Sidor

måndag 28 mars 2011

Veckans...

...vårteckensutmaning kommer här från mej:


Trots snö, snålblåst och kalla vindar så förbereder sig skatorna inför den kommande våren, med allt vad det innebär.
Den här bilden fotade jag genom mitt köksfönster.
Fru Skata hittade en perfekt kvist att bygga med. Hon kämpade i 10 minuter för att få loss den fastfrusna kvisten. Men skam den som ger sig. Till slut så fick hon loss den och sen bar det i väg, mot boet. Om än på vingliga vingar...som hon hade kämpat.
Men var fanns Herr Skata måntro?

28 kommentarer:

Majken sa...

Bra skata reder sig själv :-)
Tjusigt "vårtecken"

Ha en bra start på veckan!
Kram

Majken sa...

Dagens tips *ler* ändra klockan där----->>>>>>>>

Camilla sa...

Det är som vanligt. Herrn i huset var väl upptagen av annat viktigt. Han kanske såg på hockey ;)
God morgon!

Diana sa...

Dumma Camilla, hon stal min kommentar!
jag får nöja mig med ett god morgon istället!

Herr Nilssons Fru sa...

Herr skata ...ja jag tror lite på Camillas ord där..fniss.
De var hur som en fint vårtecken, de e nu vi kvinns får slita till boet eller?!
Kramiz o go start på veckan
Anki

Stattinskan sa...

... typiskt män at smita undan när grovjobbet ska göras ;-D

Susann sa...

hihi
så håller skatorna på här oxå, så kanske det är vår i sikte :)
kram kram

gunsan sa...

Det är kruter i fru Skata, vilka kämpar de är;)
Idag är det lite kallt i vårluften;))
kramizzzzz

Miruschka sa...

Vad glad man blir för varje vårtecken! Här nere blåser det varje dag, igår var det dessutom ISANDE vindar:(
Ha en fin måndag!
Kram♥

Tinezza sa...

roligt att titta på när skatorna jobbar med sitt bygge :)

Carina Sjölund sa...

Herr skata är nog så klok så han håller sig väl långt i från sin kraxande fru :)
Kramen på dig♥

ansepanse sa...

skator bygger bo väldigt tidigt, är de inte rent av först av alla
kramar

Anonym sa...

Typiskt karlar att hålla sig undan när det blir dags för jobb :D

Milla sa...

Jaha, här får Skat-frun streta för att dra alla strån (grenar) till stacken (boet).
Att han sedan har mage, den där Skat-karln, att be om ett skat-kn..l ??
Nä, gubbar bättre kan ni *gapskratt*
Kram

Sanna sa...

Grattis till nya maskinen och hoppas det smakar underbart också!

Skator är lite egna ochh skoj att iakta. Har också ett bo i närheten och brukar stanna och kika på de två som flyger in och ut och bygger på en våning extra sedan förra året. :))

Tänk att sitta där och ruva sedan i soöregn så det gäller att det är tätt.

Ha en härlig vecka nu med mycket sol och mys.
Kram/Sanna

Rigmor sa...

Herr skata är väl som de flesta andra karlar...när man som bäst behöver dom är dom som bortflugna...När jag fortfarande hade hund så var fru skata ofta med när jag hade pälsvård, hon vankade otåligt fram och tillbaka och väntade på lite mjukt byggmaterial. Men det gällde för henne att vara snabb, Brandy (hunden alltså) satte rejäl fart efter henne och var väl måttligt förtjust i att hon tog med hans kostym till sitt bo.
Ha det så gott!!
Kram

Mystjejen sa...

Perfekt vårtecken, ja det gäller att hugga fatt i kameran vid rätt tillfälle:) Kram o ha en fin dag

Bara Jag sa...

Varför skulle skatfruarna ha det lättare än oss andra?? :-)
Kram!

Sus sa...

Vad mysigt!
nej några fåglar på nära håll har inte skådats.
Herr skata sitter säkert hemma framför sportnytt eller nåt och låter tanten slita :)
Det går igen, i alla arter :D
Kraaaaam

Dansbandsfrun sa...

Don´t we hate skat-män??
(dom lata fan-skapen borde få på näbben) ;)
kram

Lena sa...

Ja de är verkligen arbetsflitag så här års.

matte sa...

Bra kämpat skatfröken!
Mitt vårtecken är att jag har tagit mig i kragen och börjat måla takfönstren som jag tog in i höstas. Bättre sent än aldrig.

Diana sa...

Sv: Äsch, när det gäller superviktiga grejer så är det inte tid till att vara väluppfostrad. ;)

soffie sa...

har du hört va roligt skatorna låter när de bygger sina bon å friar :)
Hos oss är med skatorna i full färd att städa sitt bo och bygga på med mer pinnar,
kram

Quila o Ronja sa...

Jaa, stackars skata. Hon ska inte bara lägga ägg, utan även bygga boet som äggen ska ligga i. VAR är Herrn?
Ha en bra (Och ljus) kväll
Kram
Susanne

♥ Carina ♥ sa...

Tja, herr Skata var väl arbetsledare på bygget förstås :)
Kram

Mita sa...

Inte vill då jag ha ett skatbo i närheten,jisses vilket liv dom för. Men jag håller med,dom är duktiga att bygga.
Kramen!

Sussi sa...

Herr skata var väl på fotbollsmatch eller nåt ;)

Kramisar