min.
Fyll sedan skalet med tackoköttfärsen. Häll på toppingen och grädda tills pajen ser klar ut. Ca 20 min. i 200 grader.

Servera med en fräsch sallad.



7 kommentarer:

JaanaM. sa...

Mums. Måste testa!

Ama de casa sa...

Lät himla gott det där :-)

Unknown sa...

låter himla gott men det får bli när jag mått min målvikt :)

Anonym sa...

Mmm...Gottit/Kram

Majken sa...

Gott :-)

Tack för receptet :-)
Kram ❤

znogge sa...

Påminner om den jag brukar göra och det brukar alltid vara ett säkert kort!

Mita sa...

Tacopaj är aldrig fel. Jag brukar frysa in tacokryddad färs,bra att ha om man blir sugen på paj...
Kramar♥