Sidor

fredag 21 oktober 2011

Äntligen fredag!

Så där ja. Nu har det äntligen blivit fredag igen...
Fast jag måste nog erkänna att veckorna går fort. Jag tycker att veckorna bara består av måndagar och fredagar.



I onsdagens inlägg berättade jag om att jag får hjälp med att få min inredning lite så där gammalt och slitet.
Det gäller även mina stövlar nu...
Hmmmm...undrar vem som "hjälpt till" här?






Här ligger Eiya och ser så oskyldig ut!
(Och hon var oskyldig till att stövlarna såg ut som de gjorde. Hennes mamma, Kiara, avslöjade sig dagen efter att det var hon....
Hur hon avslöjade sig?
Jo, det kom ut gröna gummibitar när hon gjorde 2:an!)
Eiya har snart vuxit ur "sin" favvofåtölj men än så länge kan hon vika ihop sig så hon får plats.







Igår när jag hade ledigdag så var jag och Diva och gjorde viltspårsprov.
Hon blev godkänd i anlagsklass!

Läs omdömet på min hemsida: http://www.discokiaradiva.se/








Nä, nu är det dags för fredagsfräckisen:

Den välsvarvade blondinen tog plats på undersökningsbordet.

"Vet du vad jag gör nu?", frågade läkaren och började krama hennes bröst.
"Undersöker om jag har bröstcancer, eller hur?", sade kvinnan.
Läkaren fortsatte med att smeka henne på magen. "Och vad gör jag nu då?", frågade han.
"Känner efter om mage och lever är i ordning, förstås," sade kvinnan.
Till sist kunde läkaren inte bärga sig längre, utan hoppade ur byxorna och satte på kvinnan.
"Vad gör jag nu då?", stönade han.
"Undersöker om jag har fått aids," sade kvinnan, "det var ju för det jag kom hit!".

♫♫ ♪ Nu blir det fredagsmys ♫♫ ♪



27 kommentarer:

Helene sa...

Hi hi...ja där fick han = ))
Fina stövlar ( hi hi )
Ha en härlig fredag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Härliga Foto...
♥-ligt Grattis till Diva & viltspårsprovet!
Ha en gooer & myyyyyyyyyyysig Freda' /Kram

Diana sa...

Haha, rätt åt honom!

Grattis till provet, vad innebär det med anlagsklass?
Så det var stora vovven som låg bakom massakern, smart av henne att få lillan att bli huvudmisstänkt.

Hanna aka Lilla My sa...

Hihi. Vissa straffar Gud...

Grattis till godkänd anlagsklass :)

Anonym sa...

Så går det när man inte får nån privacy när man ska göra 2an... Man blir avslöjad. Jag tycker nog att det inskränker lite på hennes personliga intigritet.
:-)

Grattis till provet!

Carina Sjölund sa...

Grattis till lilla vovs på viltspårsprovet :)
Stolt matte är du nu förstår jag *Ler* :)
Kramen♥

Miruschka sa...

Jisses vad jag hoppade till när jag läste poängen på historien!! Haha, rått men kul:)
Kram♥

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till dig och Diva!

Men Kiara... käka gummistövlar? Kan väl inte va speciellt gott :)
Kram och trevlig helg!

Sv: Sorry... men du kan väl köra en favorit i repris på Hälge :)

Helen sa...

Ha ha, tack för den!

Här är det fri dags mys

gunsan sa...

Det var väl en rackarns vovve, dags för nya stövlar eller varför inte jämna till de "kantstötta" så blir det ett nytt mode;))
SV: Danza har ju medföttt höftfel på vänster höft, sen tycker vi att hon har blivit så mycket sämre o rörde sig illa, men nu är det taget röntgen, hon blev nerdrogad så de kunde ha henne på rygg hela tiden, o plåtarna visar två stycken riktigt illa åtgagna höfter, inte bra, nu står hon på kraftig flytande medicin i 10 dagar o baske mig så märker vi redan att hon är piggare, men bra blir hon ju aldrig. Vi ska ha ett snack med veterinären på torsdag, .....sen får vi ta dagen som den kommer;))
kramizzzzzz

Znogge sa...

Skulle kunna varit Miss E som varit framme där... Vet inte hur mycket hon tuggat i sig.

:D Som man bäddar får man ligga!

Sus sa...

Uppss...Gud straffade somliga omedelbart :D
Vilken tur att gummistövelsgnagaren blev avslöjad, ingen vill ju bli oskyldigt utpekad!

Kraaam

soffie sa...

hahahhahaha den hade jag inte hört!!! måste nog låna den till nån fredag om det är ok:) hihi vem kan det va som varit så busig:) med stövlarna, kramen

Mita sa...

Men stort grattis till Diva, och stolt matte såklart. En mamma ska väl föregå med gott exempel,hmm..hoppas inte Eiya tar efter..*ler*..
Tur man inte träffar på sån därläkare,haha..
Kramiz!

Sussi sa...

haha busted!! Dom spåren är svåra att dölja. Tur är väl att Doris inte äter skor i alla fall. Hon har ätit hälen på en toffel när vi åkt hemifrån en gång när hon var valp. Vi visade henne den och sa med lite argt tonfall att det var fy! Hon har inte gjort det sen dess. Ibland undrar man om hon verkligen förstår vad man säger ;)

Kramisar

Quila o Ronja sa...

AHA!!!! Undrar om Kiara trodde hon skulle komma undan? "Matte tror säkert att det är den lilla/stora Eiya"!
Det var ju inte lite hon tuggat bort heller ;-)
Grattis till fit resultat!!!

Ha en skön helg
Kram

Doris sa...

Usch, kan ju inte ha smakat bra ;-).
Grattis till Diva !
Önskar dig en skön helg, kram.

Petra sa...

Håller med, veckorna bara springer iväg.

Kram

Camilla sa...

-Somliga går med trasiga skor. Säg vad beror det på?
Jag har alltid trott att dom sjunger om att vissa är fattiga. Men nu vet jag. Dom hade hund! ;)
Kram!

Afrodite sa...

Hahaha! Där fick han liksom. Med skägget i brevlådan...=)
Grattis till Diva! =)
Och stackars Kiara! Vilket förargligt sätt att avslöja sig på! ;)
Kram och godmorgon!

Stattinskan sa...

Men? ... HAHAHAHA ... har du provat med hundfoder ;-D

fialia sa...

hahaha.
Det blir till att klippa i stövlarna då, bottiner, eller vad det heter.
ha de Fia

Rigmor sa...

Oj då...å det var inte lite hon satte i sej av stövlarna heller!! Men gummistövlar...kan det vara så gott?? Eller var det en hämnd, eller hade matte klivit i något smaskigt...?? Å grattis till viltspårsprovet!! Då har man rätt att se stolt ut på bild...
Ha´det så gott!!
Kram

Kati sa...

Grattis!

Trevlig helg!

Kati

soffie sa...

hoppas du haft en supermysig lördag,kram

Anonym sa...

Så du har en vovve som gärna vill hjälpa till att få det så där lagomt charmigt, nött och slitet där hemma.

Kanske hon missförstod detta en aning - att det bara gällde möblerna - utan även gav sig på stövlar.

Kram Kram

Pillargontanten sa...

Ja, säg den hundägare, som inte fått ett par skor/stövlar förstörda :)
Men det är det värt....
Fast det är dyrt att ha hund ;)