Sidor

onsdag 2 april 2014

"Sådan matte...

...sådan hund" brukar man säga men "Sådan mamma, sådan dotter" passar lika bra.
Som du vet är jag en sån där som gillar "onödiga-pryttlar-som-man-inte-visste-att-man-behöver".
Mina skåp är överfyllda med såna pryttlar och jag bara älskar dem.

Men här om dagen  när vi var och uppvaktade svärmorsdrömmen på hans födelsedag så råkade jag titta in i dotterns köksskåp. Hon är minst lika förtjust i onödiga pryttlar, hon med, och då föll mina ögon på en pryttel som INTE jag har:


Kan du gissa vad det är?
Rätt svar kommer i morgon.


12 kommentarer:

TantGlad sa...

Hmmm.....kan det vara nån sorts grej man delar bröd då man bakat? vet ju inte, men jag gissar på det.

Jag måste ju få veta svaret nu *ler*

Ha en fin onsdag nu och kram på dig!

moi sa...

Äh, eh.
Svaret från en som inte har så många pryttlar är att det är en melondelare.

Kram

Camilla sa...

Måste vara en melonskärare.
Va!? Har du inte en sån! ;)
Kram!

znogge sa...

Melondelare så klart!

Kram

Decdia sa...

Jag gissar också på melondelare. Men alla har ju sagt det så jag tror det är ett medeltida tortyrredskap (i plast), en huvuddelare!

Ama de casa sa...

Wow! Vilken bautastor äppelklyftare! Nu blev du bra avis på dottern va? Om man nu "råkar" titta in i dotterns skåp igen - är den verkligen kvar? ;-)

Carina Sjölund sa...

Äppelklyftare, tror jag?

Får man något pris om man gissar rätt :)
Kramen♥

moi sa...

FINNS det överhuvudtaget nåt som heter/är melondelare???
Jag bara skämtade ju???
Berätta!

Kram

Freja sa...

Vi har en liknande som ska användas för att klyfta äpplen, men den där ser mycket större ut... Klyfta meloner kanske? Eller salladshuvuden...

Susanne sa...

Ser ut som en äppelklyftare men är lite för stor. Melonklyftare? ;)

Anonym sa...

Hej hopp tillbaka i bloggvärlden

Eva sa...

Men, var har du fått tag på denna. Vill ha! :-D